Citroen vrea o victorie în Raliul Iordaniei

Echipa Citroën Total a castigat ultimele doua etape din
Campionatul Mondial de Raliuri cu Sébastien Loeb si Daniel Elena in
Mexic si Sébastien Ogier si Julien Ingrassia in Portugalia. Cele
doua echipaje sunt pregatite sa se lupte pentru o noua victorie in
Raliul Iordaniei, etapa a patra din calendarul competitional.
Sébastien Loeb si Daniel Elena cunosc deja acest raliu aflat la
Marea Moarta unde au si obtinut o victorie sezonul trecut.

Dupa zapada si gheata din Suedia, specialele la altitudine din
Mexic si traseul traditional din Portugalia, echipele implicate in
Campionatul Mondial de Raliuri se vor lupta pentru puncte in
Iordania. Editia a treia a raliului din Orientul Mijlociu se va
desfasura pe acealasi traseu ca in anii precedenti. Parcul de
service este amplasat chiar la Marea Moarta, iar startul se va da
din vechiul oras Jerash. Probele speciale sunt amplasate in
desertul iordanian cunoscut ca si leagan al umanitatii. Sapte din
cele zece probe sunt identice cu cele din 2010, iar celelalte trei
au fost selectate din traseul folosit in 2008.

Sébastien Loeb se simte deja ca acasa pe acest tip de suprafata si
singurul sau obiectiv este sa obtina a 64-a victorie din cariera
aici. „Lupta pentru titlu este una foarte stransa, dar
acest lucru nu este deloc o surpriza. Sunt cel putin cinci piloti
care pot emite pretentii la victorie, deci Raliul Iordaniei va fi
unul foarte disputat
„, spune Loeb. La fel ca majoritatea
raliurilor pe macadam, cei care sunt pusi in situatia de a curata
drumul au un mic handicap. „In functie de specificul
probei, aceasta este acoperita cu un strat mai subtire sau mai gros
de praf. Cu cat trec mai multe masini cu atat suprafata devine mai
rapida. Este mai bine sa nu pleci printre primii pe proba pentru ca
vei fi penalizat de aceste conditii. Noi vom pleca din pozitia a
doua in prima zi si trebuie sa incercam sa nu pierdem foarte mult
timp daca vrem sa ne pastram sansa de a castiga”
, a mai
adaugat Sébastien Loeb.

„Specialele sunt destul de rapide, iar suprafata este
dura”, spune si Sébastien Ogier. „Pe masura ce linia ideala este
curatata, aderenta e din ce in ce mai buna, aproape identica cu cea
pe asfalt. Pe de alta parte, in desert este foarte greu sa gasesti
puncte de orientare, deci dictarea este extrem de importanta.
Plecand din pozitia a patra in prima zi avem un usor avantaj, dar
cei din spate vor fi intr-o pozitie si mai buna. Va fi o lupta
stransa si obiectivul nostru este sa adunam cat mai multe puncte
atat la piloti cat si la constructori”.

Initial, startul in Raliul Iordaniei ar fi trebuit sa se dea joi,
dar din cauza unor probleme logistice acesta a fost reprogramat
pentru vineri. La fel ca in Portugalia, echipa Citroën Racing
Technologies se va alinia la start cu echipajele Petter
Solberg/Chris Patterson, Kimi Räikkönen/Kaj Lindstrom si Peter van
Merksteijn Jr/Eddie Chevaillier, toate cu modelul Citroën DS3
WRC.

Trei intrebari pentru… Sven Smeets, managerul echipei Citroën
Racing

A existat vreo urma de indoiala in ceea ce priveste
participarea echipei Citroën Racing in Raliul
Iordaniei?

„Am monitorizat foarte atent situatia din regiune impreuna cu
managementul grupului PSA, cu Ministerul Afacerilor Externe, cu FIA
si cu organizatorii Raliului Iordaniei. Prioritatea noastra erste
siguranta personalului si a tuturor celor implicati in proiect.
Doar in momentul in care am obtinut garantii solide am confirmat
participarea la eveniment.”

Ce schimbari ati facut din punct de vedere logistic?

„Cele mai mari probleme le avem cu transportul echipamentului pe
care-l folosim in Europa. Camioanele noastre sunt prea mari pentru
a fi transportate cu avionul, deci suntem nevoiti sa folosim
transportul marin. Planul initial prevedea sa traversam canalul
Suez si sa ajungem la Aqaba, in sudul Iordaniei. Situatia din Egipt
a facut ca trecerea prin canal sa fie mai dificila, asa ca am decis
sa mergem la Tartous in Siria. Tinand cont de desfasurarea
evenimentelor in zona, nici aceasta alegere nu mai putea fi pusa in
practica. Impreuna cu cei de la Ford, Northone Sport, Michelin si
cateva echipe private am inchiriat un vapor pentru Haïfa, in
Israel. Echipamentul ar fi trebuit sa ajunga luni seara, dar a
ajuns abia joi.”

In aceste conditii, cum crezi ca se va desfasura Raliul
Iordaniei?

„Tinand cont ca totul s-a schimbat este destul de greu sa prevezi
cum se va desfasura totul. Michelin va aduce aici pneuri mai dure,
dar care nu au fost testate suficient de mult timp. Sunt sigur ca
va fi o lupta interesanta in Iordania si cred ca putem repeta
performantele din ultimele doua etape.”

Publicat: 14 04. 2011, 14:37
Actualizat: 14 04. 2011, 14:38