Citroën DS3 WRC, locurile 4 și 6 la Raliul Suediei

La prima ieșire pe probele speciale într-un raliu din
Campionatul Mondial, modelul Citroën DS3 WRC a terminat pe locurile
4, multumiță echipajului Sébastien Ogier/Julien Ingrassia și pe
locul 6 cu echipajul Sébastien Loeb și Daniel Elena. Citroën Total
World Rally Team a reușit și o dublă în Power Stage, ultima
specială a raliului, probă în care se dau puncte suplimentare
pentru piloți și copiloți.

Prima zi din Raliul Suediei a fost prima confruntare cu cronometru
pentru noile mașini din Campionatul Mondial de Raliuri. După ce au
petrecut prima zi curățand probele de zăpadă proaspăt căzută,
Sébastien Loeb și Daniel Elena au pierdut timp prețios care i-a
scos din luptă pentru un loc pe podium. Sébastien Ogier și Julien
Ingrassia, aflați la cea de-a doua participare pe zăpadă, au avut o
zi mai bună și au adus prima victorie de probă specială pentru
modelul DS3 WRC.

În ziua a doua din Raliul Suediei zăpada de pe probe a fost
înlocuită cu gheață, temperaturile coborand la -26. Cele două
echipaje Citroën Total au reușit să-și îmbunătățească pozițiile în
clasament. Sébastien Ogier și Julien Ingrassia au ajuns la mai
puțin de 15 secunde în spatele liderului, iar Sébastien Loeb și
Daniel Elena au terminat pe 6.

Principala problemă în acest raliu a fost faptul că suprafața
probelor a fost diferită, de la o specială la alta, ceea ce a avut
o influență majoră asupra performanțelor mașinii. Vineri, zăpada
proaspăt căzută a pus probleme echipajelor care au plecat primele,
în timp ce duminică lipsa totală a vântului a făcut ca zăpada să
rămână suspendată în aer, ceea ce a redus mult vizibilitatea. „A
fost foarte dificil,” a spus Julien Ingrassia. „Aveam pur și simplu
o pânză albă în fața ochilor. Zăpada rămnea în aer pentru că vântul
nu batea deloc. Nu a fost ușor deloc pentru noi în aceste
condiții.”

„A trebuit să reduc din viteză pe porțiunile mai rapide pentru că
altfel nu vedeam nimic,” a adăugat Ogier. „Am preferat să nu risc
absolut deloc. Mikko Hirvonen a profitat cel mai mult de această
situație, drumul fiind acoperit și cu un strat gros de gheață. Toți
cei care au plecat după el au avut probleme să găsească cea mai
bună trasă, apexul virajelor fiind acoperit de zapadă.”

Aflat pe trei după finalul specialei a 20-a, Ogier a pierdut teren
pe proba următoare: „Mașina derapa mult de spate. Am lovit un banc
de zăpadă și aceasta a obturat filtrul de aer. Pe final de probă,
motorul mașinii nu a mai funcționat la capacitate maximă.” Ogier a
terminat raliul pe locul 4, dar a terminat în forță obținand
victoria pe ultima probă specială ceea ce i-a adus 3 puncte
suplimentare conform noii reguli „Power Stage”: „Sunt mulțumit cu
rezultatul obținut, ținand cont că aceasta este a doua prezență în
Raliul Suediei. Am tras o mulțime de concluzii pozitive și, în
ciuda unor probleme, am arătat că modelul Citroën DS3 WRC este
foarte rapid. De-abia aștept acum să concurăm pe macadam unde cred
că mașina se va comporta mult mai bine.”

Sébastien Loeb nu a mai forțat în ultima zi și a terminat Raliul
Suediei pe locul 6. „Ținând cont că nu mai puteam obține mare lucru
în ultima zi, singurul meu obiectiv a fost să termin raliul. Chiar
dacă rezultatul nu este neapărat cel așteptat de noi am încercat să
adunăm cât mai multe puncte și în ultima probă am adăugat încă două
la cele primite pentru clasarea în această etapă. Mulțumită locului
șase de aici vom avea o poziție mai bună la start în Raliul
Mexicului”, a spus Sébastien Loeb, campionul mondial
en-titre.

Petter Solberg și Kimi Räikkönen, ambii pe mașini Citroën DS3 WRC
preparate de echipa Citroën Racing Technologies, au reușit să
termine primul raliu din acest sezon. Norvegianul a ajuns pe cinci,
iar finlandezul pe locul 8. „La prima cursă cu modelul Citroën DS3
WRC, fără prea mulți kilometri de teste, ambii au demonstrat că pot
fi foarte competitivi”, a remarcat Olivier Quesnel, directorul
Citroën Racing. „Înaintea acestei etape știam că nu suntem favoriți
pe zăpadă așa că trebuie să așteptăm primele probe pe macadam
pentru a vedea potențialul fiecaruia.”

Următoarea provocare pentru piloții Citroën și modelul DS3 WRC este
Raliul Mexicului programat în perioada 03 – 06 martie 2011.

Rezultate Raliul Suediei (etapa a 1-a din 13)*
1 M. Hirvonen / J. Lehtinen – Ford Fiesta RS WRC 3h23m56.6s
2 M. Ostberg / J. Andersson – Ford Fiesta RS WRC +6.5s
3 J. Latvala / M. Anttila – Ford Fiesta RS WRC +34.0s
4 S. Ogier / J. Ingrassia – Citroën DS3 WRC +47.7s
5 P. Solberg / C. Patterson – Citroën DS3 WRC +1m31.2s
6 S. Loeb / D. Elena – Citroën DS3 WRC +2m30.3s
7 P. Andersson / E. Axelsson – Ford Fiesta RS WRC +6m22.0s
8 K. Räikkönen / K. Lindström – Citroën DS3 WRC +7m02.3s
9 M. Wilson / S. Martin – Ford Fiesta RS WRC +10m11.5s
10 K. Al Qassimi / M. Orr – Ford Fiesta RS WRC +10m31.1s

Clasament general – PILOTI dupa Raliul Suediei (etapa a 1-a din
13)*
1. Mikko Hirvonen 25 p, 2. Mads Ostberg 18 p, 3. Jari-Matti Latvala
16 p, 4. Sebastien Ogier 15 p, 5. Petter Solberg 10 p, 6. Sebastien
Loeb 10 p, 7. PG Andersson 6 p, 8. Kimi Raikkonen 4 p, 9. Matthew
Wilson 2 p, 10. K. Al Qassimi 1 p.

Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Suediei (etapa a 1-a
din 13)*
1. Ford Abu Dhabi 40 p, 2. Citroen Total World Rally Team 18 p, 3.
M-Sport Stobart Ford 18 p, 4. Ice 1 Racing 8 p, Team Abu Dhabi 6 p,
FERM Power Tools 4 p, Monster 2 p.

*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA.

Publicat: 15 02. 2011, 11:19
Actualizat: 15 02. 2011, 11:22