Contraatacul leului francez

Într-o perioadă în care piața românească auto este suprasaturată de mărcile germane, în special de VW Golf, Peugeot propune un concurent puternic și de luat în seamă: noul 308. Modern, elegant, flexibil, rafinat, atent la nevoile șoferului și foarte plăcut la condus, noul 308 te surprinde în fiecare secundă. ProSport a făcut recent un drive-test cu acest model pe traseul București – Râmnicu Vâlcea – Horezu și retur și vă împărtășește mai jos câteva dintre impresii.

Design exterior superb

Simplitatea și rafinamentul noului Peugeot 308 îmbrățișează formula lui Leonardo da Vinci. Nimic nu a fost lăsat la întâmplare: rafinamentul, tehnologia și eleganța amplifică caracterul restilizat al autovehiculului. Fiecare detaliu, element, părticică din noul Peugeot 308 s-a bucurat de o atenție sporită. Ornamentele și micile detalii nu au fost nici ele uitate. Fiecare parte a autovehiculului este într-un echilibru perfect una cu cealaltă: semnătura luminoasă față /spate, lumina ambientală sunt într-o armonie perfectă cu LED-urile de semnalizare integrate în retrovizoare. Calitatea noului Peugeot 308 este amplificată de grila cromată și linia portbagajului. Noul Peugeot 308 afișează o semnătură luminoasă high-tech, deosebit de rafinată. Luminile frontale cu linii fluide creează impresia pupilei de felină. În partea frontală, farurile de tip Full LED prevăzute standard la echipările vârf de gamă conferă spoilerului un stil aparte. Adevărate bijuterii tehnologice, stopurile redesenează forma urmelor de gheare, cu cele 3 LED-uri ce par să zâmbească versiunilor 504 Coupe și Cabriolet.

Inovația PEUGEOT i-Cockpit

Habitaclul noului Peugeot 308 îmbină cu succes frumusețea și funcționalitatea. Design-ul rafinat, funcțional, deosebit de ergonomic amplifică senzațiile la volan. Când urcați la volan beneficiați de confortul unui veritabil cockpit cu adevărat inovator la bordul noului Peugeot 308: PEUGEOT i-Cockpit. Volanul de dimensiuni mici, display-ul head up extrem de rafinat, consola înălțată și touchscreen-ul vast de 9,7″ denotă atenția de care s-a bucurat postul de condus. Tabloul de bord este rezultatul alchimiei perfecte dintre tehnologie și eleganța ceasurilor. Atunci când demarați, ceasurile atent cizelate reflectă cinematica simetrică, iar efectele luminoase vă vor cuceri. Poziția înălțată a tabloului de bord îmbunătățește confortul și siguranța, fără să mai fiți nevoiți să vă luați privirea de la drum pentru a citi informațiile afișate la bord. Cu siguranță nu veți putea rezista noului volan de dimensiuni mici! Experimentați senzații unice la volan și beneficiați de o manevrabilitate excepțională la volanul noului Peugeot 308! Intuitivitatea și senzualitatea sunt desăvârșite de eleganță. Începând cu al doilea nivel de echipare piele Nappa și cusături aparente. Din puctul de vedere al echipării, noul Peugeot 308 vine cu trei variante: Active, Allure și Access.

Tehnologii inovatoare și ținută de drum excepțională

Tehnologiile inovatoare fac ca fiecare clipă petrecută la bordul noului Peugeot 308 să fie extrem de prețioasă, dedicată plăcerii, suportului și confortului șoferului. Și când vorbim de tehnologii inovatoare, vă asigurăm că noul 308 dispune, printre multe altele, de cameră video marșarier și de pachetul driver assistance. De asemenea, fiecare echipament a fost conceput din prisma greutății. Optând pentru componentele din aluminiu și bara antiruliu, noul Peugeot 308 se poate lăuda cu suspensii deosebit de ușoare. Sistemul de frânare se raliază la rândul său acestei tendințe, fiind dimensionat în raport cu greutatea autovehiculului. Francezii au lucrat mult și la siguranță când au conceput noul 308. Întreaga expertiză a Mărcii Peugeot a fost pusă în slujba noului 308, pentru a beneficia de o ținută de drum excepțională, deosebit de sigură.

Preț de pornire: 10.900 euro, plus TVA

Noul 308, în comparație cu mărcile concurente, VW, Audi, BMW, Opel, Mazda sau Toyota, nu e deloc scump. Dimpotrivă. Prețul de pornire este de 10.900 de euro, plus TVA, iar vârful de gamă ajunge la 17.589 de euro, plus TVA.  Din punctul de vedere al motorizărilor, noul 308 vă propune o gamă diversificată alcătuită din trei propulsoare pe benzină (82 CP, 125 CP și 155 CP) și două pe motorină (92 CP și 115 CP).

 

 

 

Publicat: 26 11. 2013, 10:36
Actualizat: 26 11. 2013, 10:38