Dacia a surprins plăcut din nou lumea auto. Ieri, în prima zi a Salonului Auto de la Geneva, producătorul de la Mioveni și-a lansat poate cel mai așteptat model, SUV-ul Duster. Surpriza cea mai plăcută a constituit-o însă prețul, care pornește de la 10.500 de euro cu TVA inclus.
Ieri-dimineață, la 8:30 ora României, Dacia a făcut publică lumii întregi lista de prețuri pentru cel mai recent model, Duster. Prețul de pornire este de 10.500 de euro, cu tracțiune pe față (4×2), varianta 1.6 16V de 105 CP. La polul opus, cel mai scump model, dacă îi putem spune scump, este cel în varianta de echipare Laureat, motorizare de 1.5 dCi, 110CP (4×4), cu o cutie de viteze cu șase trepte (folosită în premieră de Dacia). Motorizările de pe Duster sunt în număr de trei (1.6 16V 105 CP, 1.5 dCi 85 CP și 1.5 dCi 110 CP) și au fost deja folosite pe alte modele ale Dacia.
Fără aer condiționat, radio CD și geamuri electrice în versiunea de bază
La puține minute de la lansare, mulțimea de ziariști a năvălit spre cele cinci exemplare Duster expuse la Salon pentru a vedea cu exactitate ce oferă acest SUV. Prima impresie pe care am avut-o în momentul în care am intrat în Duster a fost că mă aflu într-un Sandero. O doamnă de lângă mine exclamă: „Seamănă cu un Logan!”. Adevărul e că, în interior, Duster aduce izbitor cu Sandero. Acesta este unul dintre motivele pentru care are un preț atât de mic. De asemenea, în versiunea de bază, Duster nu are aer condiționat, radio cu CD și nici geamuri electrice pe față, celebra manivelă fiind în continuare la putere. Dar dacă aruncăm privirea la Dusterul de 15.600 de euro, găsim un interior mai mult decât primitor. Consola centrală, conturul aeratoarelor, consola de la frâna de mână și mânerele de deschidere a ușilor sunt din materiale Brun Shiny. De asemenea, geamurile electrice față, aerul condiționat, radio CD-ul, volanul reglabil pe înălțime, centurile de siguranță față reglabile pe înălțime, scaun șofer reglabil pe înălțime, banchetă spate rabatabilă nu lipsesc din echiparea de top. Intră și cinci grei
Duster oferă un spațiu confortabil pentru cinci adulți, comparabil cu cel al modelului Logan berlină. M-am urcat în Duster atât pe locul șoferului, cât și pe bancheta din spate. Senzația de confort a fost aceeași în ambele situații. În spate, Dacia Duster propune un portbagaj foarte încăpător în comparație cu cel al modelelor concurente. Volumul acestuia ajunge până la 475 litri (în funcție de versiune). Cu bancheta rabatată, Duster oferă un volum de încărcare impresionant, care ajunge la 1.636 litri. Butonul-minune de la baza consolei
Comanda 4×4 se află la baza consolei și îi permite șoferului să adapteze ușor capacitățile vehiculului la nevoile sale. Comanda are trei moduri: AUTO – repartizarea cuplului între puntea față și puntea spate se face automat, în funcție de condițiile de aderență; LOCK – acest mod este rezervat traversărilor dificile și drumurilor neamenajate; 4×2 – acest mod se pretează drumurilor uscate ce au aderență.
Primul exemplar Duster va intra în posesia preșeÂdintelui României, Traian Băsescu
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER