Neozeelandezul Chris Birch (foto) a câștigat cea de a șaptea ediție a competiției considerate a fi cel mai dificil raliu hard-enduro din lume. Pilotul KTM a avut nevoie de 28h17min31sec să parcurgă cei aproximativ 1000 de km de hard enduro ai traseului clasei PRO. Al doilea rider al clasei PRO, care a rezistat condițiilor extreme îngreunate de ploaie și și-a depășit limitele reușind să câștige o etapă după ce într-una din zile a fost nevoit să își schimbe motorul, este Graham Jarvis. Britanicul și al său Sherco au parcurs traseul în 28h46min12sec, Jarvis reușind în penultima zi să recupereze cele două ore de penalizare primite în ziua a doua când s-a confruntat și cu probleme la motor.
Debutantul Gutzeit a terminat pe locul cinci Al treilea rider pe podiumul clasei PRO a fost Andreas Lettenbichler, câștigătorul ediției 2009. Paul Bolton a izbutit să încheie raliul pe locul patru, chiar dacă în ultima zi s-a accidentat destul de rău în timpul unei coborâri crezând inițial că și-a fracturat umărul. Chiar dacă s-a aflat la prima participare, Jade Gutzeit a reușit să termine cu al cincelea timp Red Bull Romaniacs. Sudafricanul a reușit să îl devanseze pe conaționalul său Darry Curtis (locul 8), un rider cu mult mai multă experiență când vine vorba de rulat în condițiile din România.
Gyenes a terminat pe locul nouă Mani Gyenes, singurul rider care a luat startul și a terminat toate cele șapte ediții ale Red Bull Romaniacs, s-a clasat pe locul nouă la clasa PRO. Sătmăreanul, care pilotează în prezent pentru Vectra Racing, a câștigat în 2005 și 2006 raliul la clasa Expert, iar în 2009 s-a clasat al doilea la Expert Single. După ce a ajuns la finiș, Mani a recunoscut că pentru o mai bună clasare în categoria PRO la Red Bull Romaniacs are nevoie de un antrenament special și că pentru 2011 va trebui să găsească o soluție pentru a îmbina antrenamentele pentru Dakar și Campioantul Mondial de Rally-Raid cu cele pentru competiții de extrem enduro cum ar fi Red Bull Romaniacs.
Neaga, marea surpriză de la Hobby În ceea ce îi privește pe riderii români, pe lângă locul 9 obținut de Mani Gyenes în clasamentul categoriei PRO (clasa cu cel mai dificil traseu) de remarcat este locul 1 obținut de Lucian Neaga la clasa Hobby Single. Piteșteanul, recunoscut pentru escapadele de snowboard freeride, a suprins prin evoluția sa pe motocicletă reușind să își creeze un avantaj confortabil chiar din prima zi. Lucian a fost unul din puținii rideri care au ajuns la finișul primei zile având în vedere că ploaia care a căzut a făcut ca cel mai greu traseu din această ediție să devină aproape impracticabil. Dani Oțil și Krisztian Nagy – TipTil Team – au reușit, în ciuda problemelor tehnice avute în ziua a treia când ambiilor le-a cedat ambreiajul, să termine Red Bull Romaniacs. Aflați la a doua participare, cei doi și-au îmbunătățit performanța comparativ cu 2009 reușind în acest an să fie clasați pe locul 7 la Hobby Team.
Blazusiak, învins de munții din România Marea pierdere înregistrată în acest an la clasa PRO a fost abandonul lui Taddy Blazusiak. Câștigător de patru ori al Erzberg Rodeo, polonezul s-a accidentat la umăr în prima zi în munți și a fost nevoit să se retragă, recunoscând în același timp că nu este un fan al competițiilor pe gps și că Red Bull Romaniacs este într-adevăr cea mai dură competiție de enduro din lume și trebuie să reziști ore întregi pe motocicletă în fiecare zi. Clasările riderilor români de la Red Bull Romaniacs 2010: Mani Gyenes – locul 9 clasa Pro Paul Harpa – lcoul 8 clasa Expert Single Paul Frățilă – locul 9 clasa Expert Single Cristinel Babeș, Călin Răducu – locul 4 clasa Expert Team Romeo Dunca, Ioan Tara – locul 6 clasa Expert Team Răzvan Avramescu – locul 7 clasa Hobby Single Laurențiu Nedelcu – locul 25 clasa Hobby Single Dani Oțil, Krisztian Nagy – locul 7 clasa Hobby Team
Red Bull Romaniacs 2010 în cifre 165 – piloți la start 32 – țări din care au fost prezenți concurenții 400 – nr persoanelor care au lucrat la realizarea ediției din 2010 40 tone – carburant utilizat 400 – litri de ulei utilizați 60 – jurnaliști acreditați (atât din media națională cât și din media internațională) 5 – nr. țărilor din care provin track managerii (Africa de Sud, Danemarca, Germania, Olanda, România) 12 – nr. lunilor necesare pentru crearea unei ediții de Red Bull Romaniacs
Foto: Pedrag Vuckovic
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER