Vettel le-a transmis la mijlocul cursei șefilor Red Bull că Webber este prea încet și că trebuie să se dea la o parte din fața lui Veteranul australian a oferit însă o replică pe măsură, triplul campion mondial având mari probleme în a-l depăși la finalul cursei
Când piloții tăi reușesc să încheie pe primele două locuri ale unei curse de Formula 1 nu ai decât motive de sărbătoare. Cel puțin teoretic, pentru că practic la Red Bull spiritele sunt destul de încinse după „dubla” reușită ieri de Sebastian Vettel și Mark Webber în Malaezia. Neamțul și-a confirmat valoarea și poziția de prim pilot la Red Bull, după ce l-a depășit pe Webber la capătul unui duel roată la roată care s-a întins pe lungimea unui tur de pistă, cu zece tururi înainte de final. Dar înainte de acest duel, Vettel a fost protagonistul unui episod cel puțin bizar.
Alonso, abandon în turul 2!
Înainte de startul sezonului, Red Bull anunța că ambii piloți vor avea șanse egale într-o eventuală luptă pentru titlu, deși Vettel era campion mondial în ultimele trei sezoane. Însă poziția oficială a team-ului austriac va fi pusă sub îndoială în următoarele zile după episodul întâmplat ieri, în Marele Premiu al Malaeziei. Ce s-a întâmplat însă? Germanul a vrut să profite de abandonul lui Fernando Alonso, care a ieșit în decor după ce eleronul față i-a explodat pur și simplu în turul 2, în urma unui contact ușor cu Vettel. Însă după a doua oprire la boxe, Webber era în fața germanului, în timp ce Hamilton și Rosberg se apropiau periculos. „Mark merge prea încet. Faceți ceva să dispară din fața mea”, le-a transmis Vettel inginerilor săi, într-o comunicație radio difuzată și de postul care a asigurat producția cursei. Răspunsul, cu dublu înțeles, a părut că îi taie repede aripile neamțului: „Mai e încă jumătate de cursă, ai răbdare”.
Până la final însă, duelul dintre Webber și Vettel nu a putut fi evitat. S-a întâmplat în turul 46 din cele 56 programate ieri, când australianul și neamțul au mers roată la roată aproape un tur. Ba chiar au fost aproape de un accident care i-ar fi scos pe ambii din luptă în primele viraje ale turului, în timp ce inginerul-șef, Adrian Newey, privea duelul cu capul în palme! Iar managerul Christian Horner i-a transmis clar lui Vettel: „Seb, e o prostie ce faci! Calmează-te”. Însă germanul, mai rapid, s-a impus în duelul cu coechipierul său și a reușit să câștige cursa în fața unui Webber extrem de nervos.
Webber l-a criticat pe Vettel
Imediat după cursă, Webber nici măcar nu l-a salutat pe Vettel și a declarat public că i s-a transmis să nu mai forțeze pe finalul cursei. „Mi s-a spus că nu vom mai forța pe final. Seb a luat propria decizie, dar va fi protejat de echipă. Eu nu am pilotat la nivel maxim pentru că așa mi s-a spus”, a spus australianul pe un podium neobișnuit de trist, în care chiar și Adrian Newey, inginerul-șef de la Red Bull, nu a schițat nici măcar un zâmbet. Un podium care va aduce, în mod sigur, zile întregi de ședințe în echipa care a reușit „dubla” ieri și care va rescrie probabil regulile interne la Red Bull.
Și Nico Rosberg a transmis boxelor Mercedes că e mai rapid decât Lewis Hamilton, însă reacția team-managerului Ross Brawn a fost clară: „Negativ, nu îi spun acest lucru”
Hamilton a greșit boxa!!!
Moment amuzant la începutul turului opt în cursa de ieri! În sarabanda opririlor la boxe pentru schimbul de pneuri, Lewis Hamilton a oferit faza zilei. Fostul pilot de la McLaren, transferat în această iarnă de Mercedes, s-a oprit inițial la standul McLaren, spre uimirea foștilor săi mecanici. Pilotul britanic a realizat repede că a greșit și a mers imediat la standul noii sale echipe, însă a pierdut câteva secunde importante în economia cursei. Presa britanică l-a „taxat” imediat pe Hamilton, BBC scriind că „vremurile frumoase nu se uită niciodată”.
Ne-am încins poate prea rău, e foarte cald în Malaezia Sebastian Vettel, pilot Red Bull
Sunt dezamăgit cu rezultatul acestei curse, speram să câștig Mark Webber, pilot Red Bull
Clasament MP al Maleziei 1. Sebastian Vettel (Red Bull) 2. Mark Webber (Red Bull) +4,2s 3. Lewis Hamilton (Mercedes) +12,1s 4. Nico Rosberg (Mercedes) +12,6s 5. Felipe Massa (Ferrari) +25,6s 6. Romain Grosjean (Lotus) +35,5s 7. Kimi Raikkonen (Lotus) +48,4s 8. Nico Hulkenberg (Sauber) +53,0s 9. Sergio Perez (McLaren) +72,3s 10. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) +87,1s 11. Valtteri Bottas (Williams) +88,6s 12. Esteban Gutierrez (Sauber) +1 tur 13. Jules Bianchi (Marussia) +1 tur 14. Charles Pic (Caterham) +1 tur 15. Giedo van der Garde (Caterham) +1 tur 16. Max Chilton (Marussia) +2 tururi 17. Jenson Button (McLaren) +3 tururi 18. Daniel Ricciardo (Toro Rosso) +5 tururi
Abandonuri: Pastor Maldonado (Williams – turul 45, accident), Adrian Sutil (Force India – turul 27, probleme mecanice), Paul di Resta (Force India – turul 23, probleme mecanice), Fernando Alonso (Ferrari – turul 2, accident)
Clasament piloți: 1. Sebastian Vettel (Red Bull) 40 2. Kimi Raikkonen (Lotus) 31 3. Mark Webber (Red Bull) 26 4. Lewis Hamilton (Mercedes) 25 5. Felipe Massa (Ferrari) 22 6. Fernando Alonso (Ferrari) 18 7. Nico Rosberg (Mercedes) 12 8. Romain Grosjean (Lotus) 9 9. Adrian Sutil (Force India) 6 10. Paul di Resta (Force India) 4
Clasament constructori: 1. Red Bull 66 2. Lotus 40 3. Ferrari 40 4. Mercedes 37 5. Force India 10 6. Sauber 4 7. McLaren 4 8. Toro Rosso 1 * Următoarea cursă din calendarul Formulei 1 va avea loc duminică, 14 aprilie, la Shanghai
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER