Decizie ciudată a celor de la Honda. Nu i-au permis lui Casey Stoner să îl înlocuiască pe accidentatul Pedrosa la următoarele două curse din MotoGP. „Ar fi fost precum Schumacher la Mercedes”
Honda Racing Corporation tocmai a anunțat faptul că Dani Pedrosa va fi înlocuit la următoarele două curse din calendarul MotoGP de japonezul Hiroshi Aoyama. Decizia este cu atât mai surprinzătoare cu cât în ultimele zile au existat speculații alimentate chiar de către cei implicați care dădeau revenirea în șaua prototipului Honda a australianului Casey Stoner, campion mondial în 2011 cu team-ul japonez.
După cursa de debut în noul sezon, cea de pe circuitul Losail din Qatar, fanii MotoGP erau deja obișnuiți cu gândul că Dani Pedrosa va suferi o intervenție chirurgicală. Micuțul pilot spaniol s-a luptat cu durerile la antebrațul drept în timpul cursei, iar singura soluție, operația, l-ar fi scos din circuit pentru cel puțin 2 luni. În aceste condiții, atenția tututor a fost îndreptată către numele celui care va pilota alături de Marc Marquez pentru Repsol Honda, toate speranțele fiind într-o revenire, fie ea și temporară, a lui Casey Stoner. Totuși, se pare că șefii Honda au decis să nu apeleze la australian și au optat pentru Aoyama pentru următoarele două curse. Totul, evident, spre dezamăgirea lui Stoner. „Îmi pare rău însă nu voi pilota pe Circuit of The Americas în următorul weekend. Ar fi fost o onoare să pilotez pentru Dani Pedrosa„, a postat australianul pe Twitter, mesajul lui fiind însoțit de haștagul „NotMeantToBe”, adică „nu a fost să fie”.
Potrivit italienilor de la Gazzetta dello Sport, decizia ca Stoner să nu fie cooptat în echipă a aparținut exclusiv șefilor HRC, cei care au motivat prin faptul că Stoner nu ar fi putut emite pretenții la vârf pe două circuite noi: COTA din SUA și Termas de Rio Hondo din Argentina, unele pe care australianul nu a pilotat în MotoGP. „Am analizat ipoteza asta. Au fost și puncte pro, dar mai multe împotrivă, așa că am decis că este mai bine să abandonăm subiectul. Oamenii nu își dau seama cât de ridicat este nivelul, faptul că ai câștigat multe curse nu înseamnă că te poți întoarce la fel de rapid. Casey nu cunoaște următoarele două circuite și în ultimii doi ani a pilotat doar patru zile„, a spus Livio Suppo, șeful Repsol Honda, pentru publicația italiană. „Eu pot înțelege că eventuala revenire a aprins imaginația oamenilor, toți s-ar fi bucurat, însă ce s-ar fi întâmplat dacă nu era suficient de rapid? Ce ar fi spus și ce ar fi scris în cazul acela?„, a încheiat Suppo.
Casey Stoner a participat la mai multe teste ale celor de la Honda din momentul în care a abandonat cariera din MotoGP și până în prezent. Foto: Honda
Parcă pentru a agrava situația, Livio Suppo a comparat revenirea lui Casey Stoner cu cea a lui Michael Schumacher în Formula 1 pentru Mercedes, perioadă în care multiplul campion mondial din Germania a dezamăgit pretențiile celor care așteptau să se bată din nou pentru supremație.