Citroen DS3 WRC ajunge pe macadam

Dupa debutul pe zapada si gheata din Raliul Suediei,
Campionatul Mondial de Raliuri va continua cu o serie de sapte
raliuri consecutive pe macadam, incepand cu Raliul Mexicului.
Sébastien Loeb si Daniel Elena, campionii mondiali en-titre, vor
incerca sa obtina a cincea victorie consecutiva pe specialele
prafuite din regiunea Léon region. Sébastien Ogier si Julien
Ingrassia vor incerca si ei sa castige raliul in care au debutat in
campionatul mondial.

Noua din cele 13 raliuri incluse in calendarul competitional din
2011 se vor desfasura pe macadam. Raliul Mexicului este primul,
dintr-o serie consecutiva de sapte, care se desfasoara pe aceasta
suprafata. Prima etapa pe asfalt este programata abia la sfarsitul
lunii august, in Germania.

Organizatorii editiei a saptea a Raliului Mexicului au decis sa
introduca o proba speciala noua chiar in centrul orasului istoric
Guanajuato, oras inclus pe lista mondiala a patrimoniului UNESCO.
Guanajuato este celebru pentru arhitectura, culorile si minele de
argint si nu va fi in centrul atentiei doar pentru ca aici se va da
startul, ci si datorita unei speciale asteptata cu mare interes de
spectatorii mexicani. Restul traseului este similar cu cel de la
editia din 2010 la care s-a mai adaugat Power Stage, ultima proba a
raliului pentru care pilotii primesc puncte bonus.

Altitudinea este factorul cheie in etapa mexicana pentru ca totul
se desfasoara la o inaltime de peste 2000 de metri cu un varf de
2700. Din acest motiv,inginerii care pregatesc masinile din
Campionatul Mondial de Raliuri acorda o atentie speciala setarii
electronice a motorului. Modelele Citroën au avut intotdeauna un
comportament excelent in aceasta zona. Echipa Citroën Total vine
in Mexic dupa o serie de patru victorii consecutive ale cuplului
Sébastien Loeb si Daniel Elena cu Xsara WRC (2006) si C4 WRC (2007,
2008 si 2010). Anul trecut, modelul C4 WRC a monopolizat complet
podiumul, Sebastien Loeb fiind completat de Petter Solberg si
Sébastien Ogier.

Sébastien Ogier, care a terminat pe locul patru etapa din Suedia,
este nerabdator sa ia startul in Raliul Mexicului. „Am doar
amintiri placute aici. In 2008, am debutat in JWRC cu un C2 Super
1600 si am castigat la grupa noastra si am terminat pe locul 8 in
clasamentul general. Anul trecut am avut o lupta interesanta cu
Petter Solberg pentru locul secund, iar anul acesta vom avea o
pozitie buna pe lista de start. Ma simt foarte bine la acest raliu
si imi place sa pilotez pe aceste probe speciale. La fel ca toti
rivalii mei sunt nerabdator sa vad cum se vor comporta masinile
aici si daca am facut o treaba buna la teste.”

Sébastien Loeb, castigatorul ultimelor patru raliuri de pe pamant
mexican, merge la Leon cu intentia de a-si trece in cont inca o
victorie. „Primul raliu pe macadam marcheaza de fapt startul in
acest sezon. Suprafata este oarecum similara cu tot ceea ce vom
intalni in celelalte raliuri din acest an, Raliul Mexicului fiind o
combinatie interesanta de sectiuni rapide cu unele foarte inguste
si solicitante. Stim ca exista mai multi piloti care pot emite
pretentii la victorie, iar din punctul nostru de vedere este foarte
important sa nu facem cadou puncte in lupta pentru apararea celor
doua titluri mondiale – la piloti si constructori.”

La volanul celui de-al treilea model Citroën DS3 WRC inscris in
Raliul Mexicului va urca Petter Solberg, cu Chris Patterson in
dreapta. La fel ca si cei doi francezi, Solberg si-a propus sa
termine cel putin pe podium in aceasta etapa.

Trei
intrebari pentru… Xavier Mestelan-Pinon

Cum te simti tinand cont ca niciun Citroën DS3 WRC nu a
terminat pe podium in Raliul Suediei?

„Nu cred ca ar trebui sa ne grabim sa tragem concluzii atunci cand
analizam rezultatul raliului. In conditii egale pentru toate
echipajele, masinile noastre au fost cel putin la fel de rapide ca
ale concurentei. In cifre, modelul DS3 WRC a castigat zece probe
speciale din 22 posibile. Exista un singur raliu pe zapada in
calendar, iar dupa aceasta etapa cred ca am descoperit cateva
lucruri care ne vor fi utile in viitor.”

Modelul Citroën DS3 WRC a fost dezvoltat mai mult pentru
macadam?

„In campionatul mondial se merge aproape numai pe macadam. Nu se
pune problema sacrificarii etapelor pe zapada sau asfalt, dar este
foarte important sa ai o masina competitiva pe macadam inca de la
inceputul sezonului. Etapa din Mexic este prima, dintre serie de
sapte, care se desfasoara pe astfel de suprafata. Am testat foarte
mult pe aceasta suprafata si o vom face si in viitor pentru a gasi
cele mai bune setari pentru noile anvelope Michelin.”

Principala caracteristica a raliului din Mexic este ca se
desfasoara la o altitudine de peste 2000 metri peste nivelul marii.
Trebuie sa setati masinile intr-un fel anume pentru a compensa
lipsa de aer?

„Avem multa experienta in Mexic unde am castigat atat cu Xsara, cat
si cu C4. Pentru a fi rapid aici ai nevoie de o suspensie buna si
frane care tin. In ceea ce priveste altitudinea trebuie sa modifici
rapoartele in cutia de viteze si sa te joci cu setarea motorului.
Motorul nu este diferit fata de cel din Suedia, deci totul tine de
modul in care se seteaza totul.”

Publicat: 03 03. 2011, 14:58
Actualizat: 03 03. 2011, 15:00