Cel mai ieftin SUV
Dacia a surprins plăcut din nou lumea auto. Ieri, în prima zi a
Salonului Auto de la Geneva, producătorul de la Mioveni și-a lansat
poate cel mai așteptat model, SUV-ul Duster. Surpriza cea mai
plăcută a constituit-o însă prețul, care pornește de la 10.500 de
euro cu TVA inclus.
Ieri-dimineață, la 8:30 ora României, Dacia a făcut publică
lumii întregi lista de prețuri pentru cel mai recent model, Duster.
Prețul de pornire este de 10.500 de euro, cu tracțiune pe față
(4×2), varianta 1.6 16V de 105 CP. La polul opus, cel mai scump
model, dacă îi putem spune scump, este cel în varianta de echipare
Laureat, motorizare de 1.5 dCi, 110CP (4×4), cu o cutie de viteze
cu șase trepte (folosită în premieră de Dacia). Motorizările de pe
Duster sunt în număr de trei (1.6 16V 105 CP, 1.5 dCi 85 CP și 1.5
dCi 110 CP) și au fost deja folosite pe alte modele ale
Dacia.
Fără aer
condiționat, radio CD și geamuri electrice în versiunea de
bază
La puține minute de la lansare, mulțimea de ziariști a năvălit
spre cele cinci exemplare Duster expuse la Salon pentru a vedea cu
exactitate ce oferă acest SUV. Prima impresie pe care am avut-o în
momentul în care am intrat în Duster a fost că mă aflu într-un
Sandero. O doamnă de lângă mine exclamă: „Seamănă cu un Logan!”.
Adevărul e că, în interior, Duster aduce izbitor cu Sandero. Acesta
este unul dintre motivele pentru care are un preț atât de mic. De
asemenea, în versiunea de bază, Duster nu are aer condiționat,
radio cu CD și nici geamuri electrice pe față, celebra manivelă
fiind în continuare la putere. Dar dacă aruncăm privirea la
Dusterul de 15.600 de euro, găsim un interior mai mult decât
primitor. Consola centrală, conturul aeratoarelor, consola de la
frâna de mână și mânerele de deschidere a ușilor sunt din materiale
Brun Shiny. De asemenea, geamurile electrice față, aerul
condiționat, radio CD-ul, volanul reglabil pe înălțime, centurile
de siguranță față reglabile pe înălțime, scaun șofer reglabil pe
înălțime, banchetă spate rabatabilă nu lipsesc din echiparea de
top.
Intră și cinci grei
Duster oferă un spațiu confortabil pentru cinci adulți,
comparabil cu cel al modelului Logan berlină. M-am urcat în Duster
atât pe locul șoferului, cât și pe bancheta din spate. Senzația de
confort a fost aceeași în ambele situații. În spate, Dacia Duster
propune un portbagaj foarte încăpător în comparație cu cel al
modelelor concurente. Volumul acestuia ajunge până la 475 litri (în
funcție de versiune). Cu bancheta rabatată, Duster oferă un volum
de încărcare impresionant, care ajunge la 1.636 litri.
Butonul-minune de la baza consolei
Comanda 4×4 se află la baza consolei și îi permite șoferului să
adapteze ușor capacitățile vehiculului la nevoile sale. Comanda are
trei moduri: AUTO – repartizarea cuplului între puntea față și
puntea spate se face automat, în funcție de condițiile de aderență;
LOCK – acest mod este rezervat traversărilor dificile și drumurilor
neamenajate; 4×2 – acest mod se pretează drumurilor uscate ce au
aderență.
Primul exemplar Duster va intra în posesia
preșeÂdintelui României, Traian Băsescu