De povestit nepoților! Împreună au 106 ani și scriu în continuare istorie în Campionatul Național de Raliuri
La debutul lor în Campionatul Național de Raliuri, actualul campion absolut Simone Tempestini nici măcar nu era născut. În weekend au luat startul în al 30-lea lor sezon consecutiv. Un record absolut în raliul autohton. Este povestea incredibilă a lui Bogdan Marișca, clujeanul care și-a început cariera pe mașina mamei sale și a ajuns să fie o inspirație pentru noua generație alături de copilotul Sebastian Itu.
De povestit nepoților! Împreună au 106 ani și scriu în continuare istorie în Campionatul Național de Raliuri
Acum doar două zile, la Odorheiu Secuiesc, crainicul Raliului Harghitei anunță ocupanții podiumului final. Este prima etapă din sezonul 2023 în Campionatul Național de Raliuri Betano. După câștigătorii Sebastian Barbu și Bogdan Iancu, anunță: „Și acum îi invităm pe podium pe Bogdan Marișca și Sebastian Itu. Aplauze pentru cei doi!”
Este deja o frază care a devenit marcă înregistrată. Primul lor podium era în 1997, la Raliul Dacia. Adică acum 26 de ani. Prima oară când cei doi au concurat în campionat se întâmpla în 1994. „Nu am fost în același echipaj. Ne știam din liceu, împărțeam aceeași pasiune, dar cumva am avut un traseu diferit la început”, povestește Sebi Itu (53 de ani).
Marișca a devenit pilot pe mașina mamei sale, iar Itu a fost copilot, sperând ca ulterior să urce și el la volan. „Cumva norocul a fost ca în 1997, când eu căutam un copilot, el să aștepte să îi fie pregătită mașina pentru a fi și el pilot. I-am propus să mă ajute măcar câteva etape, până are el totul gata. De atunci au trecut 26 de ani (n.r. râde)”, vine și replica lui Marișca (53 de ani).
Peste 150 de etape de campionat național!
De atunci au luat startul în peste 150 de etape de campionat național. Fiecare are un record de longevitate. Fiecare cu câte 30 de sezoane consecutive. Itu din postura de copilot, iar Marișca de pilot. „Când m-am apucat, mă gândeam că poate o să fac și eu două etape, nu 30 de ani. Mă bucur să văd acest drum lung”, adaugă Marișca.
Formează și cel mai în vârstă echipaj din campionat, dar asta nu le dă dureri de cap. „E mai bine pentru că nu concurăm cu presiune. Nu avem neapărat un obiectiv, acum am mers constant și să ne bucurăm de raliu, iar la final a ieșit acest loc 2, din păcate profitând de abandonul lui Simone și a lui Sergiu. Azi a ieșit bine, am reușit să ținem pasul cu tinerii, înseamnă că nu suntem așa în vârstă, deși la vară parcă ar trebui să mergem la Techirghiol (n.r. râd)”, spun la unison cei doi veterani.
Nici nu se gândesc la o retragere, dar în permanență sunt cu ochii pe noua generație, Simone Tempestini și Norbert Maior fiind tinerii de top care s-au dezvoltat la Napoca Rally Academy în acest timp. „Nu ne-am pus niciodată întrebarea sau nu ne-a venit gândul să renunțăm, deși evident că va trebui să o facem la un moment dat. Motorsportul are nevoie de tineri, iar noi sperăm să oferim o motivație celor din echipa noastră, dar și celorlalți care concurează”, adaugă aceștia.
Bogdan Marișca și Sebastian Itu sunt gata să își îmbunătățească recordul. La următoarea etapă, Raliul Argeșului, nu vor concura, dar povestea merge mai departe. Noi generații vor avea ocazia să îi urmărească în acțiune pe probele speciale de raliuri.