Echipă Made in USA pentru Marele Circ
Începând din sezonul 2010 am putea vedea o echipă sută la sută americană în Formula 1, iar cele două alternative ale sportului cu motor de peste Ocean sunt fie familia Andretti, fie Roger Penske, cu toții de multă vreme implicați în celebrele curse de circuit gen Daytona Beach.
Nu este clar dacă această decizie vine ca urmare a curentului patriotic care circulă prin State, ideea de a cumpăra numai produse americane sau a le vinde scump străinilor fiind, în opinia consilierilor noului șef al executivului american, soluția ieșirii din criză a celei mai importante economii de pe glob.
Max Mosley este bine informat
Omul care taie și spânzură în lumea sporturilor cu motor, Max Mosley, este absolut convins că în anul 2010 vor exista 12 echipe în Formula 1, adică 24 de "bolizi" se vor prezenta la linia de start. Pentru a se ajunge la această situație trebuie intervenit pentru salvarea Honda, pe de o parte, dar se așteaptă sosirea US F-1 Team, pe de altă parte.
Acesta din urmă este un proiect care începe să prindă contur de câteva săptămâni, iar cei care se vor ocupa de acesta, cel puțin pentru început, vor fi inginerul mecanic Ken Anderson și ziaristul Peter Windsor, sufletul Speed TV și colaborator apropiat al revistei F1 Racing. De remarcat că Anderson este și un foarte bun proiectant, el fiind cel care a schițat cele mai bune mașini care au câștigat la Indianapolis, iar de circa cinci este concentrat pe NASCAR. În plus, marele său atu este faptul că este inventatorul și proprietarul tunelului de vânt american, o găselniță extrem de importantă pentru cei care vor să verifice aerodinamicitatea sau portanța curentului pentru un automobil de mare viteză.
Umbra lui Roger Penske
Celebrul proprietar al Penske Racing, firma omonimă care aleargă în NASCAR, este văzut ca unul dintre cei care pot conduce viitoarea echipă americană de Formula 1, în favoarea sa atârnând greu faptul că a fost el însuși pilot, dar și faptul că este și un manager de succes, cu relații care ajung foarte sus, chiar la Casa Albă. Spre exemplu, vorbind exclusiv de business-urile sale auto, trebuie spus că este consilier al General Motors și Daimler-Chrysler, dealer principal al Toyota, Cadillac sau Mercedes. În plus, deține acțiuni la General Electric și Philip Morris, acționar principal al VM Diesel (firmă constructoare de motoare Diesel) și, ca bonus, deține un brand care se ocupă cu închirierea de autovehicule de toate felurile, gurile rele spunând că deține o "flotă" de peste 4000 de asemenea obiecte.
Visul familiei Andretti
Evident, din peisaj nu puteau lipsi cei din clanul Andretti, arhicunoscută fiind relațiile speciale pe care aceștia le-au avut, dintotdeauna, cu lumea Formulei 1. Fostul campion mondial din Marele Circ, Mario Andretti, unicul pilot care a câștigat curse în F1, Nascar și în celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans. A fost driver la Lotus, Alfa Romeo, Williams și Ferrari, putându-se lăuda cu participarea la 124 de Mari Premii. Michel Andretti, fiul său, a fost unul dintre cei mai valoroși piloți din Indycar, chiar dacă nu a ocupat decât locul al doilea în câteva curse, specialiștii fiind de acord că este un șofer prea bun pentru mașinile pe care a avut ocazia să le piloteze. A concurat, la rândul său, în Formula 1, pentru McLaren, în 1993, dar nu a reușit decât un loc trei, fiind evident că nu putea concura în ambele campionat. În prezent, Michael este bossul formației Andretti-Green Team, echipă care concurează în F-Indy, dar și în American Le Mans Series.
Deja există un team USA
"The Andrettis" dețin deja o franciză pe care și-au pus steagul înstelat, dar această echipă concurează într-un campionat mai puțin cunoscut, A1 GP, competiție pe națiuni. Este evident că oamenii de la Andretti&comp doresc să-și dovedească abilitățile și pe circuitele rutiere, nu numai pe cele ovale.
Sunt 35 de ani de când nu a mai existat această euforie pentru un American Dream Team, mai exact din 1973, dată la care Don Nichols a concurat în Formula 1 cu o marcă sugestiv denumită Shadow, care s-a dovedit demnă de renumele său, rămânând doar o umbră în memoria publicului șii a specialiștilor. Unica echipă americană care a câștitigat ceva în Formula 1 a fost Eagle, un "vultur" pilotat de Don Gurney, unicul proprietar al echipei, dar și cel care construise motorul mașiinii, un Weslake V12, cu care a învins în Marele Premiu al Belgiei de la Spa, în 1967. Oricum, fie că va fi vorba despre familia Andretti, fie că va fi Penske, este clar că proiectul este extrem de ambițios și are mari șanse de succes. În plus, beneficiază de binecuvântarea Eminenței Cenușii, Max Mosley.