C-ZERO consum
Pentru cineva care a condus o viață întreagă mașini pe benzină
sau pe motorină, prima senzație pe care o ai atunci când dai întâia
cheie la un automobil electric e extrem de ciudată. Nu se aude
niciun zgomot și te gândești dacă nu cumva ai făcut ceva
greșit.
Citroën ne-a pus la dispoziție zilele trecute modelul 100%
electric C-Zero pentru un drive- test inedit, eveniment la care a
participat și Alina Bunică, pilot în Citroën Racing Trophy România,
pe un Citroën C2R2-Max.
Zero consum de combustibil, zero emisii de CO2 și niciun zgomot
– așa poate fi caracterizat, pe scurt, noul model Citroën, care
este expresia perfectă a filozofiei „Créative Technologie”. Citroën
C-Zero a fost conceput pentru a facilita mobilitatea urbană prin
dimensiunile sale compacte, încărcarea rapidă a bateriei, precum și
prin autonomia potrivită pentru călătoriile de zi cu zi cu mașina.
Și toate acestea într-o liniște care îi ajută pe pasageri să uite
de zgomotul orașului. După câteva ture cu C-Zero, Alina ne-a
împărtășit primele impresii: „Mi-a plăcut Citroën C-Zero pentru că
este foarte de ușor de condus, iar dimensiunile mici și
vizibilitatea pe care o oferă o fac ușor de manevrat și de parcat
în zonele aglomerate”.
Preț
mare, probleme cu alimentarea!
La fel ca și mașinile de raliu construite de Citroën,
câștigătoare a șase titluri mondiale la constructori în Campionatul
Mondial de Raliuri, C-Zero este un concentrat de tehnologie și
creativitate care răspunde astăzi provocărilor de mâine. Pentru a-l
avea, trebuie să scoateți din buzunar 36.642 de euro, cu TVA
inclus. Și asta nu e singura problemă. Încărcarea bateriei e
dificilă. Cei care stau la curte se pot descurca relativ ușor, dar
pentru cei de la bloc încărcarea e dificilă. Bateria nu e
demontabilă.
„Ceea ce m-a impresionat extrem de mult a fost cuplul
acestei mașini, care se simte imediat ce ai atins pedala de
accelerație”, Alina Bunică, pilot în Citroën Racing
Trophy
150
de kilometri este autonomia modelului Citroën
C-Zero
Costul de funcționare al lui Citroën C-Zero este de 1,5
euro pentru 100 de kilometri. Bateria litiu-ion poate fi alimentată
de la o priză de 220 V, iar încărcarea completă durează șase
ore