Pe piața compactelor, noul Citroën C4 intră în forță. Forma futuristă, interiorul decupat parcă din livingurile prezentate la Cribs pe MTV și amestecul sport-eleganță te lasă cu gura căscată. Farurile ce se îngustează spre aripi zici că scuipă flăcări, iar dacă viața ți se pare incoloră, inodoră și insipidă la bordul altei mașini… Poți să scoți din februarie banii din bancă pentru că Citroën C4 vine în zece culori și n-are rost să-ți faci sânge rău rupându-ți gâtul pe Dorobanți. Până atunci, ProSport l-a testat pe drumul dinspre Copenhaga spre aglomeratul oraș-port suedez Malmö.
Poți să-și iei și cățelul (să nu fie vreun schnauzer uriaș) și pisica, și C4 te poate teleporta în spațiu. Căci parcă ești în Enterprise din Star Trek. Habitaclu de nota 10, cu tablou de bord, trei cadrane cu afișaj analogic și digital și fotolii confortabile în special datorită reglajului electric pentru zona spatelui. Cu alte cuvinte, conduci în ce poziție dorești și poți admira chiar și norii prin plafonul transparent.
Atenție la borduri OK cu atmosfera, plecăm dinspre Copenhaga spre Malmö. Fața ne lasă mască, deși spatele vechiului model constituia principalul amănunt ce te dădea pe spate. La drum lung, bolidul se înfige devastator, frânează în siguranță și depășește fără probleme. Orice! Pe dealuri, curbe și la drum întins. Și, în paralel cu marea Nordului, facem valuri printre colegii de trafic! Dar intrăm în Malmö și datele problemei se schimbă. Bine, nu e aglomerația dintre Unirii și Universitate, dar căscăm ochii! În urbea de pe malul Mării Nordului e un ger de crapă pietrele. Nu și zecile de biciclete parcate fără lanț pe marginea șoselelor, în parcuri sau în magazine. Vechiul și noul trec indiferenți unul pe lângă celălalt, iar mașinile din coloana Citroën șerpuiesc printre sutele de bicicliști. Blocurile înfipte în nori ne salută parcă impresionate de estetica autoturismului și căutăm un loc de parcare. Impresia de forță e conferită de proporțiile echilibrate, caroseria e joasă și ne ferim de bordurile imprevizibile, obișnuiți cu România tuturor posibilităților. O mânuim ușor, deoarece pare că suntem la bordul unui fulg și rămânem captivați de un element senzațional!
Ai ochi și la spate Sistemul de supraveghere pentru unghiul mort, cu ultrasunete, unic pe piață! Această funcție inovatoare informează conducătorul cu privire la prezența unui vehicul în unghiul mort prin intermediul unui led portocaliu integrat în oglinda retrovizoare. Alcătuit din patru senzori montați în scuturile de protecție față și spate, acest sistem, activat între 12 și 140 km/h, controlează zona delimitată în față de oglinda retrovizoare exterioară și posedă o rază de acțiune de până la circa 5 m în spatele barei de protecție spate și 3,5 m în partea laterală a vehiculului. Și că tot vine vorba de exterior… potențialii cumpărători pot personaliza mașina în funcție de preferințe: jante, baghete laterale cromate, bare de acoperiș sau bandouri de protecție. După atâtea atuuri, chiar și trecătorii ce cântăresc din priviri modelul ne întreabă de preț. Nu-l știm nici noi, pentru că încă nu s-a anunțat în România. Reprezentanții ne-au dat însă doar un pont. Este similar cu cele practicate la actualul C4.
230 km/h e viteza maximă propusă de noul C4
4,33 metri reprezintă lungimea unui Citroën C4 (+5 cm)
1,49 metri e lățimea bolidului Citroën C4 (+3 cm)
408 litri e capacitatea portbagajului (100% utilizabil) cu o formă cubică
2 milioane de kilometri e distanța pe care a fost testat înainte de a fi lansat pe piață
Cu toate opționalele pe ea, versiunea de top diesel ar putea costa între 23.000 și 23.500 de euro
Motorizări Noul Citroën C4 beneficiază de următoarele variante: 4 motoare diesel (HDi 90 FAP, HDi 110 FAP, e-HDi 110 FAP și HDi 150 FAP) și 3 pe benzină (VTi 95, VTi 120 și THP 155)
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER