Comoara din tunel pe care a găsit-o un youtuber: a descoperit câteva mașini istorice abandonate!
Un youtuber a găsit o adevărată comoară într-un tunel, iar imaginile pe care le-a surprins au ajuns imediat virale în mediul online.
Acesta a descoperit mai multe mașini istorice abandonate, iar valoarea lor poate fi insetimabilă. Printre automobilele descoperite se află și unele care nu au fost niciodată produse.
Comoara din tunel pe care a găsit-o un youtuber
Youtuberul Tom Drives a făcut o descoperire impresionată, într-un tunel subteran, care aparține fostei fabrici British Leyland Motor Corporation, care a avut mărci istorice precum MG, Rover, Jaguar sau Land Rover.. Acesta a filmat mai multe automobile vechi, extrem de valoroase, unele care nu au mai fost lansate, iar videoclipul a ajuns imediat viral în mediul online.
Youtuberul a ajuns în aceste tuneluri și a descoperit mai multe modele care nu au văzut niciodată lumina zilei, cum ar fi Vanden Plas Princess 3L din 1968 sau Austin Healey 4000 GT din 1961. Totodată, acolo a descoperit și mai multe prototipuri ale unor mașini, care i-ar fascina pe pasionații de automobile.
Tom Drives a realizat un videoclip complex, pe care l-a postat pe internet, în care a explicat povestea autovehiculelor în detaliu.
În imaginile surprinse se poate observa că foarte multe dintre mașinile pe care le-a descoperit sunt deteriorate și că trecerea timpului și-a pus vizibil amprenta asupra lor. Totodată, youtuberul a explicat că în anul 1978 a avut loc un mare incendiu care a afectat galeriile subterane în care au fost descoperite automobilele.
Cu toate acestea, automobilele care pot fi salvate și scoase la lumină pot reprezenta o importantă parte din istoria industriei auto.
British Leyland, un gigant cu un sfert de milion de angajați
Youtuberul Tom Drives a făcut importanta descoperire în galeriile aflate sub fosta fabrică British Leyland. Aceasta a luat naștere în anul 1895 și producea, la vremea respectivă, 40% din totalul de vehicule britanice. Totodată, faptul că era vorba despre un colos al industriei auto rezulta și din numărul mare de muncitori: nu mai puțin de un sfert de milion de persoane lucrau în cele 110 fabrici ale British Leyland. 40 dintre acestea se aflau pe teritoriu britanic, în timp ce alte 70 de fabrici erau amplasate în alte țări.
British Leyland a menținut linia de producție deschisă chiar și în timpul celui de-al doilea război mondial, datorită faptului că o parte din facilitățile sale erau subterane. Proprietarul de atunci, Lordul Herbert Austin, a săpat mai multe galerii sub fabrica din Longbridge pentru a muta linia de producție în subteran, astfel încât procesul să nu fie întrerupt din cauza războiului.
Această manevră a încetat să mai fie utilă după război, iar British Leyland a decis să folosească aceste tuneluri pentru a asambla prototipuri de mașini noi. Astfel, aceasta ar putea fi o explicație pentru descoperirea făcută de youtuberul Tom Drives.