„E incredibil ce ‘mâncătorie’ e acolo!”** Marinescu, insider în lumea Red Bull Racing. Conflictul dintre Vettel și Webber, văzut prin ochii pilotului român
Pilotul român Mihai Marinescu a oferit ProSport o posibilă explicație pentru care a izbucnit conflictul dintre Sebastian Vettel și Mark Webber
Mihai a fost în teste la Red Bull Racing în 2006 și spune că atmosfera era la fel de încordată ca în prezent
Jaime Alguersuari și Sebastien Buemi au fost colegi de teste cu Mihai în 2006, ambii ajungând în Formula 1, acolo unde au concurat pentru Toro Rosso
Lumea F1 a suferit un șoc duminică, atunci când piloții Red Bull Racing s-au duelat verbal atât în timpul, cât și la finalul cursei de la Sepang. Atmosfera din interiorul echipei pare să nu fie tocmai liniștită, lucru mărturisit public de Mark Webber. „Vettel face ce vrea la echipă și este protejat”. Potrivit pilotului român Mihai Marinescu, tensiunea de la RBR nu este surprinzătoare. Mihai a fost luat în teste la RBR în 2006, experiență pe care vrea să o uite. „Am avut dubii din prima zi. E incredibil ce
„Eram instrumentul prin care Red Bull își perfecționa mașina”
Experiența a fost una nefastă și, mai mult, a fost aproape de a-i zdruncina lui Marinescu încrederea în propriile forțe. „Mi se părea că nu țin cont de problemele pe care le semnalam la mașină. Ei făceau propriile modificări, eram doar instrumentul prin care își perfecționau ei monopostul. Atunci am cerut șefului RBR să fac testul cu mașina pe care o avusesem eu până în acel moment. Ei bine, din locul 15, cât am obținut în primele două zile cu mașina lor, am ajuns pe doi. Buemi și Alguersuari erau și ei la teste, iar din cauza unei ieșiri în decor a primului au apărut steagurile roșii și a fost oprit testul”. Imediat după „demonstrația” de forță făcută la volanul propriului monopost, Marinescu a preferat să plece de la Red Bull Racing. „Reușiseră să îmi ia încrederea în propriile forțe, credeam că nu sunt eu suficient de bun. Asta până când am urcat din nou în monopostul propriu și am reușit să câștig curse”, a încheiat Mihai. Regrete? „Îmi pare rău doar de faptul că la Red Bull aș fi putut beneficia de o susținere materială pe care alfel nu o puteam obține. Atât!”
Red Bull toacă, toacă, toacă până găsește acel om perfect, robotul, cyborgul care să obțină mereu primul loc. Când am fost acolo, nu aveam efectiv cu cine să vorbesc, ura era un sentiment general
Mihai Marinescu, pilot
Vettel a reușit să domine ultimii ani în Formula 1 datorită constanței. Alonso a avut de luptat cu o mașină net inferioară, Hamilton a avut probleme mecanice, altfel erau și ei acolo sus
Mihai Marinescu, pilot
Dacă aș avea propria echipă de Formula 1, i-aș lua pe Alonso și pe Button la ea. Sunt cei mai maturi, cei mai cerebrali piloți din competiție
Mihai Marinescu, pilot
Reperele carierei lui Mihai Marinescu (24 de ani)
2000/2001 Campion național Karting, cadet
2001/2002 Campion național Karting
2003 Campion național Karting – Intercontinental Junior
2004 Campion național Karting – Intercontinental Junior
Câștigător în două etape FIA South East Europe Karting Zone
2005 2 victorii în Formula Renault 1.6, Campionatul Italian
3 victorii în Formula Renault 1.6, Campionatul Belgian
2006 O victorie în Formula Renault 2.0, cel mai bun debutant sub 18 ani
2007 10 clasări în top 10 în Formula Renault 2.0, locul 11 la general
10 clasări în top 10 în Campionatul Italian, locul 5 la general
Podium la prima cursă în Formula 3
2008 Locul 1 și pole position la Macau, în Formula BMW
Locul 3 într-o singură cursă la International Formula Master – GP3
2010 Locul 11 la finele sezonului FIA Formula 2
2011 Locul 5 la finele sezonului FIA Formula 2
2012 Locul 5 la finele sezonului FIA Formula 2 (foto)