Ce se alege de un BMW de 40.000 de euro după un drive test în Ucraina. Concluziile ProSport

Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.

  • ProSport a testat valorile de consum, confortul și performanțele noului BMW 118d xDrive pe șoselele denivelate ale Ucrainei. Rezultatele sunt foarte apropiate de cele anunțate de producătorul bavarez, consumul mediu fiind de 4,6l/100 km

Pentru că mașinile nu circulă doar în condiții ideale de vreme, trafic și suprafață asfaltică, ProSport a pus în practică un test inedit pentru noul BMW Seria 1. Am încercat modelul 118d xDrive cu cinci uși în Ucraina, țară recunoscută pentru desele obstacole pe care le aruncă în fața șoferilor, în scopul de a verifica dacă valorile de consum, confortul și performanțele sunt cele declarate de producătorul bavarez în fișa automobilului. Acestea sunt și cele trei capitole importante la care am evaluat mașina care are un preț de pornire de 30.380 de euro cu TVA și care ajunge, în varianta testată de noi, la 40.963 de euro. Mașina este propulsată de un motor diesel de 1995 cmc care dezvoltă 143 de cai putere, motor conectat la o cutie manuală cu șase trepte. Un alt aspect important este dat chiar de denumirea modelului: „xDrive” înseamnă că am avut la test o mașină cu tracțiune integrală.

Consum: 4,6% în regim extraurban, fără pilot automat

Traseul stabilit a fost București – Kiev – București, adică circa 2.200 de kilometri, o rută care a conținut jumătate din numărul total de kilometri pe teritoriul României și altă jumătate în Ucraina. Principala miză a fost cea a consumului: unul pe care BMW l-a menționat a fi de 4,3 litri la suta de kilometri în regim extraurban și de 5,6 l/100 km în oraș. O zi de trafic bucureștean a dus consumul, în testul ProSport, la 5,8 l/100 km în modul de condus „Comfort” și cu funcția „Start Stop” dezactivată. În ceea ce privește cifra de consum extraurban, noi am obținut o medie de 4,6 l/100 km în regim de mers legal, respectând limitele de viteză, însă fără a putea folosi pilotul automat, funcție neinstalată pe mașina de test. Cifra este foarte aproape de cea indicată de producător și a fost atinsă în modul „ECO PRO”. Totuși, calitatea proastă a șoselelor din Ucraina a făcut imposibilă menținerea unei viteze constante în afara localității, astfel că putem concluziona faptul că 4,3 l/100 km este un obiectiv ușor de atins pe o suprafață de rulare bună. Capacitatea de 52 de litri pe care o are rezervorul oferă astfel o autonomie de circa 1.100 de kilometri în regim de touring. Lucru important într-o țară precum Ucraina, acolo unde există porțiuni de drum chiar și de 100 de kilometri lungime în care nu sunt amplasate benzinării.

Spațiu puțin pentru pasagerii din spate, dar suficient pentru șofer

Șoseaua care leagă Bucureștiul de vama Siret, în nordul țării, este impecabilă și nu a oferit informații relevante pentru capitolul confort. Însă surpriza de la modelul BMW 118d xDrive a venit în Ucraina, de la Siret până la Kiev. Fără să fie pline de gropi, șoselele din Ucraina sunt extrem de denivelate, un real test pentru suspensiile mașinii. BMW-ul s-a comportat excelent și a făcut suportabil drumul de aproape 1.100 de kilometri făcut pe o astfel de suprafață. Sigur, transmisia automată și pilotul automat ar fi făcut drumul mult mai confortabil, însă nu a fost cazul la modelul testat de ProSport. Pentru șofer și pasagerul din dreapta scaunele au oferit confort mai mult decât decent, singurul aspect negativ fiind spațiul restrâns pentru pasagerii din spate. Sigur, este un model Seria 1, spațiul pentru pasageri nu este între priorități, însă cei mai înalți de 1,80m se vor chinui la drumuri lungi. Temperatura scăzută din diminețile de toamnă ale Ucrainei a fost mult mai ușor de suportat datorită opțiunii de încălzire în scaune, opțiune care costă 344 de euro.

BMW a descoperit secretul: motor puternic care consumă puțin

Un motor diesel de „doi litri” care dezvoltă 143 de cai putere la 4.000 de rotații pe minut, propulsorul modelului testat de ProSport, este suficient de puternic pentru majoritatea situațiilor care pot apărea în trafic. Chiar și în modul „ECO PRO” mașina a avut suficiente resurse pentru a permite depășirile chiar și la viteze de peste 100 km/h, însă pentru astfel de situații există modurile „Sport” și „Sport+”. Evident, tracțiunea integrală a ajutat chiar și pentru a întări sentimentul de siguranță în condiții de asfalt umed și alunecos, iar direcția lui 118d xDrive este una cu adevărat impresionantă și oferă un sentiment asemănător celui dat de modelele Mini. Minusul vine de la zgomotul pe care propulsorul îl face la pornire și la staționare. Sigur, nivelul decibelilor produși de motor este acoperit de zgomotul de rulare, însă în regim urban, cu reprize semafor-semafor, poate să fie deranjant. Concluzionând, testul inedit făcut modelului de Seria 1 a fost unul de succes. Atât valorile de consum, cât și confortul sau performanțele au fost la nivel ridicat și, cel mai important, respectă ceea ce producătorul bavarez a promis atunci când a scos modelul la vânzare. Chiar dacă nu este cea mai potrivită mașină pentru touring, 118d xDrive poate fi folosită fără nicio problemă și pentru așa ceva pentru că nu consumă mult combustibil, este comfortabilă și are un propulsor suficient de puternic pentru majoritatea situațiilor care se pot ivi în trafic.
 

Publicat: 20 10. 2014, 08:22
Actualizat: 20 10. 2014, 08:23