După Lodgy, alte două noi modele se alătură gamei Dacia: Dokker și Dokker Van

Redactor:
Wili Bitescu
După Lodgy, alte două noi modele se alătură gamei Dacia: Dokker și Dokker Van
  • Publicat:
  • Actualizat:

Dacia Dokker este un combi cu 5 locuri destinat unei utilizări mixte (atât în scop personal, cât și în scop profesional), care dispune de un volum al portbagajului și de o modularitate la cel mai bun nivel din categorie.

Dacia Dokker Van este o furgonetă ale cărei calități utilitare la cel mai bun nivel de pe piață vor convinge clienții, în principal mici comercianți și întreprinzători.

Aceste două noi vehicule, fidele valorilor mărcii Dacia, propun prestații generoase la un preț accesibil. Ele vor fi comercializate începând din iunie 2012 în Maroc și din toamna anului 2012 în Europa.

Dacia Dokker se adresează unei clientele aflate în căutarea unui vehicul polivalent care asigură în același timp transportul obiectelor voluminoase și călătoria cu familia în condiții de confort. El poate transporta 5 persoane oferind cel mai mare volum de portbagaj din segmentul său. Prin rabatarea banchetei spate se obține un volum de încărcare de 3 m3, adaptat utilizării în scop profesional. Accesul la zona de încărcare sau la locurile din spate este facilitat de cele două uși laterale culisante vitrate.
Versiunea utilitară, Dacia Dokker Van, este o furgonetă fiabilă și robustă. Capacitățile sale de încărcare se situează la cel mai bun nivel din segment datorită modularității scaunului din dreapta (Opțiunea Dacia Easy Seat). Încărcarea este facilitată datorită ușii laterale largi, culisante. Pentru a răspunde cât mai bine așteptărilor utilizatorilor, Dokker Van oferă numeroase posibilități de transformare și o gamă largă de accesorii. 

Ca în cazul Dacia Lodgy, interiorul modelelor Dokker și Dokker Van oferă elemente de confort, moderne și practice. Ele pot dispune de sistemul multimedia „Media Nav” cu touch screen de 18 cm (7””), sistem de navigație, radio, conectivitate și sistem de telefonie Bluetooth. Opțional sunt disponibile limitatorul de viteză și asistența la parcarea cu spatele.

Dacia Dokker și Dokker Van sunt propuse, în funcție de țară, cu 4 motorizări: noua motorizare pe benzină 1.2 TCe 115 CP, motorizarea pe benzină 1.6 MPI 85 CP, precum și motoarele diesel 1.5 dCi 75 CP și 90 CP. Cele două motoare diesel care beneficiază de eticheta Dacia eco2 afișează un consum de numai 4,5 l/100 km* și generează emisii de CO2 de 118 g/km*.

Experiența Renault, lider în domeniul vehiculelor utilitare ușoare în Europa din 1998, completează fiabilitatea și calitatea recunoscută a modelelor Dacia. Proiectarea modelului Dokker Van a fost realizată conform exigențelor caietului de sarcini conceput de Renault pentru gama sa de vehicule utilitare. Vehiculul a fost supus testelor severe utilizate în cazul modelelor utilitare Renault, teste ce reproduc cele mai dificile situații de utilizare din partea clienților.

PROIECTATE PENTRU FUNCȚIONALITATE

Numele „Dokker” este derivat din cuvântul englezesc „dockworker” care desemnează muncitorii care se ocupă de încărcarea și descărcarea navelor în port. El subliniază astfel capacitatea de încărcare a acestor două vehicule, modularitatea și robustețea lor.

Liniile și proporțiile Dacia Dokker și Dacia Dokker Van evidențiază spațiul interior generos. Cu lungimea de 4,36 m, lățimea de 1,75 m și înălțimea de 1,81 m, cele două modele beneficiază de un habitaclu încăpător. Această impresie este întărită de flancurile robuste. Ușile laterale culisante și ușile din spate asimetrice asigură un acces ușor la interior.

Apartenența la gama Dacia este subliniată de designul calandrului și de blocurile optice mari. Forma acestora, care evocă modernitate și tehnologie, se încadrează în noua identitate vizuală Dacia, prefigurată de Lodgy.

