După ce a cucerit anul acesta încă un titlu mondial la constructori în WRC, Citroën Racing lansează acum și modelul DS3 RRC. Derivat din modelul DS3 WRC, mașina care a câștigat deja două titluri în Campionatul Mondial de Raliuri, modelul DS3 RRC a fost conceput special pentru piloți privați și poate fi folosit în mai multe campionate din întreaga lume (WRC-2, ERC, MERC, etc.).
Conform noului regulament FIA, care a intrat în vigoare la începutul anului 2011, constructorii pot produce și versiunea Regional Rally Car (RRC) a modelelor din Campionatul Mondial. Concepute pentru a înlocui gradual categoria Super 2000, acest nou model este destinat utilizării în campionate de tipul WRC-2 (fostul S-WRC), Campionatul European de Raliuri (ERC), Campionatul de Raliuri din Orientul Mijlociu (MERC) și, desigur, campionatele natțonale de raliuri din întreaga lume.
Câștigător al titlurilor mondiale în 2011 și 2012, modelul Citroën DS3 WRC este acum disponibil și în versiunea RRC. Și din punct de vedere vizual cele două modele sunt diferite, ținând cont că regulamentul în ceea ce privește aerodinamica mașinii este altul decat cel din WRC: spoilerul față este mai mic, iar eleronul spate este conform standardelor modelelor S2000.
Sub capota este același motor turbo de 1,6 litri cu injecție directă, dar cu un restrictor de 30 mm, comparativ cu cel de 33 mm disponibil pe modelel din WRC. În aceste condiții. puterea maximă este de 275 CP. O altă diferență semnificativă este și diametrul discurilor de frână pe asfalt care au fost reduse de la 355 la 350 mm.
În afara schimbărilor impuse de regulament, modelul Citroën DS3 RRC păstrează aceleași puncte forte care au contribuit la succesele din WRC. Dezvoltat în această vară și testat atât pe asfalt cât și pe macadam, modelul Citroën DS3 RRC este disponibil acum în leasing la Citroën Racing Technologies. Cu costuri de utilizare modeste, DS3 RRC este cea mai bună opțiune intermediară între DS3 R3 și DS3 WRC.
După ce a concurat anul acesta cu un Citroën C4 WRC în Campionatul Belgian de Raliuri, Pieter Tsjoen și Eddy Chevaillier vor avea onoarea să piloteze primii un DS3 RRC într-un raliu. Belgienii vor lua startul la Rallye Internațional du Valais în Elveția, o etapă care a adoptat un format similar cu etapele din WRC: 3 zile și 293 km de proba specială pe drumuri de munte.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER