Federația Română de Automobilism Sportiv (FRAS) a lansat, la acest început de an, proiectul Dacia Revival, prin care încurajează prezența automobilelor Dacia, care au făcut istorie până la sfârșitul anilor ’90.
Astfel, începând cu sezonul 2019, modelele Dacia, dinainte de apariția Logan și Sandero (n.r. unde există o competiție dedicată în CNRD), în special modelele 1300 și 1310 vor fi prezente în două grupe special create în acest sens. Prezența va fi accesibilă tuturor deținătorilor unui automobil Dacia care păstrează caracteristicile mașinii originale.
Pentru a putea aduce un număr cât mai impresionant de „bătrâne” Dacii în campionatele de automobilism sportiv, FRAS a precizat că echipamentul de securitate va putea să cuprindă centuri și scaune de curse ieșite din omologare, cu aspect și caracteristici de securitate acceptabile.
De asemenea, un model de roll-bar/roll-cage minimal (pentru grupa 2) va fi disponibil în regulament, împreună cu o listă a societăților constructoare, agreate de FRAS. Regulamentul complet pentru proiectul Dacia Revival va fi disponibile pe site-ul FRAS în perioada imediat următoare.
În acest moment, singura Dacia istorică prezentă în competițiile de motorsport organizate sub egida FRAS este cea pilotată de Dan Spuderka în Campionatul Național de Viteză în Coastă Dunlop. Este vorba de o Dacia 1300, care a fost restaurată și care a intrat în programul sportiv din 2015.
„Sunt bucuros că acest proiect a luat naștere și sunt convins că prin acest mod, fanii motorsportului de acum vor avea șansă să vadă cât mai multe modele ale legendarei Dacia pe traseul de concurs”, a declarat Dan Spuderka, președintele subcomisiei Dacia Revival din cadrul Comisiei Naționale de Vehicule Istorice de Competiții.
Alte două automobile Dacia, o Dacia 1300 de uzină și o Dacia Sport sunt deja incluse în acest proiect și sunt șanse foarte mari să le vedem la startul competițiilor de viteză în coastă și de viteză pe circuit chiar din această primăvară.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER