Raliul Dakar pare să le priască românilor. După ce anul trecut Emanuel Gyenes s-a impus la clasa Maraton a competiției, în 2012, Marcel Butuza este în pole-position pentru a-și adjudeca trofeul, tot la aceeași secțiune. Exact la jumătatea întrecerii, Butuza este lider la Maraton, cea mai dificilă clasă a întrecerii, unde nu ai voie să schimbi motorul de-a lungul celor 8.391 de kilometri ai raliului.
Cel mai dificil rally-raid din lume, Raliul Dakar, a ajuns la jumătate, Mani Gyenes și Marcel Butuza atacând Atacama, de pe locul 21 la general, respectiv 49. După o săptămână agitată, în care s-a consemnat și o premieră în istoria competiției, o etapă anulată din cauza zăpezii, participanții au profitat ieri de ziua de pauză. Momentele de odihnă din Copiapo au venit după traversarea Pampasului și a Anzilor, Argentina devenind deja istorie la ediția din acest an. Cu un debut mai greu în competiție, primele zile fiind de acomodare cu noile motociclete KTM 450 RR, cei doi români au început să urce în ierarhie încă după prima specială. Ajutat de experiența acumulată anul trecut, când a terminat pe locul 6 la clasa Maraton, Marcel Butuza a alunecat ușor spre vârful ierarhiei la această secțiune, la jumătatea concursului fiind lider detașat. „Este totul în regulă până acum, greul însă acum urmează pentru că mai avem de parcurs peste 2000 de km în Atacama, iar probele din Peru reprezintă o noutate absolută”, a declarat acesta.
Încurajări în Atacama Deși se află la zeci de mii de kilometri de casă, Mani și Marcel au găsit tricolorul în capitala regiunii Atacama, unde au avut parte de încurajări maramureșene. Cei doi au fost vizitați în bivuacul de la Copiapo de un grup de băimăreni (foto) care i-a așteptat la finișul probei speciale de sâmbătă. O sesiune de poze și discuții, totul finalizat cu o plimbare până la Oceanul Pacific împreună cu fanii români ce lucrează acolo în industria minieră. Astăzi, raliul se mută pe traseul Copiapo – Antofagasta, a cărui „specială” este cea mai lungă din ediția 2012, măsurând 477 km, iar suprafața de rulare este una cu foarte multă piatră.
Ce fac piloții în ziua de pauză ª își pregătesc road-book-ul pentru etapa următoare; ª fac diverse lucruri pentru a se relaxa: masaje, ascultă muzică; ª dorm mai mult (de la cinci ore, cât ajung să doarmă în mod normal, la șapte – opt ore); ª se consultă cu echipa de asistență pentru setările motocicletei; ª fac strategia pentru a doua parte a raliului; ª vorbesc la telefon cu familiile; ª participă la acțiunile de PR făcute de organizatorii Dakar-ului
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER