Chris Birch a triumfat la Red Bull Romaniacs 2010

Neozeelandezul Chris Birch (foto) a câștigat
cea de a șaptea ediție a competiției considerate a fi cel mai
dificil raliu hard-enduro din lume.
Pilotul KTM a avut nevoie de 28h17min31sec să parcurgă cei
aproximativ 1000 de km de hard enduro ai traseului clasei PRO. Al
doilea rider al clasei PRO, care a rezistat condițiilor extreme
îngreunate de ploaie și și-a depășit limitele reușind să câștige o
etapă după ce într-una din zile a fost nevoit să își schimbe
motorul, este Graham Jarvis. Britanicul și al său Sherco au parcurs
traseul în 28h46min12sec, Jarvis reușind în penultima zi să
recupereze cele două ore de penalizare primite în ziua a doua când
s-a confruntat și cu probleme la motor.

Debutantul Gutzeit a
terminat pe locul cinci

Al treilea rider pe podiumul clasei PRO a fost Andreas
Lettenbichler, câștigătorul ediției 2009. Paul Bolton a izbutit să
încheie raliul pe locul patru, chiar dacă în ultima zi s-a
accidentat destul de rău în timpul unei coborâri crezând inițial că
și-a fracturat umărul. Chiar dacă s-a aflat la prima participare,
Jade Gutzeit a reușit să termine cu al cincelea timp Red Bull
Romaniacs. Sudafricanul a reușit să îl devanseze pe conaționalul
său Darry Curtis (locul 8), un rider cu mult mai multă experiență
când vine vorba de rulat în condițiile din România.

Gyenes a terminat pe locul
nouă

Mani Gyenes, singurul rider care a luat startul și a terminat toate
cele șapte ediții ale Red Bull Romaniacs, s-a clasat pe locul nouă
la clasa PRO. Sătmăreanul, care pilotează în prezent pentru Vectra
Racing, a câștigat în 2005 și 2006 raliul la clasa Expert, iar în
2009 s-a clasat al doilea la Expert Single. După ce a ajuns la
finiș, Mani a recunoscut că pentru o mai bună clasare în categoria
PRO la Red Bull Romaniacs are nevoie de un antrenament special și
că pentru 2011 va trebui să găsească o soluție pentru a îmbina
antrenamentele pentru Dakar și Campioantul Mondial de Rally-Raid cu
cele pentru competiții de extrem enduro cum ar fi Red Bull
Romaniacs.

Neaga, marea surpriză de la
Hobby

În ceea ce îi privește pe riderii români, pe lângă locul 9 obținut
de Mani Gyenes în clasamentul categoriei PRO (clasa cu cel mai
dificil traseu) de remarcat este locul 1 obținut de Lucian Neaga la
clasa Hobby Single. Piteșteanul, recunoscut pentru escapadele de
snowboard freeride, a suprins prin evoluția sa pe motocicletă
reușind să își creeze un avantaj confortabil chiar din prima zi.
Lucian a fost unul din puținii rideri care au ajuns la finișul
primei zile având în vedere că ploaia care a căzut a făcut ca cel
mai greu traseu din această ediție să devină aproape
impracticabil.
Dani Oțil și Krisztian Nagy – TipTil Team – au reușit, în ciuda
problemelor tehnice avute în ziua a treia când ambiilor le-a cedat
ambreiajul, să termine Red Bull Romaniacs. Aflați la a doua
participare, cei doi și-au îmbunătățit performanța comparativ cu
2009 reușind în acest an să fie clasați pe locul 7 la Hobby
Team.

Blazusiak, învins de
munții din România

Marea pierdere înregistrată în acest an la clasa PRO a fost
abandonul lui Taddy Blazusiak. Câștigător de patru ori al Erzberg
Rodeo, polonezul s-a accidentat la umăr în prima zi în munți și a
fost nevoit să se retragă, recunoscând în același timp că nu este
un fan al competițiilor pe gps și că Red Bull Romaniacs este
într-adevăr cea mai dură competiție de enduro din lume și trebuie
să reziști ore întregi pe motocicletă în fiecare zi.

Clasările riderilor români de la Red Bull Romaniacs
2010
:

Mani Gyenes – locul 9 clasa Pro
Paul Harpa – lcoul 8 clasa Expert Single
Paul Frățilă – locul 9 clasa Expert Single
Cristinel Babeș, Călin Răducu – locul 4 clasa Expert Team
Romeo Dunca, Ioan Tara – locul 6 clasa Expert Team
Răzvan Avramescu – locul 7 clasa Hobby Single
Laurențiu Nedelcu – locul 25 clasa Hobby Single
Dani Oțil, Krisztian Nagy – locul 7 clasa Hobby Team

Red Bull Romaniacs 2010 în
cifre

165 – piloți la start
32 – țări din care au fost prezenți concurenții
400 – nr persoanelor care au lucrat la realizarea ediției din
2010
40 tone – carburant utilizat
400 – litri de ulei utilizați
60 – jurnaliști acreditați (atât din media națională cât și din
media internațională)
5 – nr. țărilor din care provin track managerii (Africa de Sud,
Danemarca, Germania, Olanda, România)
12 – nr. lunilor necesare pentru crearea unei ediții de Red Bull
Romaniacs

Foto: Pedrag Vuckovic

Publicat: 01 07. 2010, 16:00
Actualizat: 01 07. 2010, 16:05