Designul exterior, cu forme simple și linii sobre, exprimă calitate și robustețe, elemente fundamentale pentru marca Dacia. Impresia de soliditate este accentuată de flancurile înalte și designul portierelor. Dacia Dokker și Dokker Van beneficiază, în serie, de bare de protecție negre, care urcă până la nivelul farurilor. La rândul lor, barele de protecție spate sunt astfel poziționate încât să asigure protecția blocurilor optice. În funcție de versiune, cele două modele pot beneficia de baghete laterale.

Barele de protecție de culoarea caroseriei, specifice mai ales autoturismelor, sunt disponibile opțional pe modelul Dokker Van și pe versiunile superioare ale modelului combi.

Interiorul este construit în jurul unei planșe de bord moderne și funcționale, care oferă numeroase spații de depozitare destinate unei utilizări intensive. Impresia de soliditate este consolidată de suprafețele rotunjite. În funcție de versiune, tratamentul în două culori al planșei de bord se regăsește pe panourile ușilor. Modelele beneficiază de aceleași cadrane de bord ca Dacia Lodgy precum și de sistemul multimedia „Media Nav” care asigură un plus de tehnologie.

Dokker și Dokker Van preiau de asemenea evoluțiile în materie de ergonomie prezente pe Dacia Lodgy. Este vorba în special de noile comenzi ale ștergătoarelor de parbriz și ale farurilor. Comenzile geamurilor electrice sunt amplasate la îndemână, pe mânerele portierelor.

Versiunea combi dispune de un interior similar cu cel al unui autoturism, beneficiind de o ambianță interioară specifică. În versiunile superioare ale gamei, consola centrală beneficiază de o finisare „gris métal brillant”. La aceasta se adaugă ornamente din crom pentru mânerele portierelor din față, pentru cadranele tabloului de bord și pentru schimbătorul de viteze.

100 % UTIL ÎN VIAȚA DE ZI CU ZI

Dacia Dokker, modelul combi polivalent
Dacia Dokker poate transporta până la 5 persoane în condiții de confort, asigurând în plus un portbagaj încăpător pentru bagajele ocupanților. Cu o capacitate de 800 de litri și cu o lungime de încărcare de 1,16 m, Dacia Dokker dispune de cel mai mare portbagaj din segmentul său.

Dacia Dokker este echipat în serie cu o ușă laterală culisantă vitrată. O a doua ușă culisantă este disponibilă opțional sau în serie pe versiunea vârf de gamă. Cu o deschidere de 703 mm, portierele culisante facilitează accesul la locurile din spate în deplină siguranță, indiferent de situație.

Locurile din spate asigură un spațiu generos ocupanților. Pasagerii instalați aici beneficiază de scaune cu o distanță de la șezut la pavilion de 1 065 mm. Lățimea la nivelul umerilor este de 1 458 mm, iar spațiul disponibil la nivelul genunchilor este de 177 mm.

Bancheta spate fracționabilă 2/3 – 1/3 permite alegerea mai multor configurații. Fiecare parte a spătarului banchetei spate poate fi coborâtă separat pe șezut cu ajutorul unui mâner fixat în partea superioară a banchetei. Aceasta se poate plia în stil „portofel” în spatele scaunelor din față, asigurând astfel un planșeu plat cu o lungime de 1,57 m și un volum util de 3 m3.

Dacia Dokker Van, printre modelele cele mai practice din categoria sa

Datorită dimensiunilor sale (lungime-4,36 m, lățime-1,75 m și înălțime-1,81 m), Dacia Dokker Van oferă un volum de încărcare generos de 3,3 m3 și o lungime de încărcare de 1,9 m.

Capacitatea sa de încărcare crește în cazul opțiunii Dacia Easy Seat. Scaunul pasagerului devine polivalent : el se poate rabata pentru a degaja o suprafață plană, asemenea unei măsuțe și se poate plia în poziția „portofel” sprijinit de cutia de documente, pentru a obține astfel o lungime de încărcare de 2,42 m. Mai mult, scaunul poate fi scos din vehicul, oferind un volum de încărcare de 3,9 m3. Această ultimă configurație permite încărcarea cu ușurință a obiectelor cu o lungime de 3 m (lungimea de încărcare : 3,11 m). Cu aceste valori, Dacia Dokker Van se plasează printre cele mai funcționale vehicule din segmentul său. Modularitatea nu afectează confortul pasagerului, pentru că Dacia Easy Seat este reglabil pe lungime, iar spătarul este înclinabil. Sarcina utilă maximă a Dacia Dokker Van atinge 750 kg.

