Cine ar fi crezut? Cursele aeriene, aduse în pragul falimentului de transportul terestru. În Japonia, avioanele pierd viteză în favoarea trenurilor
Japonia este cunoscută drept una dintre țările cu cel mai ridicat nivel de tehnologizare, dacă nu chiar cel mai mare din întreaga lume. Printre minunile propuse de niponi se numără trenurile de mare viteză, care au făcut viața locuitorilor acestei țări mult mai ușoară de la apariția lor. În schimb, garniturile-glonț le fac clipe grele transportatorilor aerieni care administrează cursele interne de pe teritoriul Japoniei.
Guvernul din „Țara Soarelui-Răsare” va discuta în cel mai scurt timp despre rentabilitatea călătoriilor interne cu avionul, existând posibilitatea reducerii dramatice a curselor, după ce în ultimii ani rutele de cale ferată de mare viteză au ajuns și prin cele mai îndepărtate colțuri ale Japoniei.
Cu un grad sporit de confort, trenurile de mare viteză atrag tot mai mulți pasageri de la an la an, cu atât mai mult cu cât prețul este unul mai convenabil, iar viteza de călătorie este comparabilă cu cea a avioanelor. În plus, siguranța pe care o oferă transportul terestru este argumentul care face diferența în această chestiune.
În 2003, 6 din 10 japonezi mărturisea că ar alege transportul cu avionul pentru a parcurge distanța dintre Tokyo și Hiroshima, dar în decurs de numai 10 ani, raportul s-a inversat, după ce o astfel de cursă cu garniturile de mare viteză a ajuns să dureze numai trei ore. În consecință, compania aeriană JAL s-a văzut nevoită să folosească avioane de mici dimensiuni, după ce și cererea s-a redus simțitor.
Amenințarea este însă mult mai puternică decât în prezent. Până în 2027, niponii vor construi o rețea de trenuri pe pernă magnetică, care vor depăși orice limită atinsă până acum în transportul terestru și, foarte probabil, vor îngropa definitiv transporturile aeriene pe plan intern din Japonia.