Degringoladă la Honda. Marquez s-a operat la degetul mic după un accident la dirt track. Pedrosa e și el în recuperare după operație. Cine pilotează la Jerez?
Campionul mondial din MotoGP, spaniolul Marc Marquez, a fost operat sâmbătă dimineață la un spital din Barcelona pentru a i se repara o fractură suferită la degetul mic de la mâna stângă. Pilotul celor de la Repsol Honda a suferit o accidentare în timp ce făcea un antrenament pe circuitul de dirt track cu o săptămână înainte de startul Grand Prix-ului de la Jerez. Accidentarea lui Marquez vine într-un context foarte nefericit pentru Repsol Honda. Team-ul japonez l-a pierdut deja pe Dani Pedrosa, cel care a lipsit de la ultimele două curse tot din cauza unei operații. Chiar dacă medicii care l-au operat pe Marquez susțin că este posibil ca pilotul să fie apt pentru Jerez, Honda își ia măsuri de siguranță și se gândește deja la variantele de înlocuire.
„Pacientul s-a prezentat cu o fractură cu deplasare la degetul mic, motiv pentru care am decis să îi fixăm o plăcuță de titan. Asta ne permite să intrăm în recuperare la 24 de ore după intervenția chirurgicală și, astfel, să îi dăm o șansă să piloteze la Jerez„, a declarat doctorul care s-a ocupat de Marquez pentru motogp.com.
Revine varianta Casey Stoner?
Își permite Marc Marquez să rateze GP-ul de la Jerez? Asta este întrebarea la care pilotul și staff-ul său sunt așteptați să răspundă, în condițiile în care după primele 3 curse ale sezonului Valentino Rossi are un avans de 30 de puncte în clasamentul general. Jurnalistul David Emmett de la motomatters.com a adus sâmbătă seară în discuție din nou problema legată de Casey Stoner. Pilotul australian a fost refuzat de Honda atunci când și-a exprimat dorința să piloteze în locul lui Dani Pedrosa pe circuitul din Austin, Texas, însă poate să fie o variantă viabilă în cazul în care nici Marc Marquez nu se va putea prezenta la cursa de săptămâna viitoare.
Situația este cu atât mai ciudată cu cât, în urmă cu doar câteva săptămâni, oficialii Honda se întreceau în declarații prin care îl dădeau pe Stoner drept nepotrivit pentru nivelul de azi din MotoGP. „Eu pot înțelege că eventuala revenire a aprins imaginația oamenilor, toți s-ar fi bucurat, însă ce s-ar fi întâmplat dacă nu era suficient de rapid? Ce ar fi spus și ce ar fi scris în cazul acela?„, spunea șeful de echipă Repsol Honda, Livio Suppo, înainte de cursa din Austin. Parcă pentru a agrava situația, Livio Suppo a comparat revenirea lui Casey Stoner cu cea a lui Michael Schumacher în Formula 1 pentru Mercedes, perioadă în care multiplul campion mondial din Germania a dezamăgit pretențiile celor care așteptau să se bată din nou pentru supremație.