Fenomenul Harley Davidson

Personal, nu mă dau în vânt după această clasă de motociclete,
însă, când am primit invitația, m-am gândit: „Este vorba de Harley,
măcar o dată în viață trebuie încercat”. În weekend-ul 29 aprilie –
1 mai, Harley Davidson București a organizat evenimentul Freedom
Weekend, în cadrul căruia orice pasionat de motociclete care deține
permis de conducere categoria A putea testa modelele Harley
Davidson 2011.

Ajuns la sediul Harley Davidson din zona comercială Băneasa, am
rămas fascinat. În parcare erau aliniate modelele puse la
dispoziție de către organizatori: gama Sportster (SuperLow, Iron,
Sportster 883R, Sporter 1200 Nightster, Forty-Eight și XR1200X),
gama Dyna (Street Bob, Super Glide Custom, Fat Bob, Wide Glide),
gama Softail (Cross Bones, Fat Boy, Fat Boy Special, Heritage
Softail Classic, Softail Deluxe și Softail Rocker C), gama Touring
(Electra Glide Classic, Road King Classic, Street Glide, Electra
Glide Ultra Limited), gama VRSC (V-Rod Muscle și Night Rod Special)
și gama Custom Vehicle Operations (Street Glide, Softail
Convertible, Road Glide Ultra și Ultra Classic).

Ca-n filme

La prima vedere, le voiam pe toate. După cum am spus, nu sunt un
împătimit al acestui gen de motocicletă, însă Harley-urile au
ceva… ceva ce îți ajunge la suflet de la prima vedere. La prima
„încercare” am zis să testez un model micuț, manevrabil și ușor. Am
ales Sporter-ul 883R. Trebuie să recunosc că am fost un pic
dezamăgit.

La înălțimea mea, nu am ce căuta pe un Sporter. La 1,90 m călare pe
Sporter mă simțeam ca pe un Pocket Bike. Am trecut peste acest
inconvenient și am băgat cheia în contact, am răsucit-o și am
apăsat pe butonul de pornire. Începând cu prima vibrație a
motorului pe care am simțit-o din picioare până în frunte m-am
îndrăgostit. Dotat cu un motor de 882 cmc care dezvoltă un cuplu de
70 Nm, Sporter-ul 883R are tot ce-i trebuie pentru o experiență
unică specifică Harley. După primii 100 de metri am înțeles perfect
filmele americane cu Harley-iști. Sporter-ul este o motocicletă
mică, ușoară și foarte manevrabilă, ceea ce o face perfectă pentru
drumuri virajate sau poate chiar pentru aglomerația urbană. Are
destulă putere, dar nu îndeajuns cât să te sperie sau să te
surprindă la o răsucire mai brutală a accelerației. Este o
motocicletă decentă, care nu te îndeamnă la un condus lejer și
relaxant.

Cu radio CD și patru boxe

La celălalt capăt al parcării se afla FLTRUSE CVO (Custom Vehicle
Operations) Road Glide Ultra. O motocicletă impresionantă, atât
prin dimensiuni (L 2,525 m), cât și prin motorul de 1.800 de
centimetri cubi, care dezvoltă un cuplu de 156 Nm. Primul lucru pe
care l-am făcut după ce am pornit motorul a fost să dau drumul la
radio. Da, Road Glide Ultra are Radio/CD și patru boxe (două în
bord și două în „fotoliul” pasagerului). La prima atingere, mi-am
zis că îmi va fi imposibil să stăpânesc acest „elefant” care
cântărește 407 kg la gol. La cele 70 kg, chiar nu aveam ce căuta pe
această bijuterie. Totul s-a schimbat când am cuplat viteza întâi
și am eliberat ușor ambreiajul.

Mastodontul de aproape jumătate de tonă s-a transformat într-o
gazelă. Chiar și la viteză mică, Road Glide Ultra se controlează
extrem de ușor. Are o manevrabilitate excepțională. Pe drumul drept
dintre Băneasa și Otopeni eram în al nouălea cer. O protecție
excelentă la vânt, o dozare impresionantă a puterii, o reacție
uimitoare la accelerare și un sunet specific Harley. Virajele sunt
ceva foarte natural pentru Road Glide. Se apleacă atât cât trebuie,
chiar dacă tu, ca rider, ai dubii. Aceste motociclete te invită să
te simți liber alături de ele. Te invită la joacă și la o plimbare
foarte relaxantă de sute de kilometrii.


LISTĂ‚ PREȚURI

Gama Sportster
XL883
de la 7.400 £ la 7.800 £
XL1200
de la 8.700 £ la 10.700 £
GAMA DYNA
Toate au motorizare de 1584 cmc de la 11.600 £ la 13.700 £
GAMA SOFTAIL
Cross Bones
de la 16.500 £ la 16.700 £
Heritage Softail Classic de la 18.300 £ la 19.500 £
GAMA TOURING
Toate au aceeași motorizare de la 18.600 £ la 25.200 £
GAMA VRSC
V-Rod Muscle
de la 16.100 £ la 16.760 £
Night Rod Special
de la 15.400 £
CVO
(Custom Vehicle Operations)
de la 28.900 £ la 32.300 £

ª Prețurile sunt fără TVA
ª Prețurile diferă în funcție de nivelul de accesorizare

Articol scris de Cristina Stoian

Publicat: 23 05. 2011, 08:21
Actualizat: 23 05. 2011, 08:23