Mașinăria supremă. Comuniunea perfectă om-automobil. Plăcerea de a conduce. Feeling-ul perfect oferit de o mașină. Putere brută, brutală! Doar câteva dintre titrările folosite, în ultima vreme, de oamenii care au testat noul BMW M5, poate cea mai iubită mașină a constructorului bavarez. Modelul ne-a intrat și nouă pe mână, astfel că am făcut o echipă pilot-copilot și am plecat, cu inima strânsă, la un drum cu mașina propulsată de V8-ul M TwinPower Turbo de 4.4 litri care dezvoltă 560 de cai putere!
Se mai gândește cineva la fostul V10?
Detalii despre dimensiuni, dotări, frâne sau greutate găsiți pe site-ul BMW. Vrem să vorbim despre felul în care simți un M5. Atunci când ciupești accelerația, sunetul începe să semene cu cel al unui Airbus A380 la decolare, ceafa se lipește de tetieră, iar mașina se înfige spre „sută” în numai 4,3 secunde. Sau când descoperi noi viteze maxime cu care poți intra într-o curbă în condiții de deplină siguranță, cu o ușurință în manevrare caracteristică vitezelor mult mai mici. Senzația oferită este periculoasă dacă nu ești cu capul pe umeri. Viteza nu se simte, accelerările, deși violente, nu îți dau impresia că poți depăși 200 km/h în doar câteva secunde, iar frânările (în special dacă sunt cumpărate opționalele ceramice) sunt nemaipomenit de eficiente. În aceste condiții nu putem să nu ne întrebăm dacă mai este cineva care suspină după propulsorul V10 la care s-a renunțat recent.
Consumul e mare doar pentru cine nu-și permite un M5
Toată această sursă de adrenalină pură vine cu un preț. 128.931 euro costă varianta testată de ProSport, însă iubitorii de „M” nu sunt șocați. Este vorba despre un automobil cumpărat de cunoscători, de amatorii de senzații cum poți obține doar de la puține alte lucruri în viață, în special atunci când știu că toți parametrii, începând de la suspensii și până la modul în care schimbă cutia automată în șapte trepte, pot fi personalizați. De asta nici cifrele de consum pe care le-am obținut nu sunt de speriat. Un total de 17,9 litri la suta de kilometri în condiții de 60% oraș – 40% extraurban nu este mult pentru cine își permite o asemenea mașină. Mașină care, fără să arate ca un OZN, vezi Pagani sau Koenigsegg, fără să fie la fel de puțin practică precum un Ferrari sau un Lamborghini, oferă cel puțin aceleași senzații. Brută cu chip de BMW!
7503 euro este prețul celui mai scump opțional de pe modelul testat, tapițeria de piele Merino Silverstone
107.260 euro este prețul de bază pentru BMW M5 Sedan
14 litri la suta de kilometri este consumul declarat de BMW pentru modelul M5, în mediul urban
7,6 litri la suta de kilometri consumă BMW M5 în afara localității
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER