Victorie controversată pentru Fernando Alonso în MP de Formula 1 al Germaniei, desfășurat ieri la Hockenheim. Spaniolul l-a depășit ușor pe coechipierul său Felipe Massa după indicații ciudate primite de brazilian de la ingineri.
„L-am văzut pe Massa mai încet, iar pe acest circuit trebuie să profiți”, Fernando Alonso, pilot Ferrari
Nebunia din calificări, când Vettel a obținut pole-position pentru doar două miimi de secundă!, a continuat în startul cursei din Germania. Flancat de piloții Ferrari, Vettel a pornit agresiv, atât de agresiv încât era să-l trimită în parapet pe Alonso. De moment a profitat Massa, care a trecut în frunte, urmat de coechipierul său spaniol, care a reușit să câștige la rându-i duelul cu Vettel.
„A fost cel mai clar ordin de echipă pe care l-am auzit în viața mea”, Christian Horner, manager Red Bull
De aici totul a curs logic spre o dublă Ferrari. Logic, dar nu fără scandal. În turul 49, Alonso l-a depășit ușor pe coechipierul său și a trecut în frunte. Nu ușor, ci incredibil de ușor. Bănuiala că a fost vorba de ordine de echipă a fost întărită de convorbirile în timpul cursei dintre Massa și inginerul său, Rob Smedley, prin sistemul de comunicație, făcute publice de FIA. Chiar dacă par „codate”, mesajul e destul de clar: „Alonso este mai rapid ca tine. Confirmă că ai înțeles mesajul!”, i s-a transmis lui Massa, pe un ton nu foarte încântat. După câteva viraje, Massa a încetinit, iar Alonso a trecut în frunte. A urmat un „Îmi pare rău” din partea inginerului.
FINAL CURSĂ‚
CLASAMENT: 1. Alonso, 2. Massa, 3. Vettel, 4. Hamilton, 5. Button, 6. Webber, 7. Kubica, 8. Rosberg, 9. Schumacher, 10. Petrov, 11. Kobayashi, 12. Barrichello, 13. Hulkenberg, 14. De la Rosa, 15. Alguersuari, 16. Liuzzi, 17. Sutil, 18. Glock, 19. Senna. Abandonuri: Kovalainen, di Grassi, Yamamoto, Trulli, Buemi
Clasament general piloți 1. Lewis Hamilton 157 puncte, 2. Jenson Button 143, 3. Mark Webber 136, 4. Sebastian Vettel 136, 5. Fernando Alonso 123, 6. Nico Rosberg 94, 7. Robert Kubica 89, 8. Felipe Massa 85, 9. Michael Schumacher 38, 10. Adrian Sutil 35
Clasament constructori 1. McLaren 300, 2. Red Bull 272, 3. Ferrari 208, 4. Mercedes 132, 5. Renault 96
TURUL 65/67 – Nu se mai poate întâmpla nimic în frunte decât printr-un miracol. Controversele vor continua însă cu siguranță și după cursă în privința depășirii lui Massa de către coechipierul Alonso. L-a lăsat brazilianul? Au fost ordine de echipă?
TURUL 58/67 – Alonso defilează fără probleme, are acum 2,7 secunde avans față de Massa, care practic l-a lăsat să-l depășească. Vettel este pe trei, urmat de Hamilton, Button, Webber, Kubica, Rosberg, Schumacher, Petrov.
TURUL 51/67 – Au trecut două tururi de la incident, dar deja se vorbește de „blat”, ordine de echipă! Mesajul inginerilor Ferrari a fost destul de evident: „Alonso e mai rapid ca tine! Confirmă că ai înțeles!”. Imediat, Alonso a depășit destul de lejer. Apoi lui Massa i s-a comunicat: „Bravo prietene, acum ține-te după el”. Pare mai mult decât clar.
TURUL 49/67 – Se schimbă liderul! Alonso a trecut în frunte! Mesajul transmis mai devreme i-a indicat ce să facă?
TURUL 48/67 – Massa află prin stație că „Alonso e mai rapid ca tine. Înțelegi mesajul?” 🙂 În plus, se ivește și ceva trafic…
TURUL 46/67 – Webber are o problemă cu consumul de ulei, nu se mai pune problema să-l atace pe Button pentru poziția a cincea. În schimb, Alonso se apropie tot mai mult de Massa. Va avea însă nevoie și de o gafă a lui Massa pentru a trece în frunte, sau o problemă a brazilianului. Sau de puțin trafic.
TURUL 40/67 – Întârziații îl apropie din nou pe Alonso de Massa, e aproximativ 1,2 secunde diferența acum.