În funcție de versiune și de reglementările în vigoare în diverse țări, habitaclul este separat de spațiul de încărcare prin două bare de protecție, un perete vitrat sau un grilaj pivotant. Acesta din urmă permite rabatarea scaunului pasagerului (opțiunea Dacia Easy Seat) pentru a mări volumul util, asigurând totodată protecția șoferului.

Dacia Dokker Van beneficiază în serie de o portieră laterală culisantă, a doua urmând să fie disponibilă opțional. Robuste, portierele se deschid fără efort datorită mânerului de mari dimensiuni și asigură un acces ușor la zona de încărcare.

Ușile spate batante și asimetrice se deschid la 90° și un sistem sunt blocate de reținere care împiedică închiderea ușii în cazul unei rafale de vânt. Acest sistem este acționat cu ajutorul unui mâner situat pe partea interioară a ușii din dreapta și asigură deschiderea ușilor la 180 °.

Numeroase spații de depozitare pe Dokker și Dokker Van
Pentru a ușura viața de zi cu zi a șoferului, vehiculul dispune de numeroase spații funcționale și ergonomice, al căror volum total ajunge la 44,2 litri pe versiunea combi. Într-un spațiu de depozitare mare, deschis, situat pe planșa de bord, se poate pune un laptop sau documente în format A4. Dokker dispune și de o cutie de documente închisă (în funcție de nivelul de echipare) de 6,6 litri, precum și de un spațiu de depozitare sub pavilion (în funcție de versiune) de 12 litri, ușor accesibil. În stânga șoferului, un mic spațiu închis, aflat la îndemână, foarte util pentru obiecte de mici dimensiuni.

Ușile din față dispun de spații de depozitare pentru sticle de 1,5 litri. Pe consola centrală este amplasat un suport pentru două pahare și un spațiu mai mic de depozitare.

Versiunea combi oferă pentru locurile din spate un suport pentru sticle de 0,5 litri la nivelul consolei centrale, mici spații de depozitare suplimentare în portiere, precum și buzunare în spătarele scaunelor din față (în funcție de versiune).

Dacia beneficiază de experiența Renault în materie de adaptări suplimentare destinate clienților profesioniști. Împreună cu rețeaua de carosieri agreați de Renault au fost dezvoltate numeroase transformări. Dacia Dokker Van poate fi astfel configurată ca vehicul de ambulanță, vehicul pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, vehicul izoterm/frigorific, vehicul atelier sau vehicul de intervenție.

Pentru a satisface solicitările clienților, Dacia propune o gamă extinsă de accesorii și amenajări interioare. Sunt astfel disponibile echipamente care asigură un plus de confort și o mai mare capacitate de încărcare: cotieră centrală, sistem DVD, spațiu de depozitare pe spătarul scaunului, scaune pentru copii,  lada frigorifică, portbagaj de pavilion, grilaj de separare la nivelul scaunelor din spate (pe versiunea combi) etc.

Pe versiunea utilitară, oferta se îmbogățește cu accesorii adaptate nevoilor profesioniștilor : spațiu de încărcare protejat cu panouri din lemn, protecții ale pasajelor  de  roți, spații de depozitare, bare de pavilion din oțel, grilaje pe ușile spate vitrate etc.

LA BORD, PRESTAȚII ATRĂ‚GĂ‚TOARE

Odată cu lansarea Dacia Lodgy, numeroase prestații au fost îmbunătățite pentru a oferi un plus de confort, de modernitate și de caracter practic. Ultimele modele, Dacia Dokker și Dokker Van beneficiază în mod natural de aceste evoluții.

Media Nav, tehnologia ușor de utilizat
Inaugurat deja pe Dacia Lodgy, sistemul multimedia „Media Nav” este disponibil de acum și pe Dacia Dokker și Dokker Van. Perfect integrat în consola centrală a planșei de bord, sistemul dispune de un touch screen de 18 cm (7””). Disponibil opțional, acesta este ușor de utilizat, combinând funcțiile de navigație, radio și conexiunea mâini libere Bluetooth®.

Meniul asigură navigarea cu ușurință în cele 6 „universuri” ale Media Nav. Prizele USB și jack asigură conectarea unui dispozitiv portabil care poate fi controlat fie de pe touch screen, fie cu ajutorul comenzii satelit de la volan.

Sistemul de navigație tactil și intuitiv beneficiază de o grafică 2D și Birdview (3D). Cu ajutorul prizei USB și a interfeței web dedicate (www.dacia.naviextras.com), clienții pot îmbogăți și actualiza conținutul hărților.

Ca alternativă la Media Nav sunt disponibile alte două soluții multimedia, care asigură un răspuns cât mai bun la nevoile fiecăruia:

  1. Sistemul Dacia Plug & Radio cuprinde un ecran mare, radio, un CD cu MP3, Bluetooth®, prize Jack și USB și comenzi satelit la volan.
  2. Sistemul Dacia Plug & Music, mai mic (1 DIN), care permite integrarea unui spațiu suplimentar de depozitare. Sistemul are aceleași funcții ca Dacia Plug & Radio, cu excepția CD player-ului.

Toate aceste sisteme beneficiază de dezvoltările specifice instalației de sunet „3D Sound by Arkamys®„, oferită în gama Renault. Datorită unui program specific de prelucrare digitală a  sunetului, procedeul Arkamys® permite obținerea unui sunet de calitate și a unui nivel superior de fidelitate. Sunetul provenit de la cele 4 boxe este emis în 3 dimensiuni, reglarea acestuia ținând cont de forma habitaclului și de tipul materialelor utilizate.

Un post de conducere confortabil și ergonomic
Dacia Dokker și Dokker Van oferă o poziție de conducere înălțată cu 3,5 cm față de Logan MCV. Datorită sistemului de reglare a volanului și a înălțimii scaunului, șoferul beneficiază de o ergonomie avantajoasă. În plus, el își poate odihni piciorul stâng pe un suport așezat lângă pedalier.

Dacia Dokker și Dokker Van beneficiază de noul tablou de bord, modern și ergonomic, inaugurat de Dacia Lodgy. În centrul acestuia este amplasat vitezometrul, având la stânga turometrul, iar la dreapta un ecran care indică nivelul carburantului și kilometrajul total și parțial. Pe versiunile echipate cu computer de bord, acest ecran afișează și cantitatea de carburant utilizată și distanța realizată la un parcurs, consumul mediu și instantaneu, autonomia estimată în kilometri, viteza medie, distanța până la următoarea revizie, viteza limitatorului și ora.

Ca și pe Lodgy, sunt disponibile noi echipamente de asistență la condus. Limitatorul de viteză permite șoferului să-și fixeze o viteză pe care nu dorește să o depășească și să ruleze astfel fără griji. Această funcție se activează și se dezactivează cu ajutorul unui buton amplasat pe consola centrală, iar reglarea se face cu ajutorul unui buton + și – de pe volan, până la viteza dorită. Sistemul se dezactivează automat în cazul unei apăsări bruște a pedalei de accelerație.

Asistența la parcarea cu spatele este de asemenea propusă pe Dacia Dokker și Dokker Van. Senzorii amplasați pe bara de protecție din spate emit un semnal sonor care îi indică șoferului distanța rămasă între vehicul și obstacol. Funcția se activează și se dezactivează manual cu ajutorul unui buton situat în stânga volanului.

Performanțele sistemului de aer condiționat sunt la cel mai bun nivel de pe piața vehiculelor de tip combi. Sistemul a fost redimensionat în funcție de habitaclu și de mărimea suprafeței vitrate. Inginerii Renault s-au inspirat din sistemul de climatizare al modelului Renault Mégane pentru a îmbunătăți circulația aerului și a-i mări puterea fără a amplifica zgomotul de funcționare. Aerul este răcit mai rapid și într-un mod omogen în habitaclu datorită sistemului de difuzare simultană în față și în spate.

O atenție deosebită a fost acordată nivelului sonor. Suprafața pieselor de insonorizare prezente sub capota motorului, sub caroserie, în pasajele roților și la nivelul fixării parbrizului, a fost mărită cu 30 % față de Dacia Duster. Noile injectoare ale motorului 1.5 dCi atenuează de asemenea zgomotul de funcționare.
Zgomotele aerodinamice au fost și ele reduse datorită noului design al oglinzilor retrovizoare exterioare și a barelor de pavilion. Inserțiile de spumă și chederele, precum și consolidarea anumitor piese pentru a elimina zgomotele de rezonanță participă de asemenea la reducerea nivelului acustic în timpul rulajului.

