De ce e Nissan Leaf mașina anului 2011 în Europa?
Pentru prima dată în istoria de 47 de ani a concursului, un
autovehiculul electric 100%, Nissan Leaf, a primit pe 29 noiembrie
premiul „Mașina anului 2011 în Europa”. Printre rivalele Leaf s-au
numărat mărci importante, cum ar fi Alfa Romeo, Citroën, Dacia,
Ford, Opel/Vauxhall și Volvo. De ce a învins Leaf?
Nissan Leaf este echipat cu un motor electric amplasat în partea
din față, care pune în mișcare roțile din față. Motorul are o
putere de 80 kW și un cuplu motor de 280 Nm, suficient pentru
atingerea unei viteze de 145 km/h. Motorul electric este alimentat
de o baterie litiu-ion laminată cu o putere de peste 90 kW. Mașina
are o autonomie de 175 km.
Autovehiculul este complet echipat cu funcții, cum ar fi frânare
regenerativă, aer condiționat, sistem de navigație prin satelit,
cameră pentru asistență la parcare și sistem IT și telematic de
ultimă generație.
Magie din
computer
Conectica inovatoare permite șoferului să seteze funcțiile de
încărcare în vederea monitorizării nivelului curent de încărcare și
a capacității rămase a bateriei, respectiv pentru a încălzi sau a
răci interiorul mașinii folosind telefonul mobil sau
computerul.
30 de mii de
euro va costa în Europa modelul electric
Nissan Leaf, varianta complet echipată
Nissan Leaf reprezintă o inovație semnificativă în ceea
ce privește autovehiculele electrice și e primul autovehicul
electric similar cu mașinile convenționale în multe
privințe
Nissan Leaf va fi comercializat în Japonia și în
Statele Unite începând cu această lună. În Europa, comercializarea
se va face de la începutul anului 2011 în Portugalia, Irlanda,
Marea Britanie și Olanda
Poate fi
încărcat și acasă, la priză!
În România, mașina va fi disponibilă în momentul în care statul
va construi unități de încărcare electrică a mașinilor. Nissan Leaf
poate fi încărcat într-o astfe de stație în 20 de minute, sau
acasă, peste noapte, de la priză, în aproximativ 8 ore. Ca dotare
opțională, autovehiculul poate fi prevăzut cu un panou solar montat
pe spoilerul spate care asigură încărcarea bateriei de 12V folosite
pentru alimentarea cu curent a accesoriilor.