Captiva la munte și la mare

În iarnă, am primit pe mână un Chevrolet Captiva timp de o săptămână în care Bucureștiul a arătat ca un oraș din Alpi, dar cu străzile necurățate. Adică, fix când era mai potrivit. N-am avut nicio clipă emoții că rămân înzăpezit, am parcat fără efort pe munții de zăpadă strânși pe marginea străzilor din București. În plus, într-o scurtă deplasare până la Predeal, a scos un consum bun și mi-a oferit confort și siguranță. I-aș reproșa un singur lucru. De fapt, nu atât eu, cât cei care au așteptat după mine când am avut nevoie de 3-4 manevre să intru pe o stradă mică și fără mașini parcate claie peste grămezi de zăpadă. Rămân la părerea că nu-ți iei SUV dacă majoritatea drumurilor tale sunt într-un oraș aglomerat decât dacă ai prea mult timp, prea multă răbdare sau/și prea mulți bani.

Câteva luni mai târziu, Chevrolet Captiva ne-a fost oferită într-un decor diametral opus. Sigur că și Bucureștiul ar fi fost la polul opus în luna iulie, dar în Croația, în jurul insulei Pag, testul a fost chiar mai relevant în cadrul Chevrolet Summer Camp. Cu pretextul unui concurs de fotografie – judecați din această pagină cum m-am descurcat – am condus și surprins Captiva la vreo 40 de grade Celsius, pe șosea și pe teren accidentat, printre măslini, respectiv roci desprinse parcă dintr-un peisaj lunar. Din nou confortul interior, de data asta cu clima în locul căldurii, a fost absolut, ce-i drept într-un model echipat de top. Doar GPS-ul „obosise” puțin, astfel că am ratat niște viraje până s-a reconfigurat traseul.

Sigur că pe plantația de măslini GPS-ul și-a pierdut rostul, dar mașina s-a descurcat spectaculos, iar toate caracteristicile de SUV au devenit utile. Un mediu ostil a devenit agreabil având cutie automată, tracțiune integrală și o suspensie surprinzător de plăcută, în ciuda unui automobil evident masiv și greoi. La fel și pe dealul de rocă pe care ne-a dus traseul și unde mi-a trecut la un moment dat prin cap să încerc la extrem Captiva.
Ar mai fi de adăugat spațiul mare, cele șapte locuri, cele cinci stele în testele de siguranță, motorizările interesante, designul reușit pentru noua generație și prețul de pornire de sub 20.000 de euro în perioadele de ofertă, adică atractiv pentru clasa despre care vorbim.

Publicat: 17 08. 2012, 08:41
Actualizat: 17 08. 2012, 08:42