Drive test ProSport:** C4 de nota 10!

Pe piața compactelor, noul Citroën C4 intră în forță. Forma
futuristă, interiorul decupat parcă din livingurile prezentate la
Cribs pe MTV și amestecul sport-eleganță te lasă cu gura căscată.
Farurile ce se îngustează spre aripi zici că scuipă flăcări, iar
dacă viața ți se pare incoloră, inodoră și insipidă la bordul altei
mașini… Poți să scoți din februarie banii din bancă pentru că
Citroën C4 vine în zece culori și n-are rost să-ți faci sânge rău
rupându-ți gâtul pe Dorobanți. Până atunci, ProSport l-a testat pe
drumul dinspre Copenhaga spre aglomeratul oraș-port suedez
Malmö.

Poți să-și iei și cățelul (să nu fie vreun schnauzer uriaș) și
pisica, și C4 te poate teleporta în spațiu. Căci parcă ești în
Enterprise din Star Trek. Habitaclu de nota 10, cu tablou de bord,
trei cadrane cu afișaj analogic și digital și fotolii confortabile
în special datorită reglajului electric pentru zona spatelui. Cu
alte cuvinte, conduci în ce poziție dorești și poți admira chiar și
norii prin plafonul transparent.

Atenție la
borduri

OK cu atmosfera, plecăm dinspre Copenhaga spre Malmö. Fața ne lasă
mască, deși spatele vechiului model constituia principalul amănunt
ce te dădea pe spate. La drum lung, bolidul se înfige devastator,
frânează în siguranță și depășește fără probleme. Orice! Pe
dealuri, curbe și la drum întins. Și, în paralel cu marea Nordului,
facem valuri printre colegii de trafic! Dar intrăm în Malmö și
datele problemei se schimbă. Bine, nu e aglomerația dintre Unirii
și Universitate, dar căscăm ochii! În urbea de pe malul Mării
Nordului e un ger de crapă pietrele. Nu și zecile de biciclete
parcate fără lanț pe marginea șoselelor, în parcuri sau în
magazine. Vechiul și noul trec indiferenți unul pe lângă celălalt,
iar mașinile din coloana
Citroën șerpuiesc printre sutele de bicicliști. Blocurile înfipte
în nori ne salută parcă impresionate de estetica autoturismului și
căutăm un loc de parcare. Impresia de forță e conferită de
proporțiile echilibrate, caroseria e joasă și ne ferim de bordurile
imprevizibile, obișnuiți cu România tuturor posibilităților. O
mânuim ușor, deoarece pare că suntem la bordul unui fulg și rămânem
captivați de un element senzațional!

Ai ochi și la
spate

Sistemul de supraveghere pentru unghiul mort, cu ultrasunete, unic
pe piață! Această funcție inovatoare informează conducătorul cu
privire la prezența unui vehicul în unghiul mort prin intermediul
unui led portocaliu integrat în oglinda retrovizoare. Alcătuit din
patru senzori montați în scuturile de protecție față și spate,
acest sistem, activat între 12 și 140 km/h, controlează zona
delimitată în față de oglinda retrovizoare exterioară și posedă o
rază de acțiune de până la circa 5 m în spatele barei de protecție
spate și 3,5 m în partea laterală a vehiculului. Și că tot vine
vorba de exterior… potențialii cumpărători pot personaliza mașina
în funcție de preferințe: jante, baghete laterale cromate, bare de
acoperiș sau bandouri de protecție. După atâtea atuuri, chiar și
trecătorii ce cântăresc din priviri modelul ne întreabă de preț.
Nu-l știm nici noi, pentru că încă nu s-a anunțat în România.
Reprezentanții ne-au dat însă doar un pont. Este similar cu cele
practicate la actualul C4.

230 km/h e viteza
maximă propusă de noul C4

4,33 metri
reprezintă lungimea unui Citroën C4 (+5 cm)

1,49 metri e lățimea
bolidului Citroën C4 (+3 cm)

408 litri e
capacitatea portbagajului (100% utilizabil) cu o formă cubică

2 milioane de
kilometri e distanța pe care a fost testat înainte de a fi lansat
pe piață

Cu toate opționalele pe ea,
versiunea de top diesel ar putea costa între 23.000 și 23.500 de
euro

Motorizări
Noul Citroën C4 beneficiază de următoarele variante: 4 motoare
diesel (HDi 90 FAP, HDi 110 FAP, e-HDi 110 FAP și HDi 150 FAP) și 3
pe benzină (VTi 95, VTi 120 și THP 155)

Publicat: 07 01. 2011, 00:00
Actualizat: 07 01. 2011, 00:19