MOTORIZĂ‚RI ECONOMICE ȘI FIABILE

Dacia Dokker și Dokker Van beneficiază de o gamă completă de motorizări economice, performante și fiabile pentru a răspunde așteptărilor clienților. Oferta la lansare se compune din noul motor pe benzină 1.2 TCe 115 CP, din propulsorul pe benzină 1.6 MPI 85 CP și din motorul diesel 1.5 dCi, disponibil în versiunile de 75 CP și 90 CP.

Motorul 1.2 TCe 115 CP (Euro 5) inaugurat pe Renault Mégane și Scénic Collection 2012 este primul motor al grupului Renault care dispune de un sistem de injecție directă turbo. Ușor, datorită blocului din aluminiu, noul motor îmbină plăcerea de a conduce cu economia de carburant și nivelul scăzut al emisiilor de CO2, oferind în același timp o putere de 115 CP, comparabilă cu cea a unui motor de 1.6 litri. Cuplul generos, de 190 Nm, echivalent cu cel al unui motor de 2.0 litri, este disponibil în proporție de 90 % încă de la 1 500 rotații/ minut și integral în plaja cuprinsă între 2 000 și 4 000 rotații/ minut, asigurând reprize foarte bune. Asociat cu o cutie de viteze mecanică cu 5 trepte, acest motor înregistrează un consum de carburant de numai 6,1* l / 100 km (6,2* pentru versiunea utilitară) în ciclu mixt european și emisii de CO2 de 140* g / km (143* g pentru versiunea utilitară). Datorită acestui nivel scăzut de consum, costul de utilizare este redus semnificativ.
Prezența unui lanț de distribuție care nu necesită întreținere, în locul tradiționalei curele, contribuie de asemenea la reducerea costului de utilizare.

1.6 MPI 85 CP Euro 5
Acest motor pe benzină de intrare în gamă, cu o putere de 60,5 kW este cuplat la o cutie de viteze mecanică cu 5 trepte. El afișează un consum de 7,5 l / 100 km* în ciclu mixt și emisii de CO2 de 175 g / km*.

1.5 dCi 75 CP și 90 CP Euro 5
Recunoscut pentru fiabilitatea sa, pentru performanțele sale, pentru costul scăzut de utilizare precum și pentru nivelul scăzut al emisiilor de CO2, motorul 1.5 dCi este propus în versiunile de 75 CP și 90 CP. Aceste două motorizări, care beneficiază de eticheta Dacia eco², dau dovada unui consum redus, de numai 4,5 l/100 km* în ciclu mixt și a unor emisii de CO2 de numai 118 g/km*.
Cele două versiuni sunt cuplate la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. În versiunea de 90 CP, cuplul de 200 Nm, disponibil încă de la 1 750 rotații/ minut, oferă o adevărată plăcere de a conduce, asigurând accelerații vii încă de la turații joase. Versiunea 1.5 dCi 75 CP furnizează un cuplu de 180 Nm disponibil încă de la 1 750 rotații/minut.

Precum Dacia Lodgy, Dokker și Dokker Van sunt realizate pe noua platformă M0 care integrează un nou compartiment motor și o unitate spate specifică.

Puntea față de tip Pseudo Mac Pherson cu braț triunghiular este cea din familia Dacia. Provenită de la Renault Kangoo, puntea spate este cu osie suplă și epură programată, asociată cu arcuri helicoidale. Pe versiunea combi este disponibilă o bară antiruliu de 20,3 mm. Robustă și deosebit de adaptată pentru a prelua sarcini mari, această punte oferă o bună susținere a caroseriei și consolidează stabilitatea modelului Dacia Dokker în viraje. Astfel, nu există aproape nicio diferență între ruliul vehiculului gol și al celui încărcat, ceea ce garantează un comportament rutier sigur și fără surprize în toate configurațiile.
Destinate unor utilizări diferite, dimensiunile și amplitudinea suspensiilor sunt specifice pentru fiecare versiune. Ampatamentul de 2,81 m, cu aproape 10 cm mai scurt decât cel al modelului Logan MCV, asigură o bună manevrabilitate, cu un diametru de bracaj de 11,1 m.
Dacia Dokker și Dokker Van beneficiază de o gardă la sol de 189 mm și, respectiv, de 186 mm, ceea ce le permite să înfrunte orice tip de drumuri.

