În Marea Britanie, impozitele țin seama, într-o mare măsură, și de emisiile de CO2, astfel că o reclamă prin care Mercedes Clasa E se lăuda cu doar 139 g/km emisii CO2 a atras, normal, atenția. Atât a clienților, cât și a CNA-ului britanic Advertising Standards Authority.
În urma plângerilor clienților, organismul mai sus menționat a descoperit că, din cele 24 de versiuni oferite pe piața engleză, doar 2 sunt conforme cu valoarea de 139 g/km emisii CO2, în timp ce restul au emisii mult mai mari, în unele cazuri mai mari decât ale concurenților direcți. Cei de la Mercedes s-au apărat, arătând că mașina din mesajul de prezentare este un Mercedes E 250 CDI Sport, care are emisii CO2 de 139 g/km, iar în subsol există o notă care spune că emisiile gamei se întind de la 139 g/km, până la 261 g/km.
Totuși, mesajul campaniei s-a considerat că induce în eroare clienții, majoritatea crezând că întreaga gamă de mașini Mercedes și-a diminuat emisiile de CO2 spre acea valoare. În final, departamentul de marketing Mercedes a pierdut disputa, iar campania respectivă a fost stopată.
Așadar, ochii mari la orice mesaj publicitar și la ce ar putea ascunde acesta – concluzia specialiștilor britanici.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER