Dacia a vândut peste 348.000 de vehicule în 2010
În 2010, Dacia a vândut 348.723 vehicule, volum superior cu 12 %
față de cel realizat în anul 2009. Ritmul de creștere a vânzărilor
Dacia a depășit astfel pentru al șaselea an consecutiv 10%, volumul
livrărilor anuale ale mărcii ajungând să se dubleze între 2005 și
2010.
Pe piața din România, care a înregistrat în 2010 o scădere de
20,4%, Dacia a comercializat 36.730 vehicule, adjudecându-și astfel
o cotă de piață de 31,7 %, în creștere cu 2,8 puncte procentuale
față de anul precedent. Peste două treimi din volumele vândute
(24.856 unități) au fost livrate prin intermediul programului de
reînnoire a parcului auto din România.
O contribuție importantă la rezultatul Dacia au avut-o vânzările de
flote, care au înregistrat în 2010 un nivel record (aproape 4.000
de unități), în special ca urmare a livrărilor către mari companii
(societăți românești și internaționale prezente în România).
Pentru Dacia, anul 2010 a fost marcat de lansarea modelului Duster.
Datorită unui raport prestații/spațiu interior/preț fără echivalent
în lumea vehiculelor 4×4, Dacia Duster s-a impus rapid drept lider
în segmentul său pe piața din România, cu 4.826 unități vândute.
Remarcabil este faptul că 92% dintre clienți au optat pentru
versiunea vârf de gamă, Lauréate. Modelul cunoaște de asemenea un
succes remarcabil pe plan internațional, cu peste 100.000 de
comenzi la data de 31 decembrie 2010.
Dincolo de aprecierea publicului larg, Dacia Duster a reușit să-i
convingă și pe profesioniștii domeniului auto. Duster a obținut
astfel premiul «Autobest 2011», precum și titlurile «Mașina Anului
2011» în România și în Croația, precum și trofeul «SUV-ul Anului
2011» în România.
O puternică dinamică a
exporturilor
Vânzările Dacia pe plan internațional au depășit 311.000 unități,
în creștere cu 15% față de anul 2009. Marca românească și-a
consolidat succesul în Europa Occidentală unde, în 2010, au fost
înmatriculate 228.865 vehicule Dacia.
Franța a redevenit anul trecut prima piață de export pentru Dacia,
cu peste 110.000 unități vândute, ceea ce corespunde unei cote de
piață de 4,12%. Acest rezultat plasează Dacia pe locul al șaselea
în clasamentul mărcilor cele mai vândute din Franța. A doua
treaptă a podiumului este ocupată de Germania, cu 40.500 unități,
un rezultat inferior față de cel înregistrat în anul 2009, însă cu
mult superior celor 25.548 vehicule Dacia vândute în această țară
în 2008.
Pe locul al treilea se situează Italia, cu 21.930 unități, urmată
la mică distanță de Spania, cu 21.739 vehicule înmatriculate.
Alte piețe importante pentru Dacia pe plan internațional sunt
Turcia (19.167 unități), Algeria (18.578 unități) și Maroc (18.087
unități).