FIABILITATEA ȘI CALITATEA DACIA, CONSOLIDATE DE EXPERIENȚA RENAULT

Dacia Dokker și Dokker Van poartă în genele lor fiabilitatea și calitatea de fabricație Dacia, recunoscute de clienți și de presă. Dar aceste atuuri sunt cu atât mai solide, cu cât ele beneficiază de experiența Renault, lider în vânzările de vehicule utilitare în Europa din 1998.

Numeroase piese ale Dacia Dokker și Dokker Van au fost dezvoltate potrivit caietului de sarcini Renault specific pentru vehiculele utilitare. Partea inferioară a caroseriei a fost concepută conform acelorași exigențe care au dus la modelul Renault Kangoo, și poate parcurge 300 000 de kilometri fără ca performanța să scadă. Puntea față, de tip pseudo MacPherson, cu braț triunghiular, a fost consolidată pentru a răspunde criteriilor Renault pentru vehiculele utilitare ușoare. Puntea spate, preluată de la Renault Kangoo, este recunoscută pentru calitățile sale de confort, pentru robustețe și este special adaptată pentru transportul unei încărcături.

Testele de validare ale modelului Dacia Dokker au însemnat parcurgerea a 1,9 milioane de kilometri în condiții extreme pentru a acoperi maximul de utilizări posibile. Pentru a garanta fiabilitatea și nivelul bun al prestațiilor dinamice au fost efectuate teste pe șosele pavate, cu gropi și denivelări, pe drumuri acoperite cu nisip, în tuneluri de praf și în condiții de căldură mare sau de frig extrem. 

Dacia Dokker Van a fost supus unor teste specifice „vehicule utilitare Renault”: anduranța sa a fost validată pe cea mai severă pistă de încercare Renault, care reproduce cele mai dificile condiții de utilizare. Ușile laterale culisante și ușile spate, frecvent solicitate în utilizarea profesională, au foste de asemenea supuse unor teste care au inclus 100 000 de cicluri deschidere/ închidere.

Dacia Dokker Van a fost de asemenea testat în condiții reale pentru a verifica durabilitatea sa. Inaugurate pe Renault Mégane III, la aceste teste participă 30 de vehicule care circulă timp de 3 luni în România pe trasee dificile. Astfel, Dokker Van a parcurs aproape 850 000 de kilometri Elementele de progres identificate sunt prelucrate rapid și integrate în procesul de fabricație. Acest demers asigură o și mai bună adecvare a produsului la așteptările exigente ale clienților de flote.

Dacia Dokker beneficiază de o garanție de 3 ani / 100 000 km pentru toată gama.

SIGURANȚA, FĂ‚RĂ‚ COMPROMISURI

Siguranța activă
Dacia Dokker și Dokker Van dispun de același sistem de frânare ca Dacia Lodgy. El este alcătuit dintr-un sistem ABS cu repartitor electronic al forței de frânare și asistență la frânarea de urgență. Disponibil în opțiune, sistemul de control al traiectoriei ESC este blocul de ultimă generație creat de Continental ; Continental Mark 100, propus și pe Dacia Lodgy. Sistemul, care cuprinde Traction Control, antipatinaj și modul anti-răsturnare, asigură menținerea traiectoriei vehiculului în cazul unei situații deosebite, cum ar fi evitarea unui obstacol, pierderea de aderență în viraj sau șofatul pe o șosea alunecoasă.

Siguranța pasivă
Pentru a garanta maximul de protecție pentru ocupanți, Dacia Dokker și Dokker Van dispun de o arhitectură a caroseriei ranforsată de către inginerii grupului Renault. Structura este prima protecție a ocupanților. Cea a modelelor Dokker și Dokker Van este alcătuită din oțel și din materiale care absorb și disipează cât mai bine energia.

Centurile de siguranță sunt prevăzute cu limitator de efort calibrate pentru protejarea toracelui în caz de șoc. În Europa, pe Dacia Dokker, sistemul de reținere al șoferului este completat de un pretensionator pirotehnic. În caz de frânare bruscă, acesta plachează progresiv centura la nivelul toracelui și al bazinului pentru o menținere optimizată. Vehiculul este echipat în serie cu airbag-uri pentru șofer și pasager, precum și cu airbag-uri laterale cap/ torace.

Sistemul de fixare ISOFIX integrat în 3 locuri de pe bancheta spate permite instalarea în deplină siguranță a scaunelor pentru copii sau a înălțătoarelor.

