Lupta pentru supremație în motociclismul viteză din România se dă și dincolo de circuit. Cei mai buni piloți ai țării în acest moment, Robert Mureșan și Cătălin Cazacu, au terminat pe primele două locuri week-end-ul trecut în prima etapă a Campionatului Național de Motociclism Viteză, însă timpii de pe pistă nu par să fie suficienți pentru a stabili valorile.
ProSport le-a dat ocazia ambilor piloți să ofere considerații despre cursă în cadrul unor interviuri publicate în ultimele zile, însă Mureșan și Cazacu nu sunt pe aceeași lungime de undă.
Cea mai recentă intervenție în ProSport a avut-o Cătălin Cazacu, cel care a terminat al doilea cursa clasei Superbike 1000. Timișoreanul a vorbit pe larg despre cursa de la Adâncata și a făcut o serie de aprecieri care l-au determinat pe arădeanul Robi Mureșan să solicite publicației noastre un drept la replică. Redăm integral comunicatul:
„Eu nu vreau să îl atac în niciun fel pe Cazacu. Scuzele pe care le-a adus el pot fi adevărate sau pot să nu fie. Ideea e că mai avem trei curse și o să vedem până la urmă cine e mai bun. Cât despre faptul că a spus că materialul meu tehnic e unul de mondiale vreau să îi spun că nu este chiar așa. Adică motocicleta mea e stock până la urmă. Și ca să înțeleagă lumea ce înseamnă stock, spun că e vorba despre un minim de modificări aduse motocicletei de stradă. Adică toba completă plus evacuarea, interiorul suspensiilor față, arcurile de spate de suspensii și atât. Motocicleta mea are 197 de cai, a lui are 210 cai în total. Cred că e destul de clar care motocicletă e mai puternică.
a fost compusă dintr-un șofer și un simplu mecanic. Omul care era cu mine e mecanic, nu inginer, el știe doar să schimbe anumite piese de pe motocicletă, știe cum funcționează, știe să facă un setaj. Dar nu știe să interpreteze datele, nu știe să sesizeze o problemă. El în afară de faptul că schimbă la motocicletă ce îi spun eu să schimbe, nu face absolut nimic. Setajele sunt făcute de mine, nu există alt inginer în afară de mine. El a venit cu un bus, cu panouri de boxe, iar eu am venit cu scule, cu motorul și cu un bus. Unde e echipa de mondiale?
Despre linia dreaptă. Se poate vedea și din filmări că este o diferență destul de mare între punctele în care frânez eu și cele în care frânează Cazacu. Eu frânez mult mai târziu. Contează și cum dai gazul, dacă îl dai mai repede la ieșirea din ultimul viraj ai o viteză finală mai bună. Evident că o motocicletă mai bună poate compensa gazul ăla, dar nu e cazul la mine pentru că, după cele spuse de el, motocicleta lui e mai puternică. Și asta se poate verifica oriunde, cauți datele modelului BMW S 1000 RR de 2013 și datele modelului 2015 și se vede că e o diferență enormă între ele. Și nu doar la cai putere, ci și ca electronică. El are quick shifter-ul care funcționează la retrogradarea vitezelor, eu nu am așa ceva.„
În continuare, pe rețelele de socializare și pe forumurile moto se păstrează dilema cu privire la diferența între materialul de concurs. La prima vedere, Robert Mureșan pilotează un BMW S 1000 RR din anul 2013, în timp de Cătălin Cazacu merge în șaua aceluiași model, însă de fabricație 2015. Conform fișelor tehnice, raportul de cai putere este de 210 la 197 în favoarea motocicletei lui Cazacu, însă acesta din urmă a susținut în ProSport că motocicleta lui Mureșan este una „de mondiale”, sugerând faptul că pentru a face față în World SuperBike arădeanul a investit masiv în materialul de concurs, transformând motocicleta în una superioară față de varianta de bază, cea pe care oricine o poate cumpăra de la un dealer BMW Motorrad. Citiți interviul acordat de Cătălin Cazacu mai jos:
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER