Cinci campioni mondiali și zece câștigători de cursă se vor afla la startul primului Mare Premiu de Formula 1 din 2011, în Australia. Vettel, Hamilton și Alonso, respectiv Red Bull, McLaren și Ferrari sunt principalii favoriți la titlul mondial într-un sezon care se anunță interesant chiar înainte să înceapă.
E suficient să enumerăm ce s-a întâmplat înaintea noului sezon ca să avem motive să ne așteptăm la un an spectaculos în Formula 1. Accidentarea valorosului și popularului Kubica, care nu poate lua startul. Acuzele de șpagă de zeci de milioane de dolari în tranzacțiile cu drepturile comerciale ale sportului. Bătaia a două echipe pe același nume, Lotus. Anularea primei curse din Bahrain din cauza luptelor de stradă de acolo. Schimbările semnificative de regulament. Aceasta este avancronica pentru cursa din Australia de duminică, unde însă totul se va reduce la 24 de monoposturi pe grila de start.
Duelul tinerilor, Vettel – Hamilton În fruntea lor, deocamdată doar ca bănuială până la desfășurarea calificărilor, tot Sebastian Vettel. Campionul mondial en-titre, ba și cel mai tânăr din istoria sportului, rămâne favorit, deși va avea în oglinda retrovizoare patru campioni mondiali mai dornici ca oricând de revanșă. Doi dintre ei, Alonso și Schumacher, sunt multipli campioni. Un altul, Hamilton, e suficient de tânăr și ambițios și el ca una dintre întrebările momentului să fie „Care dintre Vettel și Schumacher va câștiga primul cel de-al doilea titlu mondial?”. Marele atu al lui Vettel este că îl are alături pe campionul mondial al designului de monoposturi. Adrian Newey a construit mașini nu doar câștigătoare, ci care au dominat la vremea respectivă, fie că vorbim de Williams, McLaren sau Red Bull. Anul trecut, cu RB6 i-a adus în pragul disperării pe rivali, iar RB7 se anunță o versiune revăzută și adăugită. Pneurile Pirelli, semn de întrebare Greu de anticipat cu precizie care monopost va răspunde cel mai bine noutăților din 2011. Pneurile Pirelli, care înlocuiesc Bridgestone, au fost printre principalele preocupări. Dar nu e de neglijat nici interzicerea difuzoarelor duble și a celebrului F-duct, inovații care au contat enorm în ultimele sezoane. Sau reintroducerea KERS, sistemul care folosește la accelerație energia generată de frânare, adăugând putere unui monopost. Și, în special pentru depășiri, noile eleroane spate mobile. Regulament complicat Acestea au stârnit probabil cea mai mare controversă în special pentru fani. Introduse pentru a înlesni depășirile, eleroanele mobile pot fi folosite doar în anumite condiții, în spații special desemnate de 600 de metri pe circuit și când distanța față de monopostul din față e mai mică de o secundă – un regulament complicat, care cel puțin deocamdată e greu de înțeles de spectatorii care vor depășiri, dar nu jocuri pe calculator. În testele din presezon s-au remarcat, pe lângă favoriții permanenți din ultimii ani ca Red Bull, Ferrari și McLaren, aparenta renaștere a Renault, dar și probabila stagnare a Mercedes. Renault a scos timpi buni mai ales cu polonezul Kubica înaintea accidentului acestuia, dar și cu Heidfeld, prezentând un sistem de eșapament inovator. Și care astfel va fi probabil copiat. Mercedes nu pare nici acum adaptată total pe Schumacher, chiar dacă în spatele acestuia e nu mai puțin celebrul Ross Brawn. Dacă mai tânărul Rosberg va fi din nou în fața lui Schumi, în garajul Mercedes nu va fi liniște.
Mă simt ca acasă la Mercedes după un an împreună, iar asta ne-a folosit foarte mult în pregătirea sezonului Michael Schumacher, Mercedes Începem dintr-o poziție mai bună decât sezonul trecut, să vedem dacă este de ajuns. Știu cât de greu e să câștigi un titlu mondial, iar eu sunt în cel mai bun loc ca să încerc asta Fernando Alonso, Ferrari Red Bull nu e producător de mașini, ci de băuturi! Este o companie de băuturi împotriva istoriei Ferrari și McLaren. Noi vrem să ajungem ca Ferrari Lewis Hamilton, McLaren Fiabilitatea e cheia succesului. Degeaba ai un monopost care e mai rapid cu o secundă, dacă nu termină cursa. Mă bucur că am un titlu mondial, dar nu îmi va folosi în noul sezon, începem de la zero Sebastian Vettel, Red Bull
O vacanță prelungită Sezonul 2011 al Formulei 1 trebuia să înceapă pe 13 martie, la Bahrain. Protestele violente antiguvernamentale de la Manama (localitate aflată la 20 de kilometrii de circuitul Sakhir, unde urma să aibă loc cursa) soldate cu peste cinci morți și 300 de răniți au schimbat însă planurile în „Marele Circ”. Punând pe primul loc siguranța echipelor, organizatorii competiției au decis anularea cursei, decizie susținută și de bossul Formulei 1, Bernie Ecclestone.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER