Intrat de câțiva ani în Formula 1, ca proprietar de echipă (a preluat team-ul Sauber), constructorul german de automobile BMW are obiective îndrăznețe și pentru acest an, pentru prima oară din 2006 încoace vorbindu-se, e drept mai în șoaptă, despre implicarea în lupta pentru titlul mondial (în sezonul trecut s-a vizat obținerea primului succes de cursă, ceea ce s-a și întâmplat). „Avem ambiția de a progresa, de a face față concurenței. Cu dubla din Canada și cu un total de unsprezece podiumuri, noi am punctat în 2008. Pentru acest an, ne așteptăm să ne păstrăm fiabilitatea, să arătăm că avem potențial, să fim constant în frunte”, a declarat Mario Theissen, directorul BMW Motorsport, astăzi, la prezentarea noului monopost. Rivalii team-ului german sunt aceeași ca și în 2009. „Ferrari și McLaren au o imensă experiență și concurează de ani buni la cel mai înalt nivel, nivel pe care vrem să-l atingem și noi, lucrând dur și eficient, adoptând aceeași discreție care ne este proprie”. Cu riscul de a repeta ceea ce am spus atunci când au fost lansați bolizii Ferrari, McLaren, Toyota, Williams și Renault, să precizăm că bolidul respectă noul regulament tehnic al Federației Internaționale de Automobilism (FIA): eleron spate mai înalt și mai îngust, eleron față mai larg… Monopostul va fi echipat cu pneuri slicks, care își fac revenirea în F1, dar și cu sistemul KERS, care reprezintă o noutate. Acesta din urmă a fost dezvoltat la Munchen, de Markus Duesmann și echipa lui, adică de cei care au în sarcină și motorul V8. Sarcină extrem de importantă, în 2009 o echipă având dreptul de a folosi numai 20 de propulsoare (câte unul la 3 curse). Piloți titulari la BMW Sauber au rămas polonezul Robert Kubica (24 de ani) și germanul Nick Heidfeld (31 de ani), în timp ce austriacul Christian Klien (26 de ani) va fi pilot de teste.
Foto: BMW Motorsport
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER