Coșmarul lui Mark Webber la Le Mans continuă. Lider cu două ore și jumătate înainte de finiș, a privit finalul cursei din garaj. Propulsia Porsche a cedat: „Ar fi fost mai brutal doar dacă abandonam în ultimul tur”
- Australianul Mark Webber (37 de ani) nu a reușit să termine celebra cursă de anduranță de 24 de ore e la Le Mans, nici din a treia încercare.
- Duminică, pe Circuit de la Sarthe, australianul se afla pe prima poziție în cursă , la volanul hibridului Porsche 919, când propulsia bolidului a cedat, obligându-l la abandon.
Doar nouă echipaje s-au înscris la startul clasei – regină LM P1 a cursei de 24 de ore de la Le Mans, care propune motoarele cele mai puternice, dezvoltând cele mai mari viteze pe linia dreaptă. La finiș, au ajuns doar patru dintre cele nouă trio-uri aflate la linia de start. Printre „victime”, ambele hibriduri Porsche și Mark Webber, care și-a trecut în CV al treilea abandon din tot atâtea starturi la Le Mans. Australianul, retras anul trecut din Formula 1, s-a consolat la final cu gândul că măcar și-a îmbunătățit „performanța” din anii precedenți.
Începutul celei de-a 22-a ore: Bernhard a adus Porsche la conducere. Webber, un schimb de doar 20 de minute
Tim Bernhard, un neamț de 33 de ani, câștigător al cursei de anduranță, la clasa LM P1, în 2010, îi preda duminică la prânz volanul bolidului cu numărul 20 lui Mark Webber și o dată cu el fotoliul de lider la general. Ausralianul însă nu a reușit să se bucure de acest privilegiu decât 20 de minute. O problemă de propulsie a lăsat prototipul hibrid cu alimentare exclusiv electrică, suficientă doar pentru o revenire, în ritm de încălzire, la boxe. Timo Bernhard, Mark Webber și tânărul neo-zeelandez de 24 de ani Brendon Hartley au părăsit astfel întrecerea.
„A fost greu pentru toți. Nu ne-am așteptat să ne aflăm atât de sus în fazele finale ale cursei. Într-un fel, poate că este cel mai ușor de digerat abandon la Le Mans” a glumit Mark Webber, amintindu-și de forfait-ul dinaintea startului propriu-zis în cursa din 1999 și retragerea după 19 ture din 1998. „Am făcut multe ture, ceea ce ne furnizează multe informații, cu care vom putea lucra pentru viitor. Mai dur ar fi fost doar un abandon în ultimul tur” a declarat pilotul pentru site-ul său oficial www.markwebber.com.
3 piloți formează un echipaj standard înscris în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Piloții nu pot rămâne în cockpit mai mult de patru ore într-un schimb, iar, per total, un sportiv se poate afla la volan maxim 14 ore.
Audi și-a continuat supremația în cursa de 24 de ore de la Le Mans, obținând a cincea victorie consecutivă, prin Marcel Fassler, Andre Lotterer și Benoit Treluyer.