Bernie Ecclestone nu vrea Formula 1 să fie Twitter-friendly: „Prefer să ajung la un bătrân de 70 de ani, doldora de bani. Cum să le promiți fanilor că îi întâlnesc pe piloți, când ei își evită și iubitele”
Cifrele de audiență arată că Formula 1 a pierdut, în utlimii ani, 150 de milioane de telespectatori. Bernie Ecclestone, boss-ul Formulei 1 nu este însă de acord ca Formula 1 să își construiască o strategie de auto-promovare pe cele mai la modă rețele de socializare – Twitter și Facebook. „Nu mă interesează acest nonsens. Am încercat să înțeleg despre ce este vorba, dar probabil că sunt prea de modă veche. Oricum, nu știu de ce aș vrea să ajung cu mesajul meu la puștani de 15 ani. Sunt prea săraci„, a lansat intriga controversatul patron al Marelui Circ, într-un interviu exclusiv publicat de campaignasia.com.
„Noua generație” nu este un target pentru Formula 1, susține Ecclestone
„Dacă întrebi un puști de 15-16 ani ce vrea, nu știe„, a punctat Ecclestone în interviul acordat Asia-Pacific Campaign, de-a lungul mai multor întâlniri și publicat vineri. Pentru Ecclestone, cifrele înregistrate de Marele Circ arată același trend descendent ca și în cazul altor sporturi, octogenraul fiind convins că telespectatorii au migrat către alte medii, grație mobilității mai mari oferite de noile gadgeturi tehnologice, precum telefoanele inteligente, i-Pad-uri etc. „Nu cred că este nici obiectivul sponsorilor noștri. Un puști de 15 ani vede brandul Rolex – dar întrebarea este, va cumpăra un ceas? Nu își permite. Ei nu sunt intereați de servicii bancare. De aceea nu înțeleg de ce toată lumea este atât de obsedată să ajungă cu mesajele la tânăra generație„, afirmă Ecclestone, convins că această abordare a fost falimentară pentru companiile de tutun. „Prefer să ajung la un bătrân de 70 de ani, doldora de bani. Nu are sens să țintesc tânara generație – dacă acesta este publicul țintă al unui producător, să își facă reclamă cu Disney„, este categoric Bernie Ecclestone, cel care a preferat să ducă Formula 1 către est și Asia, în locul extra-saturatului vest. „Nu văd cum să folosești aceste rețele de socializare, să le spui fanilor să se întâlnească cu piloții, când aceștia își evită iubitele! Oricum, în curând, pentru a rezista pe piață, toate aceste companii, precum Twitter-ul, vor începe să ceară bani pentru tot ceea ce seamănă cu o acțiune de promovare, cu miză comercială„.
864 milioane de utilizatori unici accesează zilnic platforma Facebook
500 milioane de mesaje sunt postate zilnic pe Twitter
„Formula 1 este ca Miss World- câștigătoarea nu este automat cea mai frumoasă femeie din lume”
Bernie Ecclestone a fost decis să puncteze diferențele dintre fotbal, sportul rege, și Formula 1, care rămâne o întrecere cu acces restrâns. „Copiii își pot face rost ușor de o minge și încep să joace fotbal. Dar nu este ușor să ajungi într-o mașină de Formula 1, sau în orice alt sector al spoturilor cu motor. Nici măcar în karting. Este foarte scump. Sunt probabil milioane de aspiranți, care ar putea fi piloți de excepție, dar care nu ajung niciodată într-un monopost. Nu poți să faci însă Formula 1 accesibilă tuturor. Este, într-o oarecare măsură, similar cu ce se întâmplă la Miss World. Câștigătoarea nu este automat cea mai frumoasă femeie din lume. Așa se întâmplă și la box, unde probabil există luptători mai buni în lume decât campionii mondiali, dar aceia nu au avut oportunitatea de a intra în ring„, și-a expus Ecclestone raționamentul.
50% din bugetul echipelor de top se bazează pe sponsorizări, în timp ce echipele mici depind în proporție de 70-80% de acești bani, susține Ecclestoneshow
Ecclestone vrea ca Formula 1 să pună accent pe divertisment
„Formula 1 este un sport major și majoritatea sporturilor intră în zona de industrie a entertainmentului. Uneori, pierdem din vedere acest aspect și ne concentrăm prea mult pe aspectele tehnice ale Formulei 1, ceea ce nu Îmi convine deloc„, punctează Ecclestone, dispus să pună pe plan secund performanța pură. „Suntem foate tehnici și desigur că așa trebuie să rămânem, dar mi-aș dori de multe ori să depunem cu toții eforturi mai mari pentru latura de divertisment. Noi avem un altfel de audiență față de fotbal. Oamenii vor entertainment, asta este realitatea. Formula 1 este specială pentru că publicul iubește să vadă învingători și învinși, iar Formula 1 are un câștigător și foarte mulți învinși„, crede Ecclestone.
Bernie Ecclestone a fost unul dintre pionierii Asociației Constructorilor de Formula 1 (FOCA) – înființată în 1974, iar patru ani mai târziu, britanicul a devenit liderul acestui for.