La prima ieșire pe probele speciale într-un raliu din Campionatul Mondial, modelul Citroën DS3 WRC a terminat pe locurile 4, multumiță echipajului Sébastien Ogier/Julien Ingrassia și pe locul 6 cu echipajul Sébastien Loeb și Daniel Elena. Citroën Total World Rally Team a reușit și o dublă în Power Stage, ultima specială a raliului, probă în care se dau puncte suplimentare pentru piloți și copiloți.
Prima zi din Raliul Suediei a fost prima confruntare cu cronometru pentru noile mașini din Campionatul Mondial de Raliuri. După ce au petrecut prima zi curățand probele de zăpadă proaspăt căzută, Sébastien Loeb și Daniel Elena au pierdut timp prețios care i-a scos din luptă pentru un loc pe podium. Sébastien Ogier și Julien Ingrassia, aflați la cea de-a doua participare pe zăpadă, au avut o zi mai bună și au adus prima victorie de probă specială pentru modelul DS3 WRC.
În ziua a doua din Raliul Suediei zăpada de pe probe a fost înlocuită cu gheață, temperaturile coborand la -26. Cele două echipaje Citroën Total au reușit să-și îmbunătățească pozițiile în clasament. Sébastien Ogier și Julien Ingrassia au ajuns la mai puțin de 15 secunde în spatele liderului, iar Sébastien Loeb și Daniel Elena au terminat pe 6.
Principala problemă în acest raliu a fost faptul că suprafața probelor a fost diferită, de la o specială la alta, ceea ce a avut o influență majoră asupra performanțelor mașinii. Vineri, zăpada proaspăt căzută a pus probleme echipajelor care au plecat primele, în timp ce duminică lipsa totală a vântului a făcut ca zăpada să rămână suspendată în aer, ceea ce a redus mult vizibilitatea. „A fost foarte dificil,” a spus Julien Ingrassia. „Aveam pur și simplu o pânză albă în fața ochilor. Zăpada rămnea în aer pentru că vântul nu batea deloc. Nu a fost ușor deloc pentru noi în aceste condiții.”
„A trebuit să reduc din viteză pe porțiunile mai rapide pentru că altfel nu vedeam nimic,” a adăugat Ogier. „Am preferat să nu risc absolut deloc. Mikko Hirvonen a profitat cel mai mult de această situație, drumul fiind acoperit și cu un strat gros de gheață. Toți cei care au plecat după el au avut probleme să găsească cea mai bună trasă, apexul virajelor fiind acoperit de zapadă.”
Aflat pe trei după finalul specialei a 20-a, Ogier a pierdut teren pe proba următoare: „Mașina derapa mult de spate. Am lovit un banc de zăpadă și aceasta a obturat filtrul de aer. Pe final de probă, motorul mașinii nu a mai funcționat la capacitate maximă.” Ogier a terminat raliul pe locul 4, dar a terminat în forță obținand victoria pe ultima probă specială ceea ce i-a adus 3 puncte suplimentare conform noii reguli „Power Stage”: „Sunt mulțumit cu rezultatul obținut, ținand cont că aceasta este a doua prezență în Raliul Suediei. Am tras o mulțime de concluzii pozitive și, în ciuda unor probleme, am arătat că modelul Citroën DS3 WRC este foarte rapid. De-abia aștept acum să concurăm pe macadam unde cred că mașina se va comporta mult mai bine.”
Sébastien Loeb nu a mai forțat în ultima zi și a terminat Raliul Suediei pe locul 6. „Ținând cont că nu mai puteam obține mare lucru în ultima zi, singurul meu obiectiv a fost să termin raliul. Chiar dacă rezultatul nu este neapărat cel așteptat de noi am încercat să adunăm cât mai multe puncte și în ultima probă am adăugat încă două la cele primite pentru clasarea în această etapă. Mulțumită locului șase de aici vom avea o poziție mai bună la start în Raliul Mexicului”, a spus Sébastien Loeb, campionul mondial en-titre.
Petter Solberg și Kimi Räikkönen, ambii pe mașini Citroën DS3 WRC preparate de echipa Citroën Racing Technologies, au reușit să termine primul raliu din acest sezon. Norvegianul a ajuns pe cinci, iar finlandezul pe locul 8. „La prima cursă cu modelul Citroën DS3 WRC, fără prea mulți kilometri de teste, ambii au demonstrat că pot fi foarte competitivi”, a remarcat Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing. „Înaintea acestei etape știam că nu suntem favoriți pe zăpadă așa că trebuie să așteptăm primele probe pe macadam pentru a vedea potențialul fiecaruia.”
Următoarea provocare pentru piloții Citroën și modelul DS3 WRC este Raliul Mexicului programat în perioada 03 – 06 martie 2011.
Rezultate Raliul Suediei (etapa a 1-a din 13)* 1 M. Hirvonen / J. Lehtinen – Ford Fiesta RS WRC 3h23m56.6s 2 M. Ostberg / J. Andersson – Ford Fiesta RS WRC +6.5s 3 J. Latvala / M. Anttila – Ford Fiesta RS WRC +34.0s 4 S. Ogier / J. Ingrassia – Citroën DS3 WRC +47.7s 5 P. Solberg / C. Patterson – Citroën DS3 WRC +1m31.2s 6 S. Loeb / D. Elena – Citroën DS3 WRC +2m30.3s 7 P. Andersson / E. Axelsson – Ford Fiesta RS WRC +6m22.0s 8 K. Räikkönen / K. Lindström – Citroën DS3 WRC +7m02.3s 9 M. Wilson / S. Martin – Ford Fiesta RS WRC +10m11.5s 10 K. Al Qassimi / M. Orr – Ford Fiesta RS WRC +10m31.1s
Clasament general – PILOTI dupa Raliul Suediei (etapa a 1-a din 13)* 1. Mikko Hirvonen 25 p, 2. Mads Ostberg 18 p, 3. Jari-Matti Latvala 16 p, 4. Sebastien Ogier 15 p, 5. Petter Solberg 10 p, 6. Sebastien Loeb 10 p, 7. PG Andersson 6 p, 8. Kimi Raikkonen 4 p, 9. Matthew Wilson 2 p, 10. K. Al Qassimi 1 p.
Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Suediei (etapa a 1-a din 13)* 1. Ford Abu Dhabi 40 p, 2. Citroen Total World Rally Team 18 p, 3. M-Sport Stobart Ford 18 p, 4. Ice 1 Racing 8 p, Team Abu Dhabi 6 p, FERM Power Tools 4 p, Monster 2 p.
*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER