Broscuțul!** Noul Beetle e gândit pentru a cuceri publicul masculin
Broaștele nu sunt renumite pentru frumusețea lor, dar broscuțele
da. Cea mai cunoscută broscuță, pe numele ei de familie Volkswagen,
împlinește 73 de ani, dar se modernizează din nou. Noul Beetle se
adaptează vremurilor și țintește bărbații.
Peste 21 de milioane de Beetle sau Type 1 a produs Volkswagen între
1938 și 2003, cea mai de succes și mai longevivă mașină construită
pe aceeași platformă în istoria automobilelor. Abia în 1998 s-a
născut noul Beetle, iar acum VW vine cu o schimbare la față,
lansată oficial în paralel la New York și Shanghai. Aparent minoră,
diferența este conform producătorului semnificativă: întreaga
caroserie, motor, portbagaj, interior. Designerul șef se laudă că
mașina e desenată începând din 2007 și după originalul Beetle, nu
după modelul din 1998. Este cu 15 cm mai lung și cu peste 8 cm mai
lat. Capota e mai lungă, o impresie lăsat și de mutarea
habitaclului mai în spate, respectiv apropierea parbrizului mai
spre vertical.
VW încearcă să demonstreze acum că Beetle nu mai e doar pentru
femei. Ca look, asta se obține în primul rând prin mărimea roților.
În interior există elemente colorate, dar și lumină ambientală
schimbabilă din roșu în albastru și în alb. Masculinitatea vine
însă mai ales din motorizarea turbo de 200 cai putere. Noul Beetle
va fi disponibil din toamnă și, vestea bună, la un preț care se
dorește „foarte competitiv”. Ce-o fi aia, vom vedea. Până atunci,
pasionații să-l admirăm.