Chevrolet și-a reconfirmat supremația în WTCC la Magyorod, al treilea punct de interes al Ungariei după Dunăre și lacul Balaton. În casa FormuÂlei 1, primul circuit construit în afara „cortinei de fier”, în 1986, la Hungaroring.
Povestea de amor a lui „Chevy” cu WTCC a început de la prima privire. 2005, prima cursă. Primul campionat. „Visam să câștigăm o etapă în primul an, iar în doi ani să ajungem la titlu”, trădează startul poveștii Eric Neve. Ai jura că-i irlandez! „Nici poveste, Eric e francez și e team-managerul nostru”, râde un membru din cel mai en-vogue staff din WTCC, RML – Chevrolet Team. E omul cu care „Chevy” reușea în mai 2006 primul succes. La 14 luni de la prima cursă. Și de aici a început dominația. Fructul poveștii de dragoste cu care Chevrolet își onorează istoria de constructor auto.
Care-i trucul?
„Acum sunt cei mai buni. Și-au făcut temele. Cu patru-cinci luni înainte de ceilalți și-au construit noul motor (1.6 T), pentru a se adapta la noile schimbări de regulament în privința motorizării”. Aceasta este explicația cu care Marcelo Lotti, managerul FIA pentru WTCC, urcă pe piedestal startul furibund de sezon pentru Chevrolet. BMW, Volvo și Seat au ratat startul. La anul «umblă vorba» că Ford și-a pregătit un Focus cu care să atace supremația. Doar nu degeaba chiar și San Francisco își lustruiește porțile pentru a le deschide WTCC-ul. No.1 TRIO – Huff, Müller, Menu…
Tripleta de aur a lui „Chevy” în WTCC? Müller, Huff, Menu! Cu precizie japoneză, furnicarul din standul lor are fiecare detaliu pus la punct. De la pneuri până la bateriile pentru stațiile de emisie-recepție. De aici pornește totul. Punct cu punct. Până la 322! Exact numărul cu care Chevrolet domină WTCC la constructori după cursa de la Hungaroring, acolo unde Menu și Müller au câștigat cele două curse! Cu un loc 4 în prima cursă și un loc 2 în a doua, Rob Huff face legea la general. 150 de puncte după patru etape, iar titlul îi face deja cu ochiul. Müller (119) și Menu (104) țin însă aproape. Da, e tripleta de aur cu care Chevrolet a acaparat podiumul la general. „Un podium pe care ni-l dorim la fiecare cursă! Nu mai contează ordinea!”, acesta e planul francezului Yvan Müller, expus după finele etapei din Ungaria. Brno, 19 iunie, nu e tocmai departe!
Ce înseamnă WTCC? World Touring Car Championship e o competiție destinată mașinilor de serie modificate cu motoare ce respectă normele FIA pentru clasa Super 2.000. Pentru ochiul spectatorului, ele nu diferă foarte mult față de mașinile ce concurează în campionatul național. Cum competiția se desfășoară pe circuit închis, nu au decât un loc amenajat în habitaclu, fără navigator.
Hungaroring bate Palatul Regal Construit în 1986, circuitul de la Hungaroring e gazda unei etape de Formula 1 și adună în medie 80.000 de spectatori per competiție. După Dunăre și lacul Balaton e cel mai important punct de atracție turistică al Budapestei, peste Hajduszoboszlo, celebra stațiune aqua-park frecventată de români dar și Palatul Regal din Budapesta. Aprope 20.000 de spectatori au asistat și weekendul trecut la etapa de WTCC.
„Sigur e anul «Chevy»”
Managerul FIA WTCC, Marcello Totti, știe deja cine ia titlul în acest sezon la constructori. Dle Totti, după patru curse, Chevrolet are deja 129 de puncte diferență față de locul II la constructori… Da, s-au mișcat foarte bine. Au anticipat corect schimbările de regulament pentru motorizări și astfel s-au adaptat foarte bine. Sunt numărul 1 acum…
Bine, dar pot păstra poziția până la final? Sincer, cred că da! Nu văd cine le poate pune probleme. Seat și BMW vor testa abia la Brno noul motor, deci nu pot fi siguri de reușită, în timp ce echipa lui Neve (n.r – team-manager RML Chevrolet) deja a făcut acești pași (o mașină trece pe circuit exact în spatele standului de unde vorbește Lotti)
Dar cum arată… Stai, că e un zgomot asurzitor… Eu urăsc zgomotul (râde cu poftă). Da, știu, e ciudat, manageriez o competiție de motoare de amploare în lume și nu suport motoarele turate! Eu sunt mai mult omul cifrelor.
Ok, cum arată WTCC pe viitor? Noi sperăm că foarte bine. Expunerea a crescut simțitor datorită partenerului TV. Am repornit povestea WTCC în 2005, iar rezultatele până acum sunt excelente. Vor mai mulți competitori din sezonul următor. Vă spun un secret: Ford va intra și el în WTCC cu un model de Focus!
CIFRELE CHEVROLET ÎN WTCC
41 de curse a câștigat Chevrolet în WTCC din 2005 și se apropie iute de cele 52 de succese ale BMW
14 victorii fiecare în WTCC au adunat Müller și Menu. Cei doi au câștigat câte o cursă la Hungaroring
18 pole-position-uri adunase Chevrolet în WTCC din 2005 încoace până la cursa de la Hungaroring
2 titluri a adunat Yvan Müller, actualul pilot al Chevrolet, în carieră: în 2008, pentru Seat, iar pentru Chevrolet, în 2010
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER