Privită cu îndoieli de majoritatea românilor – care preferă cu SH din străinătate în locul unui Logan nou – Dacia continuă să facă senzație pe piețele din Europa. Conform statisticilor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate marți, vânzările Dacia în perioada ianuarie – noiembrie 2013 au crescut cu 20,6% față de perioada similar de anul trecut. Între ianuarie și noiembrie 2013 au fost înmatriculate, în total, 265.414 de autoturisme Dacia în cele 29 de state europene, iar în 2012, în aceiași perioadă, înmatricularile s-au situat la 220.043 de unități. Dacia e printre puținii producători care se pot lăuda cu un plus în ceea ce privește vânzările. Nivelul ridicat al șomajului și recesiunea din zona euro au tras în jos vânzările principalilor producători auto în Europa în primele 11 luni din acest an. Vânzările grupului Volkswagen au scăzut cu 2,3%, ale PSA Peugeot Citroen cu 9,6%, ale General Motors Group cu 5,4%, ale Ford cu 5%. Creșteri s-au mai înregistrat la Renault Grup (2,1%), Daimler (4,4%) și Mazda (17,2%).
Pe luna noiembrie creșterea e de 30%
Dacă luam în considerare vânzările doar din luna noiembrie, înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 25.002 de unități, în crestere cu 30% față de noiembrie 2012 (19.238 unități). În același timp, aproape toți marii producători auto au înregistrat creșteri ale vânzărilor, de la 3,2% pentru Volkswagen Group la 8,9% pentru grupul Renault, 6,9% pentru Toyota Group și 30,9% pentru Mazda. În schimb, vânzările General Motors Group și Ford au scăzut cu 3,8%, si, respectiv, cu 2,9%. Statisticile vizează piețele auto din 29 de state europene, dintre care 26 provenind din Uniunea Europeana, dar fără Malta, și trei state participante la Acordul European de Comerț Liber (EFTA), respectiv Norvegia, Elveția și Islanda.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER