Pilotul britanic Justin Wilson a decedat, marți dimineață, la un spital din Allentown (SUA), după un accident în campionatul IndyCar. În vârstă de 37 de ani, el se afla în comă de duminică, după ce o bucată din mașina pilotului Sage Karam (care a fost avariat după ce intrat în contact cu zidul de protecției al pistei) l-a lovit în cap în turul 179 al cursei de la Pocono, statul Pennsylvania.
Medicii au făcut tot ce a depins de ei pentru a-l salva pe pilot, însă organismul său a cedat. Tragedia din sportul mondial s-a transformat însă într-o șansă la viață pentru alte 6 persoane. Fratele lui Justin, Stefan, a anunțat pe contul său de twitter că organele fostului sportiv au fost donate, astfel încât șase oameni vor avea acum șansa să ducă o existență normală.
With #giftoflife @justin_wilson saved 6 lives today. He just keeps setting the bar higher. Keep Julia & the girls in your prayers #myherojw — Stefan Wilson (@stef_wilson) 25 august 2015
With #giftoflife @justin_wilson saved 6 lives today. He just keeps setting the bar higher. Keep Julia & the girls in your prayers #myherojw
— Stefan Wilson (@stef_wilson) 25 august 2015
Dispariția lui Justin a provocat un val de mesaje de susținere pentru familia îndoliată, unul dintre cele mai mișcătoare aparținându-i numărului unu de la Honda, producătorul care asigura motoarele pentru echipa la care a evoluat în ultima perioadă, Andretti Autosport.
„Să spunem că avem inima frântă după dispariția lui Justin ar fi incorect: am da impresia că durerea pe care o simțim poate fi localizată. Îi vom fi mereu recunoscători pentru loialitatea sa, pentru faptul că a fost o persoană minunată, un prieten adevărat„, a explicat Art St. Cyr, președintele Honda Performance Development.
Schimbări în motorsport
Moartea lui Justin va produce aproape sigur noi schimbări în lumea auto-moto. Potrivit motorsport.com, primele intenții ale forului mondial au vizat introducerea unor cokpituri acoperite total, asemănătoare celor ale avioanelor de vânătoare. Însă FIA a ajuns la concluzia că această soluție ar aduce mai multe dezavantaje decât avantaje, deoarece un cokpit complet închis avariat ar îngreuna ieșirea piloților din monopost, în cazul unui accident sau ar face dificilă intervenția personalului medical în astfel de situații.
De exemplu, dacă ar fi avut un cockpit complet acoperit, Kimi Raikkonen ar fi ieșit cu greu din mașina sa în urma accidentului suferit la Marele Premiu de Formula 1 al Austriei din acest an. Atunci, monopostul Ferrari pilotat de finlandez a pierdut aderența și a alunecat în lateralul pistei, acroșând mașina McLaren-Honda condusă de spaniolul Fernando Alonso. McLaren-ul a încălecat Ferrari-ul și ambele monoposturi s-au oprit în zidul de protecție.
În aceste condiții, FIA va studia o structrură lamelară care să înconjoare habitaclul mașnilor. Lamele de înălțimi diferite instalate vertical în jurul cockpitului ar face ca resturile desprinse de pe alte monoposturi să ricoșeze la contactul cu acestea, iar pilotului ar putea ieși cu ușurință din mașină. Totodată, va fi studiată varianta propusă de Mercedes, o structură inelară deschisă la nivelul capului pilotului, prinsă în trei locuri, două în spatele cockpitului și una în fața acestuia.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER