Ferrari, în „Formula 1 Bis”, cu Valentino Rossi al treilea pilot?!
Încă din momentul în care Federația Internațională de Automobilism, la Consiliul Mondial de la Paris (29 aprilie), a anunțat că bugetul anual al unei echipe participante la CM de Formula 1 va fi plafonat la suma maximă de 40 milioane de lire sterline (circa 45 milioane de euro) marile echipe, în special Ferrari, au dat semne că nu sunt de acord cu așa ceva. Reuniunea FOTA (Asociația Constructorilor din F1) n-a făcut altceva decât să accentueze acea nemulțumire. Și după ce Toyota și Red Bull au anunțat că sunt contra, alte două mari echipe – Ferrari (ieri) și Renault (astăzi) – au amenințat că vor părăsi „Marele Circ”.
Nu este pentru prima oară când granzii Formulei 1 procedează astfel, în ultimii ani fiind invocată deseori posibilitatea organizării unei competiții paralele. Și atunci divergențele au fost provocate tot de bani… FOTA nu a evocat direct acest aspect, acum, însă câțiva dintre membri săi au făcut-o (cele patru echipe mai sus amintite). Presa scrisă, on-line, televiziunile din toată lumea, dar mai ales din țările care au legături cu Formula 1 au prezentat tot felul de scenarii legate de modul în care se va finaliza respectiva neînțelegere. „Corriere dello Sport” a vorbit despre o posibilă participare a lui Ferrari într-o competiție auto din America de Nord, fără a preciza însă și despre care este vorba. Gazzetta dello Sport a amintit despre acea competiție paralelă cu F1, însă a reamintit că Scuderia ar putea participa cu echipă de uzină în Le Mans Series, la concurență cu Audi și Peugeot… Cât privește "Formula 1 Bis", la ea ar putea participa Ferrari, Mercedes, BMW, Toyota, Renault… Fiecare cu câte trei piloți. Iar la Ferrari ar putea apărea Valentino Rossi, multiplul campion mondial la MotoGP. Ceea ce, să recunoaștem, sună foarte frumos.
„Propunerile FOTA de reducere a costurilor au fost ignorate de FIA”
Dacă Ferrari are opțiuni, pentru Formula 1 retragerea echipei care a participat la toate edițiile, din 1950 încoace, ar însemna o dură lovitură. Mai cu seamă în contextul economic actual (criză). Nu întâmplător, vineri este prevăzută o întâlnire într-un hotel de lângă aeroportul londonez Heathrow la care vor participa Max Mosley, președintele FIA, Bernie Ecclestone, „omul cu banii” în F1, Luca di Montezemolo, președintele Ferrari și al FOTA, precum și ceilalți reprezentanți ai echipelor participante. Unde se speră ca părțile să cadă la pace.Â
De fapt, echipele, în special Ferrari, dar și Renault, au fost deranjate că FIA nu le-a consultat atunci când a luat decizia plafonării bugetului începând din 2010. O spune foarte clar Flavio Briatore, șeful lui Renault, care susține că forul mondial „a ignorat complet” propunerile făcute de FOTA privind limitarea costurilor. „Obiectivul nostru este să reducem cheltuielile, însă menținând anumite criterii care au făcut din întrecerea noastră una dintre cele mai prestigioase”, a declarat italianul.