Dirijorii WTCC!** Chevrolet și-a reconfirmat supremația

Chevrolet și-a reconfirmat supremația în WTCC la Magyorod, al
treilea punct de interes al Ungariei după Dunăre și lacul Balaton.
În casa Formu­lei 1, primul circuit construit în afara „cortinei de
fier”, în 1986, la Hungaroring.

Povestea de amor a lui „Chevy” cu WTCC a început de la prima
privire. 2005, prima cursă. Primul campionat. „Visam să câștigăm o
etapă în primul an, iar în doi ani să ajungem la titlu”, trădează
startul poveștii Eric Neve. Ai jura că-i irlandez! „Nici poveste,
Eric e francez și e team-managerul nostru”, râde un membru din cel
mai en-vogue staff din WTCC, RML – Chevrolet Team. E omul cu care
„Chevy” reușea în mai 2006 primul succes. La 14 luni de la prima
cursă. Și de aici a început dominația. Fructul poveștii de dragoste
cu care Chevrolet își onorează istoria de constructor auto.

Care-i
trucul?

„Acum sunt cei mai buni. Și-au făcut temele. Cu patru-cinci luni
înainte de ceilalți și-au construit noul motor (1.6 T), pentru a se
adapta la noile schimbări de regulament în privința motorizării”.
Aceasta este explicația cu care Marcelo Lotti, managerul FIA pentru
WTCC, urcă pe piedestal startul furibund de sezon pentru Chevrolet.
BMW, Volvo și Seat au ratat startul. La anul «umblă vorba» că Ford
și-a pregătit un Focus cu care să atace supremația. Doar nu degeaba
chiar și San Francisco își lustruiește porțile pentru a le deschide
WTCC-ul.

No.1 TRIO – Huff, Müller, Menu…

Tripleta de aur a lui „Chevy” în WTCC? Müller, Huff, Menu! Cu
precizie japoneză, furnicarul din standul lor are fiecare detaliu
pus la punct. De la pneuri până la bateriile pentru stațiile de
emisie-recepție. De aici pornește totul. Punct cu punct. Până la
322! Exact numărul cu care Chevrolet domină WTCC la constructori
după cursa de la Hungaroring, acolo unde Menu și Müller au câștigat
cele două curse! Cu un loc 4 în prima cursă și un loc 2 în a doua,
Rob Huff face legea la general. 150 de puncte după patru etape, iar
titlul îi face deja cu ochiul.
Müller (119) și Menu (104) țin însă aproape. Da, e tripleta de aur
cu care Chevrolet a acaparat podiumul la general. „Un podium pe
care ni-l dorim la fiecare cursă! Nu mai contează ordinea!”, acesta
e planul francezului Yvan Müller, expus după finele etapei din
Ungaria. Brno, 19 iunie, nu e tocmai departe!

Ce
înseamnă WTCC?

World Touring Car Championship e o competiție destinată mașinilor
de serie modificate cu motoare ce respectă normele FIA pentru clasa
Super 2.000. Pentru ochiul spectatorului, ele nu diferă foarte mult
față de mașinile ce concurează în campionatul național. Cum
competiția se desfășoară pe circuit închis, nu au decât un loc
amenajat în habitaclu, fără navigator.

Hungaroring bate
Palatul Regal

Construit în 1986, circuitul de la Hungaroring e gazda unei etape
de Formula 1 și adună în medie 80.000 de spectatori per competiție.
După Dunăre și lacul Balaton e cel mai important punct de atracție
turistică al Budapestei, peste Hajduszoboszlo, celebra stațiune
aqua-park frecventată de români dar și Palatul Regal din Budapesta.
Aprope 20.000 de spectatori au asistat și weekendul trecut la etapa
de WTCC.

„Sigur
e anul «Chevy»”

Managerul FIA WTCC, Marcello Totti, știe deja cine ia
titlul în acest sezon la constructori.

Dle Totti, după patru curse, Chevrolet are deja 129 de puncte
diferență față de locul II la constructori…
Da, s-au mișcat foarte bine. Au anticipat corect schimbările de
regulament pentru motorizări și astfel s-au adaptat foarte bine.
Sunt numărul 1 acum…

Bine, dar pot păstra poziția până la final?
Sincer, cred că da! Nu văd cine le poate pune probleme. Seat și BMW
vor testa abia la Brno noul motor, deci nu pot fi siguri de
reușită, în timp ce echipa lui Neve (n.r – team-manager RML
Chevrolet) deja a făcut acești pași (o mașină trece pe circuit
exact în spatele standului de unde vorbește Lotti)

Dar cum arată…
Stai, că e un zgomot asurzitor… Eu urăsc zgomotul (râde cu poftă).
Da, știu, e ciudat, manageriez o competiție de motoare de amploare
în lume și nu suport motoarele turate! Eu sunt mai mult omul
cifrelor.

Ok, cum arată WTCC pe viitor?
Noi sperăm că foarte bine. Expunerea a crescut simțitor datorită
partenerului TV. Am repornit povestea WTCC în 2005, iar rezultatele
până acum sunt excelente. Vor mai mulți competitori din sezonul
următor. Vă spun un secret: Ford va intra și el în WTCC cu un model
de Focus!

CIFRELE CHEVROLET ÎN WTCC

41
de curse a câștigat Chevrolet în WTCC din 2005 și se
apropie iute de cele 52 de succese ale BMW

14
victorii fiecare în WTCC au adunat Müller și Menu. Cei doi
au câștigat câte o cursă la Hungaroring

18
pole-position-uri adunase Chevrolet în WTCC din 2005
încoace până la cursa de la Hungaroring

2
titluri a adunat Yvan Müller, actualul pilot al Chevrolet,
în carieră: în 2008, pentru Seat, iar pentru Chevrolet, în
2010

Publicat: 10 06. 2011, 08:17
Actualizat: 10 06. 2011, 08:18