Dacia Dokker și Dokker Van au fost concepute pentru a oferi un nivel bun de siguranță pentru protecția pietonilor. Grosimea și rigiditatea barei de protecție față au fost studiate pentru a proteja membrele inferioare. Capota și aripile au fost dezvoltate pentru a absorbi și amortiza cât mai bine șocul cu un pieton. Au fost eliminate elementele dure sub capotă la nivelul punctelor de impact cu capul.

DACIA, POVESTEA UNUI SUCCES

Cu peste 1,9 milioane de vehicule vândute în lume, marca Dacia este un adevărat succes comercial. În ultimii opt ani, marca a cunoscut cea mai puternică creștere în Europa și în zona Euromed. Dacia este lider în România și în Maroc și a înregistrat creșteri rapide în mai multe țări din Europa Occidentală. Ea este deja a 5-a marcă cea mai vândută din Franța pe piața vânzărilor către persoanele fizice.

Această poveste de succes se explică prin promisiunea unei achiziții 100 % utile, la un preț imbatabil, a unor vehicule durabile. Aceste valori au permis unui număr mare de clienți posesori de vehicule de ocazie să achiziționeze pentru prima dată o mașină nouă. Clienții Dacia sunt mulțumiți de mașinile lor și mândri să conducă o Dacia. Aceste sentimente explică fenomenul unic al picnic-urilor Dacia care au reunit peste 10 000 de clienți în Europa în 2011.

Dacia Dokker și Dokker Van poartă cu demnitate valorile mărcii. Cu ele, gama Dacia ajunge la 9 modele lansate în 8 ani.

Dacia Dokker și Dokker Van, produse în uzina de la Tanger
Precum Lodgy, aceste două noi modele sunt produse în noua uzină din Tanger, în Maroc. Capacitatea sa actuală de producție, cifrată la 170 000 de vehicule pe an, va ajunge în timp până la 400 000 de unități pe an.

Uzina de la Tanger este prima uzină auto din lume Zero Carbon și fără deversarea în mediul natural a apelor uzate de origine industrială. Emisiile de CO2 vor fi reduse cu 98 % față de cele realizate de o uzină cu capacitate de producție echivalentă, ceea ce înseamnă evitarea emisiei a 135 000 de tone de CO2 pe an.  Acest lucru a devenit posibil datorită optimizării consumului de energie și utilizării unor energii regenerabile precum cea eoliană și biomasa. Restul de 2 % de emisii de CO2 vor fi compensate fie prin achiziționarea de credite carbon, fie prin acțiuni de reîmpădurire sau de dezvoltare a panourilor solare.

Uzina de la Tanger va reduce cu 70 % utilizarea apei în procesul industrial față de o uzină cu o capacitate de producție echivalentă. Apele vor fi tratate și reutilizate cu ajutorul unor tehnologii avansate de reciclare concepute de Veolia Environnement.

Această nouă uzină a însemnat o investiție de un miliard de euro. Ea completează baza industrială a Renault din Maroc, reprezentată până acum de uzina de la Casablanca.

Rețeaua 100 % Dacia
Dacia Dokker și Dokker Van vor fi distribuite în rețeaua Dacia, rețea aflată într-o dezvoltare constantă de la lansarea mărcii. Dacia este prezentă în 1 830 de showroom-uri, din care 818 specifice mărcii. În total, în Europa și în perimetrul mediteranean, 1 300 de puncte de vânzare sunt dedicate vehiculelor Dacia.

Dacia a lansat o nouă politică comercială post-vânzare care permite o întreținere economică, simplă și de calitate, adaptată așteptărilor fiecăruia. Această nouă ofertă se compune din pachete Dacia adaptate care permit clientului să aleagă o operațiune de întreținere precisă care poate fi realizată în rețea la un preț foarte competitiv. Pentru cei care sunt și mai atenți la bugetul lor, Dacia propune contracte de întreținere și de extindere a garanției cu o acoperire și o durată adaptată nevoilor clienților.

Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Curs valutar BNR 25 noiembrie 2024. Cât costă 1 euro, după ce Călin Georgescu a câștigat primul tur al alegerilor
Curs valutar BNR 25 noiembrie 2024. Cât costă 1 euro, după ce Călin Georgescu a câștigat primul tur al alegerilor
Ar fi revenirea anului: „Barcelona a primit o șansă de aur”! Numele uriaș care poate semna în 2025
Ar fi revenirea anului: „Barcelona a primit o șansă de aur”! Numele uriaș care poate semna în 2025
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu puțin timp înainte ca artistul să moară: „Era riscant”
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu puțin timp înainte ca artistul…
Gică Popescu a făcut anunțul! Ce se va întâmpla după ce va fi numit un nou premier la Palatul Victoria
Gică Popescu a făcut anunțul! Ce se va întâmpla după ce va fi numit un nou premier la Palatul Victoria
LIVE TEXT | Alegerile prezidenţiale, pe site-ul Prima Sport! Elena Lasconi a intrat în turul 2! Marcel Ciolacu şi Nicolae Ciucă şi-au dat demisia
LIVE TEXT | Alegerile prezidenţiale, pe site-ul Prima Sport! Elena Lasconi a intrat în turul 2! Marcel Ciolacu şi Nicolae…
Ilie Năstase dă o veste îngrijorătoare înainte de turul 2 la prezidenţiale. Aşteaptă un semn pentru a accepta:
Ilie Năstase dă o veste îngrijorătoare înainte de turul 2 la prezidenţiale. Aşteaptă un semn pentru a accepta: "Normal" |…
Cum se menține în formă Cristela Georgescu, la 54 de ani! Soția lui Călin Georgescu a renunțat definitiv la anumite alimente
Cum se menține în formă Cristela Georgescu, la 54 de ani! Soția lui Călin Georgescu a renunțat definitiv la anumite…
Rezultate şocante, răsturnare de situaţie. REZULTATE ALEGERI în timp real
Rezultate şocante, răsturnare de situaţie. REZULTATE ALEGERI în timp real
BANCUL ZILEI. Ajunge BUBULINA acasă și își găsește bărbățelul prin bucătărie: - Vai, ce surpriză!
BANCUL ZILEI. Ajunge BUBULINA acasă și își găsește bărbățelul prin bucătărie: - Vai, ce surpriză!
Fenomenul Călin Georgescu pe TikTok, ignorat de SRI. Cifrele uriaşe ale candidatului viral pe reţea
Fenomenul Călin Georgescu pe TikTok, ignorat de SRI. Cifrele uriaşe ale candidatului viral pe reţea
Descoperire INCREDIBILĂ despre INIMA umană! Ce au găsit medicii?
Descoperire INCREDIBILĂ despre INIMA umană! Ce au găsit medicii?
Ion Ţiriac a dezvăluit ce preşedinte vrea pentru România: Din păcate, nu prea am avut aşa ceva!
Ion Ţiriac a dezvăluit ce preşedinte vrea pentru România: Din păcate, nu prea am avut aşa ceva!
Legătura neștiută dintre Călin Georgescu și Elena Lasconi! Dezvăluirea făcută de Dan Diaconescu
Legătura neștiută dintre Călin Georgescu și Elena Lasconi! Dezvăluirea făcută de Dan Diaconescu
Dispar bancomatele. Schimbare totală pe piața bancară. Cum vei mai retrage bani
Dispar bancomatele. Schimbare totală pe piața bancară. Cum vei mai retrage bani
VIDEO Legătura neștiută dintre Călin Georgescu și Vladimir Putin! Nimeni nu și-a dat seama de asta până acum
VIDEO Legătura neștiută dintre Călin Georgescu și Vladimir Putin! Nimeni nu și-a dat seama de asta până acum
Cum a reușit 'meteoritul' Călin Georgescu să fie numărul 1! Explicația unui specialist în social media
Cum a reușit 'meteoritul' Călin Georgescu să fie numărul 1! Explicația unui specialist în social media
România este campioană mondială la Counter-Strike 2. Care e „formula” câștigătoare?
România este campioană mondială la Counter-Strike 2. Care e „formula” câștigătoare?
Nicolae Ciucă a demisionat din funcţia de preşedinte al Partidului Naţional Liberal
Nicolae Ciucă a demisionat din funcţia de preşedinte al Partidului Naţional Liberal
Anunțul RAR pentru cei care vor să facă ITP-ul
Anunțul RAR pentru cei care vor să facă ITP-ul
Cine este Cosmin Georgescu, fiul lui Călin Georgescu. Tânărul a fost coleg de cameră și prieten cu „regele banilor” Novak Djokovic
Cine este Cosmin Georgescu, fiul lui Călin Georgescu. Tânărul a fost coleg de cameră și prieten cu „regele banilor” Novak…
×