TURUL 31/67 – Confruntarea directă Renault – Mercedes. Rosberg se apropie de Kubica, în timp ce Petrov îl amenință pe Schumacher
TURUL 26/67 – După momentul în care aproape l-a depășit pe Massa, Aonso îl pierde acum pe coechipierul său, sunt 2,4 secunde distanță între primii clasați. În schimb, de Alonso se apropie Vettel, care e la 1,8 secunde. Are vreo problemă monopostul spaniolului de la Ferrari?
TURUL 24/67 – Interesantă situație în acest moment, cele mai importante dueluri sunt între coechipieri. Massa cu Alonso se duelează pentru prima poziție, în timp ce Hamilton îl are în spate pe Button, nerăbdător să-i „fure” locul al patrulea.
TURUL 23/67 – Va intra și Button la boxe, adio prima poziție, revine pe circuit al cincilea, după Massa, Alonso, Vettel și Hamilton.
TURUL 21/67 – Alonso a încercat să profite de un întârziat pentru a trece de Massa. N-a reușit decât pentru puțin timp, Massa a revenit, apoi i-a ținut din nou piept la următoarea încercare spaniolului.
TURUL 19/67 – Vettel se apropie constant de Ferrari, mai exact de Alonso, primul pe care îl are în față. Button încă e lider, dar e temporar. Massa și Alonso au o luptă directă, dar trebuie să țină ochii și pe Vettel.
TURUL 15/67 – Liderul Massa intră la schimbul de pneuri, revine al doilea, în spatele lui Button, dar pilotul McLaren trebuie să oprească și el curând. Astfel, ordinea va rămâne aceeași în urma primului schimb: Massa, Alonso, Vettel, Hamilton.
TURUL 13/67 – Alonso de pe 2 e primul de la Ferrari la boxe! Revine pe circuit al patrulea, tot în fața lui Vettel! Reacție rapidă a celor de la Ferrari.
TURUL 12/67 – Massa și Alonso se întrec în tururi rapide. 1,5 secunde distanța dintre ei. Vettel oprește deja la boxe! De pe 3 coboară pe șase! Interesant cine va urma și cineva câștiga din aceste opriri.
TURUL 6/67 – Alonso încearcă să țină pasul cu Massa, care are deja 1,6 secunde avans. Vettel e la alte 1,2 secunde în spate. Schumacher a avut un start bun și a urcat până pe 8, aproape de Kubica.
TURUL 2/67 – Massa are deja 0,9 secunde avans față de Alonso. Vettel, pe 3, este urmat de Hamilton, Webber, Button, Kubica, Schumacher, Rosberg și Kobayashi. Trulli a abandonat, iar Buemi a intrat la boxe pentru un nou eleron spate.
START – Vettel a încercat să se apere la start, dar a fost depășit de ambele Ferrari! Marele câștigător este însă Massa, care a trecut primul în timp ce Alonso era cât pe ce să fie trimis în parapet de Vettel! Așadar, Massa primul, urmat de Alonso și Vettel!
15:00 – S-a pornit în turul de încălzire, mai sunt puține momente până la start!
14:55 – Temperatura la Hockenheim: 21 de grade Celsius. 33 de grade temperatura la nivelul pistei, 45% umiditatea.
14:49 – Raportul meteo al Ferrari înainte de cursă: „Sunt nori pe cer, dar nu va ploua cel puțin în următoarele 30 de minute”
Red Bull a obținut cel de-al zecelea pole-position al sezonului in calificările Marelui Premiu al Germaniei. Dar până acum acesta au însemnat doar cinci victorii. Iar acum misiunea pare din nou foarte grea: în spatele lui Vettel se află cele două Ferrari, Alonsi și Massa! Vezi grila completă de start, aici!
Calificările au fost foarte strânse. Vettel a obținut prima poziție pentru doar două miimi de secundă! Gazzetta dello sport a calculat că Vettel a avut practic 12 centimetri în fața lui Alonso (vezi foto mai sus)! Dacă avem din nou și ploaia, avantajullui Vettel în pole va fi și mai mic. Pe de altă parte, sunt de urmărit și cei doi piloți McLaren de pe linia a treia. În a treia parte a calificărilor, viteza lor a fost cu cel puțin cinci km pe oră mai mare decât a celorlalți pe porțiunile de linie dreaptă. Buttona fost cu 9 kmh mai rapid decât Webber, care pleacă din fața lui. Una peste alta, primul tur va fi vital.
Cursa de astăzi, ora 15:00, live text pe www.prosport.ro, este așteptată să fie „uscată”. Dar și asta e o problemă pentru că umezeala din calificări le-a permis să cunoască foarte puțin cum se comportă pneurile de uscat: cât țin, cât de repede se degradează.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER