Experiment reușit
Nu mă așteptam să mă încânte prea mult primul SUV al celor de la Citroën, C-Crosser. Poate și pentru că francezii nu mi s-au părut niciodată „specialiști“ în fabricarea acestor modele.
Idei preconcepute. Însă un test-drive cu gigantul celor de la Citroen mi s-a părut foarte relaxant. C-Crosser EXC 2.2 HDI, având 160 de cai putere, îți apare familiar chiar dacă apuci să-l conduci doar pentru scurt timp. În oraș, e excelent în depășiri, asta datorită puterii dezvoltate de motor, dar, ca orice SUV, devine incomod atunci când trebuie să parchezi. Conducând Crosser-ul în afara orașului, situația devine favorabilă clasei din care provine autovehiculul. Viteză, putere, confort, stabilitate, siguranță. Toate acestea le simți din plin la bordul respectivului SUV. Iar cum modelul avut la dispoziție, unul de lux, a inclus și o linie audio de toată frumusețea, sistem audio hi-fi Rockford Fosgate, compus din 8 boxe, un subwoofer și un amplificator cu puterea maximă de 650 watts, plasat sub scaunul pasagerului față, atunci plimbarea cu C-Crosser devine cu atât mai plăcută. Iar noaptea, datorită farurilor xenon, drumul este mai mult decât vizibil, fiind imposibil să nu observi vreun obstacol.
O noutate mi s-a părut configurarea în trei moduri a tracțiunii, în funcție de condițiile de drum: 2WD, 4WD sau LOCK. Modul LOCK este recomandat în cazul în care aderența este scăzută (zăpadă, nisip sau noroi).
30 de mii de euro este prețul în jurul căruia se învârte modelul C-Crosser testat
Â