Personal, nu mă dau în vânt după această clasă de motociclete, însă, când am primit invitația, m-am gândit: „Este vorba de Harley, măcar o dată în viață trebuie încercat”. În weekend-ul 29 aprilie – 1 mai, Harley Davidson București a organizat evenimentul Freedom Weekend, în cadrul căruia orice pasionat de motociclete care deține permis de conducere categoria A putea testa modelele Harley Davidson 2011.
Ajuns la sediul Harley Davidson din zona comercială Băneasa, am rămas fascinat. În parcare erau aliniate modelele puse la dispoziție de către organizatori: gama Sportster (SuperLow, Iron, Sportster 883R, Sporter 1200 Nightster, Forty-Eight și XR1200X), gama Dyna (Street Bob, Super Glide Custom, Fat Bob, Wide Glide), gama Softail (Cross Bones, Fat Boy, Fat Boy Special, Heritage Softail Classic, Softail Deluxe și Softail Rocker C), gama Touring (Electra Glide Classic, Road King Classic, Street Glide, Electra Glide Ultra Limited), gama VRSC (V-Rod Muscle și Night Rod Special) și gama Custom Vehicle Operations (Street Glide, Softail Convertible, Road Glide Ultra și Ultra Classic). Ca-n filme
La prima vedere, le voiam pe toate. După cum am spus, nu sunt un împătimit al acestui gen de motocicletă, însă Harley-urile au ceva… ceva ce îți ajunge la suflet de la prima vedere. La prima „încercare” am zis să testez un model micuț, manevrabil și ușor. Am ales Sporter-ul 883R. Trebuie să recunosc că am fost un pic dezamăgit.
La înălțimea mea, nu am ce căuta pe un Sporter. La 1,90 m călare pe Sporter mă simțeam ca pe un Pocket Bike. Am trecut peste acest inconvenient și am băgat cheia în contact, am răsucit-o și am apăsat pe butonul de pornire. Începând cu prima vibrație a motorului pe care am simțit-o din picioare până în frunte m-am îndrăgostit. Dotat cu un motor de 882 cmc care dezvoltă un cuplu de 70 Nm, Sporter-ul 883R are tot ce-i trebuie pentru o experiență unică specifică Harley. După primii 100 de metri am înțeles perfect filmele americane cu Harley-iști. Sporter-ul este o motocicletă mică, ușoară și foarte manevrabilă, ceea ce o face perfectă pentru drumuri virajate sau poate chiar pentru aglomerația urbană. Are destulă putere, dar nu îndeajuns cât să te sperie sau să te surprindă la o răsucire mai brutală a accelerației. Este o motocicletă decentă, care nu te îndeamnă la un condus lejer și relaxant. Cu radio CD și patru boxe
La celălalt capăt al parcării se afla FLTRUSE CVO (Custom Vehicle Operations) Road Glide Ultra. O motocicletă impresionantă, atât prin dimensiuni (L 2,525 m), cât și prin motorul de 1.800 de centimetri cubi, care dezvoltă un cuplu de 156 Nm. Primul lucru pe care l-am făcut după ce am pornit motorul a fost să dau drumul la radio. Da, Road Glide Ultra are Radio/CD și patru boxe (două în bord și două în „fotoliul” pasagerului). La prima atingere, mi-am zis că îmi va fi imposibil să stăpânesc acest „elefant” care cântărește 407 kg la gol. La cele 70 kg, chiar nu aveam ce căuta pe această bijuterie. Totul s-a schimbat când am cuplat viteza întâi și am eliberat ușor ambreiajul.
Mastodontul de aproape jumătate de tonă s-a transformat într-o gazelă. Chiar și la viteză mică, Road Glide Ultra se controlează extrem de ușor. Are o manevrabilitate excepțională. Pe drumul drept dintre Băneasa și Otopeni eram în al nouălea cer. O protecție excelentă la vânt, o dozare impresionantă a puterii, o reacție uimitoare la accelerare și un sunet specific Harley. Virajele sunt ceva foarte natural pentru Road Glide. Se apleacă atât cât trebuie, chiar dacă tu, ca rider, ai dubii. Aceste motociclete te invită să te simți liber alături de ele. Te invită la joacă și la o plimbare foarte relaxantă de sute de kilometrii.
LISTĂ‚ PREȚURI
Gama Sportster XL883 de la 7.400 £ la 7.800 £ XL1200 de la 8.700 £ la 10.700 £ GAMA DYNA Toate au motorizare de 1584 cmc de la 11.600 £ la 13.700 £ GAMA SOFTAIL Cross Bones de la 16.500 £ la 16.700 £ Heritage Softail Classic de la 18.300 £ la 19.500 £ GAMA TOURING Toate au aceeași motorizare de la 18.600 £ la 25.200 £ GAMA VRSC V-Rod Muscle de la 16.100 £ la 16.760 £ Night Rod Special de la 15.400 £ CVO (Custom Vehicle Operations) de la 28.900 £ la 32.300 £
ª Prețurile sunt fără TVA ª Prețurile diferă în funcție de nivelul de accesorizare
Articol scris de Cristina Stoian
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER