Crește producția de Mazda CX-5
Mazda Motor Corporation a anunțat marți creșterea capacității de producție a SUV-ului, Mazda CX-5, de la 200.000 la 240.000 de unițăți anuale. Acest lucru va putea fi realizat prin extinderea producției Fabricii Nr.2 Ujina ce include și Fabrica Nr.1 Ujina (Japonia). Modernizarea adusă liniei de asamblare are la bază sistemul inovator de producție Mazda, denumit Monotsukuri Innovation ce va permite producția produselor SKYACTIV de generație nouă la Fabrica Nr.1 Ujina, mai devreme decât se anticipa. Mutarea a fost facută ca răspuns la cererea foarte mare pentru CX-5 la nivel mondial.
CX-5 este primul model care încorporează în totalitate TEHNOLOGIILE SKYACTIV. A câștigat reputație oferind atât economie excelentă a consumului cât și o experiență intensă la condus. De la începutul vânzărilor în februarie, Mazda a primit comenzi depăsind estimările inițiale, actualizându-și target-ul anual global de la 160 000 la 190 000 de unități pentru anul fiscal 2012.
Directorul reprezentativ Mazda și președinte al Consiliului de Administrație, Președinte și CEO, Takashi Yamanouchi a declarat: „Sunt recunoscător pentru aprecierile primite de CX-5 din partea clienților de peste tot din lume. Creșterea producției pentru CX-5 demonstrează faptul că lucrăm din greu pentru a furniza automobilul clienților aflați în așteptare cât de repede posibil. Creșterea producției CX-5 va contribui și la introducerea unui sistem de producție flexibil care va permite producerea noii generțtii de produse SKYACTIV la Fabrica Nr.1 Ujina. Consider că acest lucru demonstrează faptul că Mazda face progrese în optimizarea procesului de producție”.
Mazda își va dubla capacitatea anuală de producția a motoarelor SKYACTIV la 800.000 de unități
Volumul producției va fi crescut de la 400.000 la 800.000 de unități pe an în octombrie 2012. Fabrica produce motoare SKYACTIV-D diesel și SKYACTIV-G benzină. Creșterea capacității are loc ca răspuns la cererea în creștere pentru autovehicule echipate cu tehnologia Mazda SKYACTIV. Acest lucru a fost posibil ca urmare a preocupării permanente a companiei de a avea un sistem de producție eficient și flexibil prin utilizarea unor echipamente cu finalitate multiplă.
SKYACTIV-G este un motor pe benzină, de generație nouă, extrem de eficient, cu injecție directă. Inginerii Mazda au rezolvat problema combustiei anormale, cunoscută sub numele de „knocking”, pentru a obține cea mai mare rată de compresie din lume de 14:1 pentru un motor pe benzină produs în masă. Acesta este disponibil pe Mazda CX-5, fiind în prezent lansat în piețe din toată lumea. Este de asemenea disponibil și pe noua generație Mazda6 ce va fi lansată anul acesta. SKYACTIV-D este un motor diesel curat de generație viitoare care respectă reglementările mondiale privind emisiile fară a fi necesar un sistem costisitor de tratament cu oxid de azot (Nox). Acesta obține cea mai mică rată de compresie pentru un motor diesel produs în masă. Primul model echipat cu SKYACTIV-D este Mazda CX-5. Va fi de asemenea disponibil și pe noua generație Mazda6.
Mazda intenționeaza să vândă 1.700.000 de unități global în anul fiscal ce se va încheia în martie 2016. Modelele care înglobează TEHNOLOGIILE SKYACTIV se așeaptă să dețină 80% din vânzările totale.