Monopostul Red Bull a depășit 100 de kilograme pe oră consum instantaneu de combustibil și din acest motiv pilotul australian Daniel Ricciardo a fost descalificat, duminică, după Marele Premiu de Formula 1 al Australiei, cursă în care ocupase locul 2, informează autosport.com.
Prin regulamentul tehnic adoptat pentru acest sezon, FIA a limitat la 100 de kilograme (aproximativ 135 de litri) consumul total de combustibil pe cursă. Totodată, consumul instantaneu a fost limitat la 100 de kilograme de combustibil pe oră, în scopul ca motoarele monoposturilor să nu depășească 10.500 de rotații/minut.
Un consum instantaneu mai mare de 100 de kilograme/oră duce la un câștig suplimentar de putere pentru motoare, care este interzis de regulament. Pentru a împiedica posibilitatea ca în anumite momente ale cursei un monopost să beneficieze de o putere superioară, FIA a limitat consumul instantaneu, regula fiind valabilă și în calificări.
Monopostul Red Bull pilotat de Ricciardo s-a înscris în limita unui consum de 100 de kilograme pe cursă (care a durat cam o oră și jumătate), dar în unele momente mașina a avut un consum instantaneu de peste 100 de kilograme/oră.
Pentru a controla respectarea regulilor, FIA furnizează echipelor un senzor cu ultrasunete care măsoară masa de carburant ce pătrunde în motor, trimițând valorile către comisarii federației și către boxele team-urilor. Senzorul doar măsoară, nu restricționează nimic.
Senzorii trebuie să fie preciși și fiabili, dar la Melborune majoritatea echipelor s-a plâns de deficiențe cu privire la cele două calități ale acestora. În situațiile în care precizia este afectată, FIA poate aplica un factor de corecție, așa cum s-a întâmplat în Australia.
În cazul în care un senzor se strică, se poate determina debitul de combustibil care intră în motor pe baza unei formule de calcul care ține cont de presiunea carburantului și temporizarea injectorului, însă aceasta nu este la fel de precisă.
În concluzie, FIA poate folosi datele transmise de senzor, cu eventuala aplicare a factorului de corecție, sau poate folosi formula de calcul pentru a stabili consumul instantaneu.
Pilotul australian al echipei Red Bull, Daniel Ricciardo, care încheiase pe locul 2 cursa de la Melbourne, a fost descalificat, duminică, după ce comisarii FIA au constatat că monopostul său a consumat mai mult combustibil. Monopostul lui Ricciardo a înregistrat în multe momente un consum „consistent” peste limita admisă, a stabilit FIA, care a dat decizia la mai bine de cinci ore de la încheierea cursei.
Red Bull a respins aceste acuzații, considerând că FIA a stabilit consumul în mod incorect, și a anunțat că va face apel la această hotărâre.
Astfel, după ce Seabstian Vettel a abandonat duminică, campioana mondială Red Bull a rămas fără niciun punct acumulat la Marele Premiu al Australiei, prima etapă a sezonului.
În urma acestei decizii, danezul Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) urcă pe locul 2, iar coechipierul său Jenson Button pe 3, după câștigătorul Nico Rosberg (Mercedes).
Sursa: Mediafax
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER