Emanuel Gyenes, pilotul Autonet Motorcycle Team, a reușit un debut foarte bun în cea de a 43-a ediție a Raliului Dakar. El a terminat prima etapă în postura de lider la Malle Moto, clasă pe care a câștigat-o în 2020, și a înregistrat al 34-lea timp al categoriei Moto.
Emmanuel Gyenes participă la cea mai dură competiție de anduranță din motorsport, la doar șapte luni după ce și-a fracturat piciorul drept. În prima etapă, desfășurată între Jeddah și Bisha (346 km de legătură și 277 km de probă specială), concurenții au fost nevoiți să fie foarte atenți la pietre, să treacă prin râuri secate, dar și printr-un vad cu mult noroi, nisip, mult praf către final, multe segmente foarte virajate și foarte multe intersecții, multe trase, mai ales în apropierea taberelor nomade.
A fost o primă probă specială în care s-a reconfirmat că pe traseul din Arabia Saudită se merge foarte mult după cap compas și trebuie să fii foarte atent la navigație.
Anul acesta, concurenții de la Moto primesc roadbook-ul cu 20 de minute înainte de start, în toate cele 12 etape. Acesta este deja precolorat, și participanții doar aruncă o privire, dacă vor să își mai marcheze ceva sau să își sublinieze ce li s-a spus la briefingul din seara precendentă. Au pentru asta 10 minute în plus, față de concurenții de lacategoriile Auto și Camioane, pentru că ei trebuie să îl și monteze în derulator.
Pilotul român s-a acomodat bine la această primă etapă, a terminat pe locul 34 la „general”, dar pe locul 1 la clasa Malle Moto
Emanuel Gyenes #29: „Am avut un ritm bun astăzi până la puncutul de alimentare de la km 177. Per ansamblu a fost o zi bună. Cu navigația, deși grea, am reușit să nu pierd foarte mult timp căutând waypoint-urile ascunse. A fost multă piatră pe această primă specială, și din pricina dificultății, 15 km am mers doar în treapta a doua.
Mă simt bine, nu voi avea prea mult de lucru la pregătirea motocicletei pentru a doua zi, iar asta îmi va permite să mă odihnesc. Dakarul este un concurs foarte lung și trebuie să îți dozezi energia – mai ales la această clasă, unde nu avem asistență tehnică.
Mă bucur că suntem în Arabia Sudită – Amaury Sport Organisation a făcut o treabă extraordinară, pentru ca noi să putem concura în tot acest context, și suntem în ceea ce ei au numit „bula Dakar”. Interacțiunea cu oameni din afara raliului nu este recomandată și am putut lua startul doar după ce și testul pentru covid 19, făcut în Jeddah, a ieșit negativ. Doar faptul că suntem aici poate fi considerat o mare victorie, mai ales că Arabia Saudită și-a închis granițele pe 20 decembrie, și au avut acces în țară doar cursele de tip charter, care au transportat oamenii implicați în Raliul Dakar”.
Cel mai dificil mod în care poți concura în Raliul Dakar este să fii competitor la această clasă. Aici nu există echipă de asistență tehnică, riderii trebuie să facă totul singuri. Toate uneltele pe care le ai la dispoziție încap într-o valiză metalică transportată de la un bivuac la altul de către organizatori. Pe lângă asta, tot ei îți mai transportă un cort de 2 persoane, un covoraș pe care să lucrezi la motocicletă, o geantă cu echipament, un rucsac și un set de roți. Practic, cu cât îți menajezi mai mult motocicleta și eviți căzăturile, cu atât ai mai puțin de lucru când ajungi în bivuac.
Citește și: Peripețiile prin care au trecut participanții la Raliul Dakar în drumul lor spre Jeddah! Arabia Saudită are închise frontierele aeriene, maritime și terestre
Ce urmează pe 4 ianuarie
Etapa 2, Bisha – Wadi Ad-Dawasir, 228 km legatură, 457 km de probă specială. O primă întâlnire cu dunele din Arabia Saudită și foarte mult nisip pentru o zi care, în cazul motocicliștilor, va începe cu mult înainte de răsăritul soarelui. Mani va porni din bivuac în jurul orei 6 dimineața și, după 135 de km de legătură, va lua startul pe proba specială.
Clasament Moto, Etapa 1 din 12
………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………
Top 5 Original by Motul – Malle Moto – Etapa 1
Credit foto: RallyZone
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER