Blat în Formula 1?**

Formula 1 este zguduită din nou de un scandal major. Federația Internațională de Automobilism anchetează accidentul lui Nelson Piquet la Marele Premiu din Singapore în 2008, care l-ar fi favorizat pe Fernando Alonso, ambii piloți la Renault.

Totul a pornit de la dezvăluirile făcute în timpul ultimei curse de postul TV brazilian Globo, care pretinde că Piquet a primit instrucțiuni să provoace accidentul suferit la Singapore! De ce? Ca să fie favorizat coechipierul său, Fernando Alonso! Atunci, la prima cursă în nocturnă din istoria Formulei 1, Piquet a abandonat după ce a lovit un parapet. Pe circuit a intrat safety-car-ul până la îndepărtarea resturilor, moment în care piloții s-au grăbit la boxe. Acesta era în mod normal momentul cel mai potrivit pentru a alimenta fără a pierde mult timp. Singurul care n-a făcut această mișcare a fost Alonso. Coincidență sau nu, coechipierul lui Piquet tocmai fusese la boxe cu trei tururi înainte de incident, iar când ceilalți au intrat și ei, Alonso a trecut de pe ultimul loc pe primul! Iar la final a câștigat cursa! Întrebarea la care încearcă să răspundă FIA este dacă Piquet a primit ordin să „se accidenteze“ sau a fost doar o coincidență fericită pentru echipa care caută cu disperare un prim rezultat bun în 2008.

Renault s-ar putea retrage!

Între timp, Nelson Piquet jr a fost dat afară de Renault, el acuzându-l pentru asta în termeni duri pe bossul Flavio Briatore. Nu este exclus ca bomba lansată de Globo să plece chiar de la Piquet, ca un fel de răzbunare, deși acesta a refuzat să comenteze situația acum. Renault a făcut același lucru, dar pentru echipă situația ar putea deveni mult mai dificilă. Presa străină scrie că producătorul francez s-ar putea chiar retrage din Formula 1 dacă este afectat major de acest scandal. Asta dacă nu-l va exclude chiar FIA în cazul în care „blatul“ se confirmă, ipoteză demonstrată chiar de Bernie Ecclestone.
 
Ordinele de echipă, interzise

Favorizarea unui coechipier în Formula 1 este interzisă de la incidentul de la Marele Premiu al Austriei, în 2002, când Rubens Barrichello a primit indicații să-l lase pe Michael Schumacher să-l depășească. Incidentul de la Singapore însă e mult mai grav dacă se confirmă, pentru că îi putea pune în pericol pe ceilalți piloți.

Cred că îi deranjează pe cei de la Renault. Dacă se retrag, nu e bine, dar s-ar putea întâmpla

Bernie Ecclestone, șeful F1

Publicat: 02 09. 2009, 10:07
Actualizat: 02 09. 2009, 14:48