Ferrari explică strategia prin care i-a suflat victoria lui Hamilton: „Am fost mai deștepți decât cei de la Mercedes”

Maurizio Arrivabene, „team principal” al Ferrari, a declarat că oficialii Mercedes au fost prea încrezători în puterea echipei lor la Marele Premiu al Principatului Monaco, ceea ce l-a costat pe Lewis Hamilton victoria și a apreciat că inginerii scuderiei au fost mai inteligenți decât rivalii lor.

Întrebat dacă Ferrari a luat în considerare să-și cheme vreunul dintre piloți la boxe în timpul în care cursa de la Monte Carlo era neutralizată cu safety car, Arrivabene a răspuns: „Nu, de fapt a fost invers și am fost nervoși la început gândindu-ne că ei vor intra la boxe. Am căutat o «fereastră», dar responsabilul cu strategia a spus: «Rămânem calmi, ei fac un fel de spectacol». El a spus că noi vom rămâne pe pistă dacă ei vor intra la boxe. A fost foarte direct pe această temă și a avut dreptate. Știu că am fost norocoși (n.r. – cu locul 2 ocupat de Sebastian Vettel) și nu spun altceva. În opinia mea, (cei de la Mercedes – n.r.) au fost prea convinși de puterea lor. Recunosc că ei sunt foarte inteligenți și mai puternici ca noi, dar de data aceasta noi am fost mai deștepți„.

Inginerii de la Mercedes ai pilotului Lewis Hamilton au luat o decizie eronată în timpul Marelui Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco, de a-l chema la boxe într-un moment nepotrivit al cursei de duminică, hotărâre care a dus la ratarea victoriei de către sportivul britanic pe străzile din Monte Carlo.

Hamilton avea un avans de peste 20 de secunde față de coechipierul lui, Nico Rosberg, și față de Sebastian Vettel de la Ferrari, când, în turul 64 din cele 78 programate la Monte Carlo, un incident produs între Max Verstappen (Toro Rosso) și Romain Grosjean (Lotus) a făcut necesară neutralizarea cursei cu safety car-ul.

Temându-se că strângerea plutonului în spatele lui Hamilton i-ar putea crea acestuia probleme pe final din cauza uzurii pneurilor și fiind convinși că intervalul de timp este suficient de mare ca pilotul să revină pe primul loc, inginerii de la boxele Mercedes l-au chemat pe britanic la standuri, pentru a-i înlocui cauciucurile „soft” cu cele „super soft”. Însă schimbul de pneuri nu a mers cum și-au dorit mecanicii, astfel că Hamilton a revenit pe pistă pe locul 3, după Rosberg și după Vettel.

Liderului clasamentului piloților nu i-a venit să creadă ce i s-a întâmplat. „Am pierdut cursa asta, nu-i așa?„, le-a transmis Hamilton prin radio mecanicilor, înainte ca safety car-ul să iasă de pe pistă, în turul 71. Cu pneuri mai „proaspete”, Hamilton a încercat imposibilul pe străzile înguste din Principat în cele opt tururi rămase. Imaginile susprinse de camera video montată în spatele monopostului Ferrari pilotat de Vettel au arătat un Lewis Hamilton dezlănțuit, dar pilotul Mercedes nu a putut să-l depășească pe rivalul său.

În aceste condiții, Nico Rosberg și-a trecut în palmares a treia victorie consecutivă la Monaco, iar Vettel a fost al doilea.

 

Publicat: 25 05. 2015, 22:06
Actualizat: 25 05. 2015, 22:07